1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Virrankulutus - Prodige FlatX Wireless Combo - langaton hiiri+näppäimistö?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi cd-rw.org 05.02.2010.

  1. cd-rw.org

    cd-rw.org Active member

    Liittynyt:
    23.01.2002
    Viestejä:
    1,398
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Onko joku käynyt hakemassa Verkkokaupan halvan Prodige langattoman hiiri/näppis combon?

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13933

    Minä hain, ja kyseinen yhdistelmä on hintaansa nähden ihan kelvollinen paketti. Ei mikään huikea ergonomialtaan, mutta kompakti ja toimiva ja pienikokoisella lähettimellä (vrt. Logitechin kaapelihässäkät).

    Mutta ihmetystä aiheuttaa virrankulutus. Olen käyttänyt molempia 2300mAh 1.2V NiMH akuilla, mutta hiireen olen saanut vaihtaa akun jo 3 kertaa vajaassa viikossa! Itselläni on työkäytössä Logitechin kalliimi wireless hiiri, ja siinä vaihtoväli on useita kuukausia vaikka käyttöä tulee ~8 tuntia päivässä. Epäilen että kys. hiiri ei ymmärrä mennä lepotilaan vaikkei sitä käytettäisi pitkään aikaan.

    1.5V paristolla en ole vielä kokeillut, joten on mahdollista että kyse on epäyhteensopivuudesta akkujen kanssa.

    Onko kenelläkään kokemuksia kys. näppis+hiiri yhdistelmästä?
     
  2.  
  3. polku

    polku Regular member

    Liittynyt:
    02.11.2004
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kai jossain ohjeissa tai hiiren pohjassa on tieto että mitä paristoja nielee..1.2 vai 1.5v. Luulen että ongelma saattaa ratketa jos laitat kokeeksi vaikka normi aaa 1.5v pariston hiireen ennen kuin hankit 1.5v akkuja.
     
  4. cd-rw.org

    cd-rw.org Active member

    Liittynyt:
    23.01.2002
    Viestejä:
    1,398
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Ongelma ratkesi viemällä paska takaisin, ja tuplasti kalliimpi Microsoft tilalle. Prodigen hiiri tosiaan piti optiikkansa päällä vuorokauden ympäri vaikkei hiireen edes koskettu. Ongelmaton ei ollut muutenkaan, vaan aiheutti Windows XP:ssä mystisen taskbarin jumittumisen, jota ei ilmene lankanäppiksellä/hiirellä, eikä nyt tällä Microsoftin 6000:lla.
     

Jaa tämä sivu