1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vision VDC4400 - tallennusongelma

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Lempi 11.03.2007.

  1. Lempi

    Lempi Member

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ohjelmoinut boxin tallentamaan tietyt sarjat viikoittain tiettyyn aikaan, mutta nyt pari kertaa boxi on tallentanut mitä sattuu. Boxi on siis vaihtanut itse kanavat tallennuksiin, aika on pysynyt oikeana mutta kanava siis aivan mitä sattuu. Viikon loman aikana oli kaikki tallennukset menneet pilalle, ihan sama oliko ohjelmoitu viikoittaiseksi vai valittu suoraan guidesta. Guidesta valittuja oli aloittanut tallentamaan, tuloksena 0 minuuttia. Pitempien poissaolojen aikana on samaa ongelmaa on esiintynyt ennenkin, kotona ollessa ts. kun boxia käytetään joka päivä tallennukset onnistuu kyllä. Ei kai se nyt voi niin olla että boxia on käynnistettävä tietyn väliajoin että toimii kunnolla??

    Kaikki vinkit otetaan mieluusti vastaan :)
     
  2.  
  3. Hobbymat

    Hobbymat Member

    Liittynyt:
    10.03.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Näitä kikkoja kannattaisi ehkä kokeilla, jos boksina on Medion/Vision 4400 tai niiden sisarmalli Finnsat 7200 / Finlux C650:

    1. Laita kanavanhakuasetus moodiin "Auto", ellei ole jo.

    2. Suorita "virtajohdon tuuletus" kerran päivässä pitäen virtajohtoa irti vähintään 15 sekuntia. Hieman harvempikin väli ehkä riittäisi, mutta minulla tuo on auttanut tallennuksien onnistumiseen, joka on nyt viime ajat ollut aidosti 100-prosenttista. Laitteen muistiin nimittäin kerääntyy "roskaa" normaalissa käytössä, mihin auttaa vain virtojen katkaisu säännöllisesti. Hyvä ja helppo vinkki on laittaa virtajohtoon kellokytkin, joka sammuttaa laitteen joka aamu esimerkiksi 1 minuutin ajaksi. Digitaaliset kellokytkimethän ovat nykyään varsin edullisia. Tämä vinkki tepsinee myös muille merkeille, vaikkapa täydellisenä pidetylle Topfieldille, joka sekin saattaa joskus mennä solmuun ilman säännöllistä töpseliresettiä. :)

    3. Jos olet päivittänyt ohjelmiston uusimpaan versioon v1.52 (suosittelen), suorita ehdottomasti tehdasasetusten palautus päivityksen jälkeen. Muuten laitteen käytös voi olla arvaamatonta.

     

Jaa tämä sivu