1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Viewsonic VX2235wm

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Tokos 12.01.2007.

  1. Tokos

    Tokos Guest

    Elikkäs tuollanen tuli hommattua .
    Myyjä jutteli jostain adapterista siis tarkoitti varmaan että voiko tuon
    DVI ohjaimen liittää adapterilla VGA -ohjaimeen .
    Jotain 20 euroo olis hinta ja mitä siitä olisi apuva -kuvan laatu jne?
    Neuvokaa nyt -kiitos!
     
  2.  
  3. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Adapterilla saat tosiaan VGA-näyttösi DVI-liittimeen. Ennen kuin ostat moisen kapistuksen tarkista onko näytönohjaimen mukana tullut adapteria.

    Kuvan laatu on sama kuin näyttö olisi kiinni VGA liittimessä, eli eron saatat nähdä. itse olen sen verran puusilmä etten huomaa eroa :)
     
  4. mikronhsm

    mikronhsm Member

    Liittynyt:
    04.05.2005
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis minä ymmärsin tuon että jos ei näytönohjaimessa ole DVI-liitäntää, niin näytön saa liitettyä näytönohjaimeen VGA-adapterilla??
     
  5. Tokos

    Tokos Guest

    Homma kunnossa
    Kitos vastauksista!
     
  6. Ahmud

    Ahmud Member

    Liittynyt:
    05.04.2005
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni on sama näyttö. Toimii pirun hyvin, mitä Tokos maksoit siitä? Itse maksoin lähes 440€ eikä yhtään myyjä tinkannut.
     
  7. Tokos

    Tokos Guest

    399 eur.-tarjous Gigantissa
     
  8. Pstopper

    Pstopper Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samaa näyttöä itsekkin tullut viime aikoina tsiigailtua muutaman kerran. Mutta kun nykyinen Viewsonic VA902 on mainio niin ei millään viittis vaihtaa...Tai sanotaanko näin että hankala perustella vaihto.
     
  9. makkex

    makkex Member

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!

    Itse ostin tuon "Viewsonic VX2235wm" näytön Gigantista hintatakuulla. Oli hinta eka 448€ ja menin verkkokauppa.com 399.90€ tulosteen kanssa sinne ja sain näytön hintatakuun ansiosta 385€. Sen jälkeen hinta tiputettiin Gigantissa tuohon 399€.

    ironista se, et vein näytön 3vko:n jälkeen takaisin ja sain rahani pois. (30pvn:n) tyytyväisyystakuu :) ...syy miksi vein näytön takaisin, oli häntiminen peleissä. Kuva näytössä oli kirkas ja ihan ok. Ei pahemmin muuta vikaa, mut tuo "häntiminen" ja ikkunoita siirrettäessä tuleva "nypytys" sai minut viemään näytön takaisin.

    Näytönohjain DVI liitännällä ja kone mulla ok. GF7800gt 512mb ja +3800 dual core sekä 2g ddr400 ram.

    En suosittele ko. näyttö peleihin. Esim: fps: peli > Americas Army 2.8.

    Voi olla et yli 20 tuumaiset kohtuuhintaiset (alle 1000 euroa) LCD näytöt eivät taida olla vielä oikein pelikunnossa.

    Itse odottelen vielä n.1 vuoden tulevaa LCD pelinäyttöä.
    Tosin teen myös paljon graffaakin koneella, et homman tulee olla kasassa.
     
  10. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Voisi melkein sanoa että mitä kalliimpi näyttö, sitä huonompi pelikäyttöön.
    No ei ihan mutta halvimmat näytöt ovat nopeammalla TN-paneelilla kun taas kalliimmat esim. S-ips paneelilla.
     
  11. corepappa

    corepappa Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2006
    Viestejä:
    450
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös tuo Viewsonic VX2235wm ole juuri Tn näyttö ja pitäisi vielä olla 5 ms nopeudella. Aika outoa.
     
  12. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ViewSonic VX2235wm (widescreen) har et 22 tommer 5 ms TN panel.
     
  13. Puntsi

    Puntsi Active member

    Liittynyt:
    25.09.2002
    Viestejä:
    1,045
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla on kanssa harkinta kallistumassa tuohon VX2235WM-näyttöön, mutta sellainen kysymys olisi että kuinka paljon noin suuri näyttö vaikuttaa näytönohjaimen GF6800GT potkuun pelejä pelattaessa eli jaksaako pyöritellä (mm.COD2,NFSU2,CS,FEAR,RALLY TROPHY,CMR2005 yms,) ja miten hyvin? Nykyisellä 17" CRT:llä pyörii hianosti, mutta miten tosiaan on 22" litulla..Muut koneen tiedot allekirjoituksessa.
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2007
  14. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei se näytön koko vaan resoluutio.
    Ehkä pyörii tuolla 6800:lla pelattavasti kun laskee asetuksia tarpeeksi.
     
  15. Puntsi

    Puntsi Active member

    Liittynyt:
    25.09.2002
    Viestejä:
    1,045
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noh..tarkoitin just tota resoluution kasvua kun puhuin isommasta näytöstä :/
    No anyway kuiteski, eilen tuli haettua gigantista ko. näyttö ja mitä sitä sen pari tuntia ehti tarkastelemaan niin hyvältä näyttää. Kieltämättä on "pikkusen" isompi kuin vanha 17" CRT :)

    Valovuotoa on hieman havaittavissa ylä- ja alareunassa n.0,5cm:n kaistale näytön keskiosissa, mutta tämä ei häiritse.
    Tämäkin voi vielä vähetä, kunhan ehdin säätämään näytön värit kohdalleen. Myös näytön nappulat ovat hieman huonosti toteutettu, mutta kyllä niillä kuvan ja värit kohdalleen säätää.

    Pelejä (COD2,FlatOut2,FEAR,CS) tuli testattua siinä samassa nopeasti, ja hyvin näyttivät pyörivän 1680*1050 resoilla ilman huomattavia asetusten laskemista, pikkusen kuitenkin joutui joistakin peleistä herkkuja karsimaan. Häntimistä ei ollut ja muutenkin näyttö tuntuu toimivan hyvin myös nopeimmissa peleissä.

    Elokuvia ei tullut testailtua, mutta eiköhän nekin hyvin näy soffalle tuosta :)

    Päivitys: Värien säädön jälkeen näyttö näyttää todella hyvältä ja valovuotokin pieneni melkein näkymättömiin. Ilman muuta suosittelen tätä näyttöä niille joilla hankinnan alla 22":nen
     
    Viimeksi muokattu: 25.01.2007

Jaa tämä sivu