1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Vista dualboot Win8.1. muutos Vista/Win10

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi melova 12.09.2015.

  1. melova

    melova Member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Koneessa nyt Vista ja Win 8.1 dualboottina. Vista käytössä, Win 8.1 vain kokeilukäytössä. Jos asennan Win 8.1:n tilalle Win 10:n, niin toimiiko Vista vielä dualboottina ?

    Windows Vista Ultimate 64-bit Intel Core2 Duo CPU E6750 @ 2,66Hz, 4,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8600 GT
     
  2.  
  3. melova

    melova Member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    145 on lukenut. Eikö kellään tosiaankaan ole vastaavaa kohdalle sattunut ? Siis Vista käytössä, win 8.1 toisena harjoitusmielessä. Jos sen 8.1:n tilalle laittaisin win 10:n, niin toimiiko minulla sen jälkeen Vista. Siis niin, että se kysyy, jotta Vista vai Win 10 ?
    1. Kai nyt joku osaa........................................ ?
     
  4. JTPN

    JTPN Active member

    Liittynyt:
    03.09.2010
    Viestejä:
    1,148
    Kiitokset:
    71
    Pisteet:
    58
    Varmaan 1% afderdawnin käyttäjistä edes vistaa käyttää..
    Jos vain päivität sen w8.1 --> w10 niin luultavasti toimii ongelmitta, mutta jos teet puhtaan asennuksen, formatoit w8.1 osion niin voi käydäkkin että w10 ottaa buuttimisesta vallan ja käynnistyy vain w10.

    Mutta siinäkin tapauksessa on erinäisiä ohjelmia joilla voi tehdä oman bootmanagerin.
    Tässä on kätevä ohjelma jos kone ei halua käynnistyä joltain tietyltä kiintolevyltä tai usb tikulta, kätevä esim vanhaan koneeseen käyttistä asennellessa usb tikulta jonka bios ei tue usb boottia.
    https://www.plop.at/en/bootmanager/plpbt.bin.html
     
    melova kiitti tästä.
  5. melova

    melova Member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Kiitos JTPN. Pitänee vielä harkita Win 10:n asennusta. Kertaalleen jouduin jo asentamaan uudelleen Vistan pelkästään Win 8.1:n päivitysten takia. Sen jälkeen pelitti vain Win 8.1. Siksi hieman hirvittää asentaa Win 10. Olet varmaan oikeassa Vistan käyttäjämäärien prosenttiosuuksissa. Itse olen Vistaan tyytyväinen, seiskaa en ole kokeillut, mutta kasi on täysin paska. 8.1:n on koneessani vain, koska sellainen on myös Äiteemuorini (87 v.) koneessa, ja sitä vakituiseen siivoilen. Kymppi kiinnostaisi vain, koska Vistakin pitää n. vuoden päästä vaihtaa. Jos päätän kokeilla kymppiä dualboottina, niin kerron kokemukset tällä palstalla, jos kone siis vielä sen jälkeen toimii. Jotta iso kiitos vastauksestasi.
     
  6. JTPN

    JTPN Active member

    Liittynyt:
    03.09.2010
    Viestejä:
    1,148
    Kiitokset:
    71
    Pisteet:
    58
    Asenna w10/17 dualboot :) ite ainaki tykkään w7 windowsseista eniten.
     
  7. melova

    melova Member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Joo, nyt on Windows 10 asennettuna dualboottina Windows Vistan kanssa, ja toimii. Eli koneessa on Windows XP (virtuaalisena), ja Vista, ja Win 10. Asennus kesti 3,5 tuntia, minun siihen välillä puuttumatta. Sen verran huijasi minua, jotta sanoi että ladattuani päivityksen, voisin asentaa sen koska haluan. Vaan klikattuani "lataa," se latasi ja asensi yhtä soittoa koko kympin. Olin ajatellut ladata tänään, ja asentaa huomenná. No, ei se ollut iso murhe. Helvetinmoisen lakitekstin se vaatii hyväksyttäväksi. On niin pitkä, jotta sitä ei kukaan jaksa lukea, jos edes ymmärtäisikään. Tuli mieleen 50 vuotta sitten osamaksusopimuksen takakansi pienellä printatulla tekstillä. Jotta pesevät kätensä kaikesta, olet klikannut "hyväksyn." No, nyt voi sitten rauhassa tutustua 10:iin.
     

Jaa tämä sivu