1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Virtuaali pc

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi karike 18.10.2009.

  1. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    No mikset asenna normaalia versiota, kun olet asentamassa tuota VirtualBoxiin?
     
  2.  
  3. karike

    karike Guest

    En ladannut sitä tavallista siksi että sen koko oli paljon suurempi kuin Img tiedoston. Sen lataaminenkin olisi kestänyt 3 kertaa pitempää kuin tämän IMG tiedoton, jonka ilmeisesti latasin täysin turhaan.
     
  4. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    *facepalm*
     
  5. karike

    karike Guest

    Sain asennettua Ubuntu 7.10 Final version. Huomasin vain että suomennokset eivät asentuneet vaan suurin osa teksteistä on englanniksi. Kun avasin AfterDawn sivuston alkoi Firefox valittaa että FlahPlayer puuttuu. Kävin sitä lataamaan mutta eipä onnistunut. Ja edelleenkin reunoilla on n.3 sentiä paksut mustat reunukset.
     
  6. koW4Rlock

    koW4Rlock Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    7.10 on niin vanhentunut ettei sille enää tarjota päivityksiä. Veikkaan tätä syyksi ettei kieli ole vaihtunut oikeaksi.

    Helpoin homma olisi ladata se normaali 9.04 32bit ISO tiedosto.
    Kun olet saanut asennettua tämän, asenna virtualboxin lisäkkeet, näillä pääset eroon noista mustista reunoista. Guest additionssit eli ne lisäkkeet asennetaan näin. En nyt ala suomentamaan tuota, mutta google kääntäjällä voi saada etäisesti ymmärrettävää tekstiä suomeksi.
     
  7. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Lataa 9.10, koska se julkaistaan alle viikon päästä. Toisin kuin Windows, Ubuntu tuntuu paranevan joka julkaisulla.

    Kyllä VMwarella voi virtuaalikoneita tehdä kuten VirtualBoxilla, mutta jos olet ladannut VMware Playerin niin sillä ei. VMware Server on muistaakseni vapaassa jaossa. Silti sanoisin, että VirtualBox on mukavempi käyttää.
     
  8. karike

    karike Guest

    Nyt on tuota juuri lataamassa. Huomasin että CD versio on kooltaan huomattavasti pienempi. Otin sen. Jos tämäkin on väärä niin...

    E: Perrutin latauksen kun näin toisen viestisi. Oli mennyt kakkossivulle. Pitää sitten odottaa viikko.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.10.2009
  9. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Tuo aiemmin laittamini ISO image on 9.10:n "beta", mutta tuskin siihen hirveesti muutoksia tulee. Lopullinen levy tietysti on varmempi lataus.
    http://releases.ubuntu.igor.onlinedirect...esktop-i386.iso
     
  10. karike

    karike Guest

    Nyt on lataamassa tuota 9.10. Lienee tuolla jotain ruuhkaa, kun latausnopeus on alle mega!! 5 tuntia se kesti mutta vihdoin sai ladattua. Nyt sitten asentelemaan virtualboxxinn
     
  11. karike

    karike Guest

    Nyt sain Ubuntun asennettua pienistä ongelmista huolimatta(kuten se että ubuntu väitti tietokoneen olevan akkutilassa eikä meinannut suostua käymään asentelemaan) Myös suomennosten kanssa oli pieniä probleemia. Mutta sain nekin toimimaan Jos tämä osoittautuu hyväksi voin asentaa Ubuntun ihan oikeasti enkä vain virtuaali PC:lle. Haluan kiittää kaikkia jotka vastasivat tyhmiin kysymyksiini :)
     
  12. Henzu_82

    Henzu_82 Member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla olis ongelma tähän aiheeseen liittyen.

    Eli olen ladannut ja asentanut sun virtualboxin, sekä olen ladannut uusimman ubuntu version (ISO) ja tarkoitukseni oli liittää ubuntu tuohon virtual boxiin...

    Mutta ongelmaksi tuli se, että mistä tai miten tuo ubuntu tuohon liitetään? Osaan kyllä noudattaa asennusvelhon ohjeita, mutta pitääkö tuo ISO tiedosto aluksi siirtää johonkin tiettyyn kansioon vai mitä pitää tehdä?

    Luin tän ketjun ja koitin hakea lisää aiheeseen liittyen ja luin manuaaliakin, mutta en saanut selkoa...olisin kiitollinen jos joku voisi neuvoa. Kiitos.

     
    Viimeksi muokattu: 04.12.2009
  13. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Sun pitää mountata se ISO, tuossa netistä löytynyt kuva joka antaa luultavasti riittävästi suuntaa :) Sitten käynnistät sen virtuaalikoneen.

    Edit: Ja varmasti asia löytyy manuaalista.
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2009
  14. Henzu_82

    Henzu_82 Member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä en ymmärrä...mulla ei näy tota CD/DVD-kohtaa ollenkaan...mistähän se sit vois johtua?
    Kai oon jotain onnistunu säätämään. Kun vaan saisin sen ubuntun lisättyä, niin sit varmaan selviäisin hyvin itse.
     
  15. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Oliskohan ohjelma asentunut väärin?
    Asenna se ohjelma uusiksi.
     
  16. Henzu_82

    Henzu_82 Member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellänikin kävi mielessä, et olisiko ohjelman asennuksessa mennyt joku pieleen. Olen nyt kahteen otteeseen asentanut Virtualboxin uudestaan ja edelleenkin tuo CD/DVD-ROM kohta puuttuu. Olisko kellään enää hyviä ideoita?

    Mulla käyttöjärjestelmänä win 7 pro, mut ei kai sen pitäisi siihen vaikuttaa...
     
  17. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Ok, tuo kuva oli vanha, mutta eihän Virtualbox sentään mitään rakettitiedettä ole, joten olisi voinut luulla että periaate selviää. Mutta asesin tuon VirtualBoxin ja laitan rautalangasta tähän ohjeen.

    1. Luo ensin virtuaalikone (älä nyt sano ettei tätä ole jo tehty?)

    2. Valitse ko. virtuaalikone ja valitse Asetukset (Settings) -painike.

    3. Klikkaa vasemmalta listalta Levykuvat (Storage) ja sitten Empty ja Open virtual media manager -painike.
    [​IMG]

    4. Valitse Lisää (Add) -painike.
    [​IMG]

    5. Etsi ja valitse haluamasi levykuva ja lopuksi Avaa (Open) -painike.
    [​IMG]

    6.Valitse Valitse (Select) -painike.
    [​IMG]

    7. Nyt levykuva näkyy asennettuna levynä, voit sulkea asetukset ja käynnistää virtuaalikoneen.
    [​IMG]
     
  18. Henzu_82

    Henzu_82 Member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ei ole rakettitiedettä. Kiitos erittäin paljon, että jaksoit vääntää rautalangasta =)
    Nyt meni perille. =)
     
  19. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Eipä mitään, pääasia että on apua :)
     

Jaa tämä sivu