1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Videon laitto nettiin ja muokkaus

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Tarzan__ 09.01.2008.

  1. Tarzan__

    Tarzan__ Member

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi. Haluaisin opetella laittamaan videokuvaa (fudis/jääkiekko-otteluistani) nettisivuilleni. Voisiko joku antaa neuvoja alottelijan näkökulmasta?

    Kotisivut minulla on jo netissä Wordilla tehtynä. Minkälainen videokamera minun tulisi ostaa, minkälaisilla liittimillä? Minulla on kannettava, jossa on aika vähän erilaisia liittimiä. Tarvitseeko ostaa erikseen pöytäkone ja parempi näytönohjain, jossa on kunnon liittimet?

    Sitten olisin kysynyt, miten saan videon siirrettyä kamerasta tietokoneelle kun se on kameralla kuvattu? Mitä eri tekniikoita on olemassa?

    Haluaisin myös muokata videota, laittaa siihen taustamusiikkia ja tekstiä. Onko tähän tarkoitukseen olemassa netissä mitään hyvää ilmaisohjelmaa?

    Entä kun video on kuvattu ja valmis, niin miten sen saisi kotisivuille niin, että käyttäjän ei tarvitse muuta kuin painaa "play" niin video lähtee käyntiin eikä kenenkään tarvitsisi ensiksi sitä koneelle tallentaa?

    Kuinka paljon tälläisesta kamerasta kannattaa maksaa, onnistuuko videon siirto koneeseen vanhemmiltakin kameroilta? Mitä kameralta tähän vaaditaan?

    Kiitoksia paljon avusta.
     
  2.  
  3. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66

Jaa tämä sivu