1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

videokamerasta tietokoneelle

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jaketson 04.10.2006.

  1. jaketson

    jaketson Member

    Liittynyt:
    28.05.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    millä ohjelmalla saisi hi8 kamerasta kuvaa koneelle. kamera on liitetty s-video johdolla näytönohjaimeen jossa on s-video liitäntä. windows movie maker ohjelmalla saa jotain kuvaa näkymään mutta huono, kuva sillalailla värisee... mun mielestä kaikki kytkennät ja ajurit on kunnossa mutta ohjelmaa kaipaa. näytönohjaimenni (geforce ti4200) mukana tuli ajuri cd: jossa oli oikea ohjelma mutta levy on nyt kadonnut.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. jaketson

    jaketson Member

    Liittynyt:
    28.05.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    aivan paska ohjelma. ei saa näkymään mitään. oisko muita vaihtoehtoja?
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  6. jaketson

    jaketson Member

    Liittynyt:
    28.05.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sain nyt windrv ohjelmalla kuvan näkymään mutta entä äänet
     
  7. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 06.10.2006
  8. bongari

    bongari Guest

    olen yrittänyt kaikki konstit että miten saisin videokameran kasetilta olevat tallenteet koneelle.minulla on canon digital video kamera ja fujitsu siemens kannettava tietokone,mutta en vain onnistu.vaikka olen päivittänyt ajurit ja kaapelikin on ihan ok.mut koneei vain tunnista laitetta..auttakaa
     
  9. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    @jaketson
    Et vaan osaa.

    @bongari
    "canon digital video kamera" ei kerro hirveesti mitään. Miten olet esimerkiksi kytkenyt kameran koneeseen? millä johdolla?
     
  10. bongari

    bongari Guest

    olen kytkenyt fire wire kaapelilla elikä siis ihan oikein mutta sekään ei auta asiaa mitenkään,kaikki kytkennät ovat ihan oikein mutta ei vain toimi,ja tarvittavat ohjelma mulla on....vielä tarvitsen siis vinkkejä

     
  11. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kaikki on vaan oikein vaikka yhtään asiatietoa et halua kertoa, kuten videokameran tyyppi, editointi- tai siirto-ohjelman nimi, emolle integroitu firewire vai erillinen kortti jne?
    Ja kumpaa laitetta kone ei tunnista, kameraa vaiko firewireä, vaiko ei kumpaakaan? Jos esim. laitehallinnassa näkyy firewire IEEE1394 ja sen alla vastaavan Host Controllerin ominaisuuksissa kerrotaan että laite toimii oikein eikä keltaisia varoitusmerkkejä näy ja myös verkkoyhteyksissä on 1394-yhteys yhdistetty, niin vika voisi olla esim. viallisessa tai huonon kosketuksen firewirekaapelissa. Näitä vikoja on aika usein mutta tämä on vain yksi veikkaus...
     
  12. bongari

    bongari Guest

    videokamerani malli on MVX250i,ja olen yirittänyt siirtää tallenteita nerolla ja dvd santa ohjelmalla ja sitten movie makerilla,mutta ei vain onnistu,ja olen koittanut sieltä laitehallinnastakin päivittää ohjainta mut niin ei,ja sit olen myös tarkistanut ton kaapelin niin se on kyllä ihan oikein kiinni...eli sieltä laitehallinnan kauttaakaan en osannut tehdä mitään eikä auttanut....
     
  13. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Elu tuosta saa sen hämärän kuvan että koneessa ainakin näkyisi olevan firewireliitäntä joka näkyy niinkuin tuossa aikaisemmin kyselin? Mutta mitään siis ei tapahdu kun kytket kameran kiinni, ei kuulu "Pling" ja ilmestyy "digitaalinen videolaite" alas tehtäväpalkkiin tai ruudulle? Eikä kamera ilmesty resurssinhallintaan DV-camcorderina?
    Mistä se kaapeli on peräisin? Kannattaa tosiaan kokeilla toista yksilöä ennenkuin mietitään seuraavaa vaihetta.
     
  14. bongari

    bongari Guest

    elikä mitä kannaata kokeilla seuraavaksi,ei kuulu mitään ääntä eikä tohon tehtäväpalkkiin tule mitään että olis löydetty uusi laite,neuvot alkavat oleen siis vähissä
     
  15. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Lukisit edes puolet siitä mitä sinulle kerrotaan...;)
     
  16. bongari

    bongari Guest

    kyllä sen luin kokopnaan
    ,en saa toimiin uskokaa nyt

     
  17. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei siis toimi vaikka hait uuden kaapelin kaupasta?
     
  18. bongari

    bongari Guest

    ei toimi
     
  19. KHK

    KHK Member

    Liittynyt:
    08.08.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    en oo mikään asiantuntija näissä todellakaan, mutta kun ostin uuden videokameran ja yritin saada sen toimimaan yhteen koneeni kanssa niin sehän ei onnistunut.
    Tarkistin kaikki johdot, poistin sen ohjelman joka kameran mukana tuli ja asensin uudelleen muutaman kerran.
    Luin ohjeet moneen kertaan enkä tajunnut mistä ihmeestä kiikastaa kun ei kone sitä kameraa tunnistanut.
    Menetettyäni hermot useamman kerran luovuin ohjekirjasta ja aloin tonkia kameran valikkoja. Kaikkea testailin ja kun sieltä löyti semmonen kuin usb stream joka oli off-asennossa muutin huvikseen sen on-asentoon (en tosin vieläkään tiedä mitä se tarkoittaa) niin alkoi toimiin!!
    Nuo ohjeetkin on monesti semmoset (oon huomannut) että joku pikkujuttu kun puuttuu niin ei toimi.
    Pitäis ohjeet tarkistuttaa meikä-tollolla ja jos mä onnistun niiden avulla niin sitten onnistuu kuka vaan =)

    Mun kamera on tosin eri merkkiä kuin kysyjän (sony dcr hc24e minidv), mutta jospa joskus joku tarvis tätäkin neuvoa. Ja tätä ei tosiaan ohjekirjassa eikä asennuslevyn ohjeessa ollut!
     
  20. bongari

    bongari Guest

    enpä olisi ikinä uskonut että tuossa ensimmäisessä fire wire kaapelissa oli vika,ajattelin vielä kokeilla sitä että koitanpa uudella kaapelilla,ja yllätys yllätys,sehän toimii,tästä uudesta johdosto maksoin gigantissa 16,90euroa,ja se vanha minkä ostin noin vuosi sitten niin maksoi vain muistaakseni 6euroa,että aikasmoinen hinnan ero oli,eipä ihme että ei toiminut se johto,mut nyt toimii tällä huomattavasti laadukkaammalla....kiitos vaan neuvosta sille joka pyysit hakemaan kaupasta uuden
     
  21. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kiitos että tulit raportoimaan tuon! Noita viallisista kaapeleista johtuvia toimimattomuusongelmia on vuoden aikana tullut vastaan jo pitkä liuta. Joten nähtävästi kannattaa kokeilla useamman kuin yhden uuden kaapelin kanssa ennenkuin vikaa ryhtyy muualta etsimään...
     

Jaa tämä sivu