1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vision vdc 4400 päivitys

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Kopkop 05.06.2009.

  1. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelmia on päivittään kyseistä laitetta.En saa tai sitten en vaan yksinkertaisesti osaa,joka todennäköisempää.Eli miten sen saa tehtyä.Suoraan kaapelin kautta olen yrittänyt mutta se vaan ilmoittaa että viimeisin päivitys on versiota 01.52 Vaikka netistä löytyy jo 1.64.Jos tuo vaikka auttaisi siihen että saisin näkymään ruudusta MTV3 kanavapaketin.Vai pitääkö heittää koko boksi verkonpainoksi? ikää laitteella on n.2 vuotta.Kanavat katosivat siinä vaiheessa kun sonera teki verkkoon muutoksi 3.6.Uudella kortilla ilmoittaa että korttia ei hyväksytty.Muilla samankaltaisia ongelmia vai olenko ainoa tämän kanssa painiva?
     
  2.  
  3. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyse ei ole osaamisesta, vaan siitä että niitä päivityksiä ei ole kokoajan tyrkyllä siellä kaapelissa. Kun uusi ohjelmisto on saatavilla, niin yleensä sitä jaetaan kaapelissa ehkä 1-2 kuukautta.

    Tuo 1.64 softa on päivätty 27/02/2008 eli ei varmasti ole enää saatavilla kaapelista.

    Imuroi päivitys netistä ja asenna se usb-kaapelia hyödyntäen:
    http://www.suomenschneider.fi/paivitykset_2.php?mark=diVision&prodNum=VDC4400&search=Hae

    Oletko kokeillut tehdä tehdasasetusten palautuksen ja töpseli-bootin ?
     
  4. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä kokeillut palauttaa tehdasasetukset ja töpseli buuttia mutta niillä ei ainakaan korjautunut.Pitääkös tuo boksi olla kiinni töllössä silloin kun tehdään päivitys koneen kautta?
     
  5. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuohon en osaa sanoa mitään varmaa kun ei ole omakohtaista kokemusta. Mitä boxin käyttöohje sanoo ?

    Lainaus maahantuojan sivulta:
    "Laitteen päivitys onnistuu myös USB-portin kautta. Ohjeet päivittämiseen USB:n kautta löydät käyttöohjeen loppuosasta."
     
  6. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei vaan onnistu tuo päivitys.Mainaa usko loppua.Niinhän se on tuolla ohjeissa että onnistuu USB:n kautta mutta mulla se ei vaan toimi koko juttu.Jännä sisänsä että ei löydä koko xp tuota boksia :).Vaikeehan se on mitään tietenkään tehdä.
     
  7. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitenkähän pääsen tämän USBExplorer apuohjelman kautta sitten käsiksi PVR tiedostoihin/tallenteisiin käsiksi? kun yrittää mennä niin tulee ilmoitus että PVR is not connected,ohjekirjaa jos oikein tulkkasin niin sieltä kautta pitäs löytyä sitten upgrade files jossa on päivitys tiedot.kun samasta paikasta pitäs löytyä sitten muutakin mitä on tallennettu kuten kuvia,musiikkia ...yms. mie en vaan löydä niitä tiedostokansioita.Kait tää boksi pitää viedä sitten alkuviikolla jonnekkin kalliiseen päivitysliikkeeseen....nyyyn
     
  8. Kaide69

    Kaide69 Member

    Liittynyt:
    06.06.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse päivitin eilen Medion MDC 4400 PVR boxin nollamodeemikaapelin kanssa ja onnistu hyvin(1.64)Usbilla yritin(boksi kiinni töllössä)ja kaikki meni siihen asti hyvin,kunnes siirsin tiedostoa hiirellä koneella apuohjelman avulla(usbexplo)koneelta boksiin,niin joka kerta kone kaatui.
    Itse päivitys ei kyllä mitään auttanut,maksukanavat edelleen kateissa ja kyllä ottaa pattiin.Ongelma alkoi kortin vaihdon jälkeen.
    Täytynee maahantuojaa pommittaa alkuviikosta,josko ois saatavilla gable ready päivityksiä.

     
  9. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kait sitä sitten pitää itsekkin ruveta soittelee sinne maahantuontiin että sais nuo paremmat päivitykset.Eli ei se auta että päivittää,Harmi.Jos ei löydy parempaa päivitystä niin onpahan soneralla yksi kanavapaketin omistaja vähemmän.Ei sen takia kehtaa mitään boksia ruveta vaihtamaan.Kyllä tuo soneran pelleily ihmetyttään kun ei voi ajoissa ilmoittaa että tämmöinen ongelma saattaa tulla.Laittele viestiä tänne jos kerkeät aikaisemmin ottaa yhteyttä maahantuontiin kuin itse kun olen päivät töissä.
     
  10. Kaide69

    Kaide69 Member

    Liittynyt:
    06.06.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin,nyt on saatu yhteys maahantuojaan ja sanoivat,että kyseisellä laitteella ja uusimmalla päivityksellä(1,64)pitäisi maksukanavat näkyä.Kokeilin korttia myös töllön(Sony KDL- 40W4000)korttipaikkaan moduulin kanssa,eikä mitään eloa maksukanavissa.Eli taitaa vika olla kortissa,jos näin täytyy ruinata korvauksia soneralta,kohta viikko ilman kanavapakettia perk....
    Nyt on soneran vika "asiantuntijat"hommissa pähkäilemässä tätä mun ongelmaa.Huomenna meinasin viedä itse kortin testattavaksi.
     
  11. kate__

    kate__ Member

    Liittynyt:
    08.06.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No hyvä jos noilla pitäisi pelittää. Enää vaan itsellä ongelma, että en saa siirrettyä päivitystä usb:n kautta digiboksiin. Alkaa vähän hermo menemään, onneksi sentään saan kanavat näkyviin sonyn töllön kautta... Mutta ei se paljoa lohduta, kun ei saa mitää tallennettua :(
     
  12. Kaide69

    Kaide69 Member

    Liittynyt:
    06.06.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aamulla herättyäni laitoin töllön auki,ja kas kummaa maksukanavat näkyvätkin eli vika todennäköisesti soneran päässä vaikka eivät sitä myöntäneetkään.Itse en kotona tehnyt mitään toimenpiteitä pariin päivään,kun epäilin et vika on kortissa.Käskivät eilen soneran vikapäivystyksessä jättämään kortin koneeseen kun asiantuntijat siellä päässä rupeaa asiaa tutkimaan eli jotainhan siellä on tapahtunut.
    Soitin soneran laskutukseen ja saan viikon hyvitystä seuraavassa laskussa,kun ei kanavapaketti näkynyt.
    Jos tällä alueella löytyisi joku toinen operaattori joka tarjoaisi kanavapaketteja kaapelissa,vaihtaisin välittömästi.Todella tympiintynyt koko soneraan.
     
  13. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onneksi se muilla jo näkyy :) Mulla ei ottanut boksi vastaan päivityksiä.Liike josta ostin boksin niin siellä sanovat että tuo se heille niin laitetaan boksi maahantuontiin.Ei kuulema normaalia että ei ota päivityksiä vastaan saati se että ei pääse koneelta käsiksi boksin kovalevyyn kiinni :) Epäileevät kait jotain vakavampaa.Onneksi oli viellä sentään takuuta tähteellä pari kk jos vaikka sieltä olikin jotain hajoomassa.Että näin mulla päivitys tilanne.Käytin kaverin luona boksia ja korttia testaamassa että toimiiko kortti sen laitteessa,niin kyllä toimi.Kait sitä pitää itsekkin kysellä että mitä hyvittäävät kun katos niiden auttaman huollon takia kanavapaketti näkymästä,ennen kuin kerkes ite mitään tekemään.
     
  14. Kaide69

    Kaide69 Member

    Liittynyt:
    06.06.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeile vielä sitä nollamodeemikaapelia sarjaportin kautta,mulla ainakin meni heittämällä päivitys sisään.Kaapeli maksaa muutaman euron,tietysti jos takuuta jäljellä niin onnistuuhan se niinkin ei tarvitse itse ruveta räpeltää.

    Usb päivityksestä:eek:lihan boksi kiinni töllössä ja boksin valikosta valittu usb-portti käyttöön?
     
  15. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä oli kiinni töllössä.Ja ruudulla luki että USB kytketty.Tuli kokeiltua ilman töllöö ja töllön kanssa.Mikään ei auttanut.Päivityksen laittoa kokeili pari muutakin mun lisäksi.Kaverin koneella kun kokeiltiin laittaa niin ei sille nirsolle boksille kelvannut ees USB ajuri :D .Kaipa ne sen siellä maahantuonnissa saavat toimimaan.Eilen se kait läksi sitten matkaan.Mulle riitti se taistelu.Tulihan sitä päivitystä tehtyä varmaan sen 20 tuntia siitä kolmanen päivän illasta lukien tuohon su :)
     
  16. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin nyt tuli boksi sitten pois huollosta.Olivat laittaneet päivitys version 1.65.Ja sillä päivityksellä näkyy nyt maksukanavat.En taida viellä kuitenkaan laittaa sitä verkonpainoksi :) Mitään vikaa ei kuitenkaan ollut siinä.Ainut mitä oli kirjeessä mukana että ei toimi tuo kyseinen boksi vistan kanssa.Onneksi ei ole sitä.Tällekkin tarinalle sittenkin onnellinen loppu.
     
  17. Kaide69

    Kaide69 Member

    Liittynyt:
    06.06.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistäköhän ovat mahtaneet saada 1.65 päivityksen.
    Maahantuojan sivuilla viimeinen versio 1.64
     
  18. Kopkop

    Kopkop Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    sitä minäkin itse ihmettilin.Kait se niillä on jossain takataskussa.Tuon päivitys numeron ne olivat ainakin laittaneet siihen paperiin,ja samaa näyttää kone kun kurkkii sieltä.
     

Jaa tämä sivu