1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Videon siirto tietokoneeseen

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi juupesaa 18.01.2013.

  1. juupesaa

    juupesaa Member

    Liittynyt:
    18.01.2013
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Haluaisin siirtää Canon mini dv-kameralla kuvaamani videot läppäriini editoitaviksi ja haluaisin tietää, miten se parhaiten tapahtuu? Tarvitaanko ns. Pinnacle Studio Moviebox Ultimate-laite vai voiko sitä muuten suorittaa? Kamerassani ei ole läppärini USB-porttiin sopivaa välijohtoa. Käyttöjärjestelmäni on Windows 7.
    Toiseksi kysyisin, että tarvitaanko ko. laite myös, jos siirtää videokameran muistikortille tallennettua videoa tietokoneelle vai voiko sellaisen videokameran kytkeä suoraan USB-porttiin?
     
  2.  
  3. wairus

    wairus Member

    Liittynyt:
    22.07.2012
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Mikäli kameran mukana ei tullut sopivaa johtoa kannattaa sellainen hankkia. Toinen vaihtoehto on ostaa muistikortinlukija. Hinnat uskoakseni alle kympin (hongkong).

    Olen peräti hämmästynyt, ellei Canonissa tullut mukana niin piuhaa kuin ohjelmiakin tiedon siirtämiseksi, mutta onhan se mahdollista. Ilman mallinumero en osaa sanoa.

    Suurin ongelma lienee, että vanhemmat laitteet eivät toimi seiskassa, ei softatukea.
     
  4. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    mulla on myös canon miniDV videokamera ja olen siirtänyt tietokoneelle siltä filmiä nerolla ja käytin FireWire 1394 kaapelia.ja koneessani oli tuolloin windows xp.
     
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Onnistuu todennäköisesti melkein millä tahansa softalla mihin voi videota viedä sisään, eli mihin voit valita sen kameran videon sisääntuloksi (on aikaa kun viimeksi käytin, joten voin olla väärässäkin). Pinnaclen softalla se on varmaankin helpointa.
    Jos kamerassa on USB- ja FireWire-liitännät tai yleensä FireWire-liitäntä, ei sieltä USB:in kautta voi kopioida kuin still-kuvia jotka ovat muistikortilla. Koneessa pitää olla FireWire -liitin tai joudut ostamaan jonkun purkin tai kortin jolla saat koneeseen FireWire -paikan (pelkät USB-to-FireWire -kaapelit/adapterit eivät toimi).

    Aika huuhaa vastaus. Mitenköhän ajattelit pistää sen miniDV -kasetin kortinlukijaan kiinni?
     
  6. wairus

    wairus Member

    Liittynyt:
    22.07.2012
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    En mitenkään, muistikorttia ajattelin. Varsinaiselta kasetilta materiaalin siirtäminen tarvitsee (lähes) poikkeuksetta FW-kaapelin ja softan. Jos läppärissä on vain USB paikkoja niin säätämiseksi menee. Lisäksi itse kaivaisin Canonin sivuilta softat.

    Ainahan voi vaikka ostaa editointilaitteen, ovat vain aika hintavia.

    Ps. Kaiken kaikkiaan aika heikosti miniDV:tä tuetaan. Itse ostin miniDVD-kameran, saapahan matskut koneella, vielä kun jaksaisi editoida.
     
  7. hynkkis

    hynkkis Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2009
    Viestejä:
    392
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    ei ohjekirjassa vissiin mitään ohjeita ole?
     

Jaa tämä sivu