1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Videon editointi Pinnaclella -ääniongelma

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Aleksi007 08.03.2008.

  1. Aleksi007

    Aleksi007 Member

    Liittynyt:
    03.03.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei Gurut!
    Käytössäni on laillinen Pinnacle Studio ver.11Plus ja tähän saakka kaikki on mennyt jokseenkin oikein. Kuvasin siskonpoikaa ja olen opetellut liittämistä ja efektien käyttöä. Viimeksi yritin laittaa taustamusiikkia mutta lopputulos oli musiikin ja lapsen kiljumisen (kuvauskohteen) sekamelska. Tarkoituksenani oli poistaa kohteen ääni ajalla 1min-1.55min ja lisätä ko. kohtaan Metallican musiikkia. Mykistin
    puheäänen tuolta ajalta mutta myöskään musiikki ei kuulunut. Kun lisäsin puheäänen volyymiä, kuului musiikki samalla voimakkuudella. Olen lukenut ohjeita ääniraidoista mutta en näköjään tajua mitään. Miten toimia? Eli puheääni pois minuutiksi, musiikkia ja sen jälkeen taas kuvauskohteen ääniä.

    Antakee armoa jos tämä tuli väärälle palstalle tai kysymys on tyhmä. 4v. poika soittaa ilmakitaraa ja haluaisin siihen kitarasoolon :)

    Kiitos!!
     
  2.  
  3. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tämä 11 Plussa on minullekin aivan uusi ja aikaisemmin 9 versiossa en koskaan mykistänyt ääntä vaan poistin aina reilusti turhat osat. Videopätkän äänineenhan saa aina tarvittaessa uudestaan pudotettua albumista niin mitään korjaamatonta vahinkoa ei tuossa tapahdu.

    Eli lukitse VIDEORAITA, sitten leikkaat roskiksen vieressä olevalla leikkausnapilla ääniraidan ajalla 1min-1.55min ja deletoit sen pois. Sitten pudotat sen Metallican äänen joko siihen samalle ääniraidalle tai jollekin siellä alapuolella olevalle. Kaikki ääniraidat on samanarvoiset joten ei ole väliä mitä ääntä millekin laitat.

    Tällä tavalla minä ainakin saan nuo volyymit tottelemaan. Ja jos haluan sekoittaa ääntä niin sitten lisään sen sekoitettavan äänen jollekin siellä alhaalla olevalle Äänitehoste tai Musiikkiraidalle.
     

Jaa tämä sivu