1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Videotykki aloitelijalle

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Naksuja 15.09.2007.

  1. stillborn

    stillborn Regular member

    Liittynyt:
    25.12.2004
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ^ jos sieltä soittimesta pitää valita, mitä signaalia laite lähettää?
     
  2.  
  3. Naksuja

    Naksuja Member

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ainaki siin näkyy eri lähteet mistä valita. eli siinä vilahtaa kaikki noi vaihtoehdot s-video, hdmi jne.... jos löytää jonku niin se pysähtyy siihen ja näyttää kuvan.

    oon kyl koittanu kattoo asetuksia jos sieltä pitäis viel valita mutten löytäny. vois vielä tutkia....

    muokkaus: nyt sain sinne väriavaruus: y/Cb/Cr.
     
    Viimeksi muokattu: 15.10.2007
  4. oh5krq

    oh5krq Member

    Liittynyt:
    26.09.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Soittimen asetuksista (kuten Stillborn mainitsi) pitää tarkastaa, että komponenttilähtö on aktivoitu. Selvinnee soittimen käyttöohjeista. Projektori kyllä tunnistaa signaalin heti, kun sitä on tarjolla.
     
  5. BreeZe_

    BreeZe_ Member

    Liittynyt:
    29.11.2005
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimiiko kaikil joilla on koneesta kuvaa projektoriin, niin täydellisesti?? ku itellä on ollu jotai ongelmia sen suhteen.. piha on dvi-hdmi.
     
  6. BreeZe_

    BreeZe_ Member

    Liittynyt:
    29.11.2005
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    piuha jopa :)
     
  7. Naksuja

    Naksuja Member

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    on aktivoitu.
    sitä mää vaan tuumailin et tykki ei varmaan löyä sitä komponentti signaalia vaikka sielä asetuksissa lukeeki et värimaailma: y/Pr/Pb. vai meinaako tuo just sitä et se toimii niin ku pitääki? s-video piuhalla oon väijyny leffoja, tiiän ettei oo paras mahollinen. mul o dvd-soittimesta komponentti ja s-video siis kii tykkiin. mut ku otan s-videon irti nii ei löyä enään signaalia.
     
  8. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @Naksuja

    Sinun pitää hommata dvi-hdmi piuha pikaisesti ja ruveta imuttaa 720p-leffoja kannettavaasi. ;) Silloin tykki pääsee vasta kunnolla oikeuksiinsa.
     
  9. Naksuja

    Naksuja Member

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo. näin teenki. mut nykyisessä romussa ei oo dvi eikä hdmi lähtöö. pukki varmaan tuo mulle oppon jouluna.
     
  10. oh5krq

    oh5krq Member

    Liittynyt:
    26.09.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olettaen että DVD-soittimen komponenttilähtö on ehjä, tarkista projektorin asetuksista valittavat tulot (Input Source). Menusta Image -> Advanced -> Input Sources. Varmista, että Component -ruutu on valittuna. Ei se tosin itsekseen sieltä pois ole mennyt. Värimaailma ei vaikuta tulon valintaan.
     
  11. Naksuja

    Naksuja Member

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    on aktivoitu.
     
  12. jarvinen

    jarvinen Member

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Anteeksi tunkeutumiseni tässä vaiheessa keskustelua,mutta kun moni lukee tätä viestiketjua otsikon perusteella,niin sallittakoon.

    Ostin ekan oman tykin juuri,Epson Tw-10.Hintaa käytetyllä ruhtinaalliset 350e,ja kankaaksi saa ainakin toistaiseksi kelvata levyn päälle pingoitettu lakana.Katseluetäisyys on n.2m,mikä tuottaa jo varsin kookkaan kuvan.Kuvan laatu on mielestäni mainio,ei juuri häpeä tv-kuvalle,ja jos ei nyt joka vaiheessa ihan yhtä hyvä olisikaan niin kuvan koko hyvittää sen kyllä moninkertaisesti.Varsinkin lähikuvat ovat kyllä herkullisen teräviä,eikä väreissäkään arvostelemista.

    Yllättävää kyllä,sain parhaan kuvan ihan komposiittiliitännällä(1 rca),eikä mitään havaintoa pikseliverkosta tai muista häiriöistä millään johdotuksella.Komponenttiliitäntää suositellaan,mutta se ei eroa komposiitista muutenkuin lähinnä kontrastiltaan.Komposiitti tuottaa luonnollisemman ja elokuvamaisemman lopputuloksen.Kuulemma tietokoneesta saisi parhaan kuvan,mutta tämä kelpaa mulle,eikä vaihtoehto muutenkaan olisi minulle käytännöllinen.

    Tähän tykkiin maksaa lamppukin "vain" n.200e,joten tunnen tehneeni todella hyvän kaupan.Onnea matkaan kaikille ensitykin hankkijoille!Halusin tässä tuoda julki oman kokemukseni,että käytettykin voi olla hyvä vaihtoehto jos uusien hinnat hirvittää.Tonnikin on jo iso raha,ja kun tykeissä ei juuri muuta kuluvaa osaa ole kuin lamppu,niin käytetty vähän vanhempikin vekotin voi olla harkinnan arvoinen ostos.
     
  13. kaiasp

    kaiasp Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aivan totta.Käytetyn ostin itse myös pari päivää sitten.Benq PB6200 mallia.Kankaan tein itse 10mm MDF-levystä,maaliksi tottakai pari kerrosta Tikkurilan Harmony X073:ta.Listat pöljyyttäni menin ostamaan tammenväristä,kun myyjä niin touhukkaana seurasi vieressä.Seuraavana päivänä tajuttuani sen värin aivan liian vaaleaksi hain paikallisesta halpahallista mattamustaa spraymaalia.Lopputulos kuitenkin ihan helkkarin hieno vaikka itse sen sanonkin.Nyt tässä sitten säädellään ja,käännellään.Kattoteline pitäisi vielä alkaa väsäämään.Koetin aluksi ihan perusasennossa laittaa seinälle mutta,pitäisi olla melkein kohtisuorassa taustaa vasten.Ei toimi,koko ajan jotain liikettä edessä(Lapsiperhe).Että,tälleen täälläpäin,hyviä elokuvia odotellessa...
     
  14. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    hmm mihin vertasit 40" Full HDTV tollöön

    hyvä kangas + Dvi \ HDMI johto + esim Oppo DV-981 tai PS3 niin et edes mainitse telvisiota samassa lauseessa kun puhut hyvästä kuvasta
    käynti optikolla auttaa [​IMG]

    pixseli verkko näkyy tai ei näy oli sitten mikätahansa johto kiini tykissä koska se on LCD tykin kuvan muodostus väline

    Komposiitti (Composite) videon liitimet vois poistaa kaikista tykeistä koska se on töllöissä vain video kameraa varten ja nyt HD tason kameroissa on joko
    Fire fire\Usb-2 PC:eetä varten tai HDMI töllöä varten joten tuo Komposiitti vanha ja turha liitin
    hyvä että olet tyytyväinen uudet lamput maksaa nykysin 170€ -> 500€ riippu tykin mallista
    jep ei ole mikään häpeä ostaa käytettyä itekkin ostin kaikki käytettynä kun olin opiskelija \ elin kädestä suuhun
    syy miks jotkut vaihtaa tykiä = tän hetkises on kallis lamppu -> äänekäs tuuletin tykissä -> näkyvä pixseli verkko tai huono resoluutio verrattuna uuteen

    olen melko varma että jos ostaa 1280*720 reson tai ylös päin LCD tai DLP tykin johon uus lamppu maksaa alle 300€ niin siinä on tykkiä useiksi vuosiksi

    itelläkin tämä Optoma HD72i on jo vanha laite ja uusi HD73 ja HD80 ja HD81 tullut mutta en vaihda sitä koska olen täysin tyytyväinen tähän tykkiin ainut ostos tänä vuona kotiteatteriin on PS3 ja repullinen terävä piirto leffoja [​IMG]
    no kyllä se siitä itellä meni pari leffaa pelkästään tykin säätoihin + oikean kohdan löytämiseen

    hyviä koko perseen leffoja esim Cars tai Ice Age 2 DVD leffaksi on tosi hyvän laatuinen kuva ehkä siksi että se on tehty tieto koneella alusta lopuun

    jos multa kysytäisiin paras leffa tykin ja kotiteatterin testaukseen niin vain näitä kahta ehdottaisin -> Titan A.E ja Cars ovat leffana kuten myös Audiovisuaalinen elämyksena parasta anti mitä DVD levyltä voi saada ulos [​IMG]
     
  15. Naksuja

    Naksuja Member

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kattelin eilen mestareidenliigaa tykiltä. Komposiitti liitännällä laitoin digiboksin tykkiin (5m). Oli kyllä surkee kuva. ei voi muuta sanoo. Maalialue oli karseen näkönen. Sahalaidat korostu pahasti valkosessa. ihan ku rajat ois vedetty amigan paintprushil. maaliviivat ku o valkoset nii eihän siittä mitään tullu. Johtuuko kakkosen lähetyksestä vai surkeesta piuhasta? Kyl mun mielestä muut kanavat näky paremmin. mut fudikses näki hyvin valkosen värin räpsyttely ja sahalaidat.

    Sit koitin s-videol. Mut tykki ei löytäny signaalia. missä vika? Kyllä se s-videon löytää jos laitan dvd-soittimesta tykkiin.

    Digiboksis ei oo ollenkaan hdmi liitäntää....
     
  16. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    dogi boxsissa s-video monesti pitää laitaa erikseen valikosta päälle
     
  17. Naksuja

    Naksuja Member

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kyllä koitinki muutella digiboksin asetuksia... pitäis tutkia vielä paremmalla ajalla. manuaali ku löytyis....
     
  18. kaiasp

    kaiasp Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  19. Naksuja

    Naksuja Member

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joulu lähestyy pikkuhiljaa et vois ruveta hommaamaan lisää varusteita kotiteatteri projektiin.

    Minkä vahvistimen hommaan HD70 kaveriks? Tulin jo siihen tulokseen et hommaan Oppo 981 dvd-soittimen. Vahvistimeen haluasin satsata mahdollisimman vähän. Vähintään 2 hdmi sisääntuloa saisi olla. pääseekö alle 300? Tarkoitukseni ei ole musiikinkuuntelu... Sen jälkeen on sitten vuorossa uudet kaiuttimet.

    tällehän olisi voinut tehdä jo uuden aiheenki, mut lukijat varmaan tietää taustat mun tilanteesta.....

     
    Viimeksi muokattu: 09.11.2007
  20. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kun olet jo hankkinut hyvät laitteet niin miks pihistelet AV vahvistimessa ?

    ite ostin aikoinaan Yamaha DSP-AX2 juuh nyt se on jo vanha mut vieläkin parempi kuin yksikään marketti AV laite

    on vain muutamia hyviä merkkejä josta Yamaha on minusta ykkönen on muitakin hyviä merkkejä mut ne on sitten 2 kanava vahvistimia tai reilusti kalliimpia

    eläkä sitten osta marketti purkki settejä huvitta aina lukea esim

    5.1 AV kotiteatteri paketti 3D äänellä ja muhkealla 600w teholla vain 179€ [​IMG]

    sitten noi laitteet on pienempiä kuin DVD soitin niin tyhmäkin tietää että ei noihin voi oikeita potikoita mahtua joten työttömälle ehkä hyvä mut joo ei kiitos

    YAMAHA RX-V 661 HDMI on halvin mitä kanattaa ajatella koska se pisemmän päälle parempi kuin kaikkein halvin

    hä pääsit sä jo vapaaksi vai karkasitko lapin lahdesta [​IMG]
     
  21. Naksuja

    Naksuja Member

    Liittynyt:
    07.02.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Budjetti loppuu kesken. Hifi korvaa mulla ei oo eli ensimmäinen tavoite on saada mun johdot parempaan järjestykseen. Muuten joudun vetää kaikista laitteista 7,5 m - 10m piuhan tykkiin.

    Opiskelija budjetilla tässä vielä mennään.... onneks vika vuosi amk:ssa menos.

    siis lataamossahan mulla on ollu aika rankkaa, et olkaa varovaisia mun kans. voin romahtaa hetkenä minä hyvänsä...

    toimiskohan tää....
    Sony STR-DG710 nyt sokar80 taas kiroo siel :)
    http://www.sonystyle.com/webapp/wcs...10551&langId=-1&productId=8198552921665061595
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2007

Jaa tämä sivu