1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vinkkejä TV:n ostoa ajatellen

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi _kooma_ 09.12.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Elikkäs. Nyt on tullut aika siirtyä isomman kuvan ja taulu-tv:n aikaan.
    Ongelmia on, kuten varmasti monilla jotka ensimmäistä taulu telkkua hankkivat.
    Perus tietoa siitä että mitä olen suurinpiirtein hakemassa on seuraavassa:

    26-42", hintaraja on 700 euroa.

    Sitten itse asiaan. Elikkäs töllö olisi tulossa ihan TV:n, elokuvien ja PC:n ensisijaiksesi näytöksi. Katselu etäisyys on noin 1,5-2 metriä.
    Ihanne olsi että TV kykenisi skaalaamaan hyvin DVD:t omaan natiivi resoluutioonsa. Etsin siis HD-Ready telkkua, ja merkeistä olen ajatellut seuraavaa neljää: Panasonic, Philips, Sony ja Samsung.
    Mitä olen itse Samsungeja katsellut, on niissä ollut omasta mielestä melko hyvä kuva, ainakin TV lähetyksissä.
    Liittimiä tietty saisi aina olla tarpeeksi, mutta vähintään 2kpl SCART, 1 VGA, DVI tai HDMI liitin. Äänenlaadulla ei ole mitään väliä (siis en aio käyttää tv:n omia kaiuttimia, paitsi äärimmäisessä hädässä), koska kytkentä tuleee uuteen Onkyo:n (TX-SR875EB) viritinvahvistimeen, hieman vanhempiin JBL TiK 10 kaiuttimiin ja Velodyne DD-12 subbaseen.
    Pelailen melkopaljon tietokoneella, nopeita räiskintöjä, strategiaa ja esim Neverwinter Nights 2:ta, tulossa on kaiketi jossakin vaiheessa myös PS3, mutta se ei ole vielä ajankohtainen.
    Syy miksi en budjetti on melkoisen alhainen, johtuu nykyisestä työtilanteesta. Eli ensin kasasin äänilaitteiston, ja nyt sitten olisi tarvetta näytölle. Huoneistoni ei kuitenkaan ole kovin iso (16 neliön olohuone) joten mitään 50" järkälettä en näe järkevänä hankkia.
    Mutta siis, ottaisin mielelläni vinkkejä suht hyvästä TV:stä yllämainittuun käyttöön.
    Kuva saisi olla tarkka TV käytössä, mutta myös tietokonekäytössä selkeästi luettavissa, esim netti käytössä. Jos jostain mallista löytisi esim PIP toiminto olisi se aikas komiaa, mutta ei pakollista.

    Olen erittäin newbie noitten taulutöllöjen kanssa, mutta marketeissa katsellessa olen törmännyt liian usein ns pehmeään kuvaan (esim hiukset näyttävät lakanoilta) tai sitten mustasta väristä ei ole tietoakaan, mosaaikista palikoitumisesta nyt puhumattakaan.
    Toki voi olla että ostankin vielä jostain edullisesti jonkin kunnon 32" kuvaputken (Sony Bravia tai vastaava), ellei "hyvää" taulua löydy.

    Mutta joo, anteeksi hieman sekavasta postauksesta, toivottavasti tästä nyt kuitenkin saa hieman selkoa siihen mitä olen hakemassa. Ja kiitos niille jotka vaivautuvat vastaamaan.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu