1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Virus taustalla

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi AfterSunrise 12.05.2012.

1. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Anteeksi, mutta osallistun jankkaamiseen.:)
    Ei sitä ole voitu vierittää, koska vierityspalkkia ei näy oikeassa laidassa, eikä ruutu ole täynnä. Vieritysmahdollisuus on vasta kun ruutu on täynnä.
    Helppo kokeilla vaikka Tehtävienhallinnassa.

2.  
  3. Tuksu82

Tuksu82 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    No osallistunpa sitten itsekkin :) Ekassa kuvassa: http://aijaa.com/0063410180763 Ei ole painettu "näytä kaikkien käyttäjien prosessit", joten esim systemin käyttämät prosessit on piilossa. Tokassa kuvassa: http://aijaa.com/0013310190425 vierityspalkki näkyy ja osa jää piiloon. Mutta tuo ESET on todella hyvä online scanneri ja jos muita haitakkeita se ei löytänyt, ongelmat johtuvat todennäköisemmin rautapuolesta. Jos näyttö menee punaiseksi ennen biosin postausta ja windowsin käynnistymistä, windowspuolen virus ei todellakaan sitä aiheuta. Todennäköisempää on virtapiikki tai vastaava.

4. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    243
    Täytyi oikein syventyä asiaan. Minulla XP:ssä tehtävienhallinta näyttää aina sekä käyttäjän että SYSTEMin prosessit. Ruutu "Näytä kaikkien käyttäjien prosessit" ei ole käytettävissä, joten Järjestelmän vapaaprosessi on aina näkyvissä.

Järjestelmänvalvojana kirjautuessa minulla on valittuna tuo "Näytä kaikkien käyttäjien prosessit" enkä ole aikaisemmin huomannut, että jos tuon täpin poistaa, myös Järjestelmän vapaaprosessi katoaa näkyvistä siinä kuin muutkin SYSTEMin prosessit. Käytän järjestelmänvalvojan tiliä vain järjestelmänvalvojaa vaativiin tehtäviin, joten en ollut tuota aikaisemmin huomannut.

Tunnustan, että se olin minä, joka turhaan jankkasi.

edit: Tuli vielä myöhäinen puhelu, joten Tuksu82 ehti sillä aikaa jo kirjoittaa saman asian.

Viimeksi muokattu: 15.05.2012

Jaa tämä sivu