1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Video_Ts tiedostojen poltto DVD:lle

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ZonY 02.10.2007.

  1. ZonY

    ZonY Guest

    Moi
    Olen editoinut vanhaa lomavideota ja haluaisin polttaa editoidun version dvd levylle. Tiedostot ovat video_ts tiedostoja ja olen ladannut dvdshrink nimisen ohjelman polttoa varten. Jostain luin että jos tällä polttaa tarvitsee neron rinnalle, no minulla ei sitä ole. Lisäksi DVDShrink herjaa: DVD Shrink encountered an error and cannot continued, invalid data in file..mistä tämä johtuu? Loma dvd on muutaman vuoden vanha joten johtuukohan se siitä? Kertokaa siis miten saan dvdshrinkin toimimaan/ tai minkä ilmaisen ohjelman tarvitsen video ts tiedostojen polttoon? Kiitos
     
  2.  
  3. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kaikki tiedostot ovat siis yhdessä ja samassa video_ts kansiossa?

    Ettei ole vaikka kolmea erillistä video_ts kansiota, jossa jokaisessa omat videot (näin ei saisi olla; se mutkistaa tilannetta jonkin verran).

    Mutta jos kaikki ovat samassa kansiossa, voit polttaa sen ihan datana DVD:lle vaikkapa ilmaisella CDBurnerXP:llä.
     
  4. ZonY

    ZonY Guest

    kaikki tiedostot ovat samassa kansiossa eli lomakansiossa. Jos poltan datana näänkö videon dvd soittimestani?
     
  5. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos sen video_ts kansion DVD:lle poltat, kaikkien oletusten mukaan sen pitäisi soittimella kuin soittimella näkyä.

    Itse olen vuosia tehnyt samanlaisia levyjä, eikä mikään ole pettänyt.

    Jotkut soittimet tosin vaativat video_ts ja audio_ts kansiot, mutta voit vaikka luoda tyhjän audio_ts kansion ja polttaa sen sen video_ts kansion kanssa. Audio_ts:ssä ei siis tarvitse olla yhtään mitään.

    Molemmat siis poltat juureen:

    E:\video_ts
    E:\audio_ts
     
  6. atte68

    atte68 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Millä ohjelmalla saisi TS-tiedoston poltettua dvd:lle niin että se näkyisi tavallisimmissa dvd soittimissa. Olen nauhoittanut ohjelman Terratec tv-kortilla TV:stä.
     
  7. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Voi tuntua hieman pitkältä, mutta tuossa kuitenkin yksityiskohtaiset oppaat ts:n muuntamiseen DVD-muotoon.

    Aluksi conv.

    Sitten DVD-authorointi.
     
  8. atte68

    atte68 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos täytyy katella.
     
  9. atte68

    atte68 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tekstitysraidan lisääminen

    Tekstitysraidan lisäys onnistuu helposti, painetaan vain Subpictures kohdasta lisäys nappia

    Tämän jälkeen valitaan haluttu tekstitystiedosto (tässä tapauksessa .sup, myös .sst tiedostot käyvät)

    Mulla tiedosto on srt-tiedosto, ei onnistu lisääminen
     
  10. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  11. atte68

    atte68 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  12. atte68

    atte68 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ohjeissa näin:
    TS kertoo että kyseessä on Transport Stream muotoinen tallenne.
    Mukana on yksi videoraita, kaksi audioraitaa (englanninkielinen ja hollanninkielinen, joka on siis YLE:n äänitekstityspalvelun audioraita), DVB-tekstitys kuvamuotoisena ja tekstiTV:n tekstitys tekstimuotoisena (molemmat tekstitykset ovat suomenkielisiä)

    Eipä vaan toimi vaikka kuinka on hyvät ohjeet. Mulla tulee ainoastaan Transport Stream muotoinen tallenne. Lieneekö muut menneet analogisen tv:n loputtua mykiksi. Ei onnistu tallentaminen dvd:lle sitten millään.
    Ulead DVD Moviefactory 6 plussalla olen saanut DVD:n tehtyä, mutta tekstitysten siirtäminen ei oikein onnistu samoin jos tekstityksessä on ääni(on varmaan se hollantilainen audioraita) niin se sotkee pahasti kun tietokone puhuu suomea samaan aikaan kun kuvassa puhutaan englantia.Lienee tässä parempi kysyä asiaa hommaan enemmän perehtyneiltä. Niin ja olen imuroinut leffat TerraTec Cinergy T2 laitteella. Siellä lukee asetuksissa, että käännösohjelma on vain analoginen en sitten tiedä mitä se oikein tarkoittaa.
     
    Viimeksi muokattu: 12.10.2007
  13. petomiku

    petomiku Guest

    mulla samanlaisia ongelmia.

    esim. Muutin yhden DVDripin DVDksi VSO DivxToDvd ohjelmalla ja lisäsin siihen suomitekstit.

    Nyt leffa on kansiossa VIDEO_TS, ja siellä on 2 IFOA 2 BUP ja 3 VOB tiedostoa, olen nyt yrittänyt polttaa IFOT BUPIT JA VOBIT LEVYLLE -> ei toimi-> LG-dvdsoitin sanoo disc error
    Sitten poltin VIDEO_TS kansion -> ei toimi->Disc error
    SItten poltin VIDEO_TS kansion ja AUDIO_TS kansion-> ei toimi, levyt loppuu kesken:)

    Mikä neuvoksi
     
  14. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko tallentimesi polttanut mitään muutakaan lähiaikoina?
    Millä ohjelmalla poltit?

    Noihan siis pitää polttaa näin:

    G:\video_ts\[tänne kaikki bup:it, ifo:t jne mitä nyt video_ts:ssä ylipäätään on]
    G:\audio_ts\[tänne audio_ts:n mahdollinen sisältö. Audio_ts:n ei tarvitse sisältää mitään]

    Pelkästään siis nuo kaksi kansiota, ilman mitään muita kansioita. Ja datana poltetaan. Koeta vaikka polttaa CDBurnerXP pro:lla.
     
  15. petomiku

    petomiku Guest

    Jees.

    Kyllä se poltto nyt pelittää. Tekstityksethän vain avataan Subtitle Workshopilla ja tallennetaan SubRip muodossa jolloin se muuttuu srt muotoon.

    eli kun muutan avin dvdksi, samassa kansiossa on siis esim. PellePeloton2007.avi sekä PellePeloton2007.srt, kun nämä ovat ja ajan PellePeloton2007.avin DivXtoDVD;n läpi ja poltan sen esim. Roxiolla Datalevyksi, se toimii kyllä Dvd-soittimella, mutta siinä ei ole tekstejä eikä ne siis tule edes kaukosäätimen subtitle napillakaan. en osaa enää keksiä mitään syytä miksei ne tekstit siihen tule.

    Kiitos paljon jo avuistanne nyt. Olisin kiitollinen jos vielä tekstitys-ongelman saisin korjattua !!

    Korjataan. Ongelma selvisi, Divxtodvd ei tue tekstin lisäämistä vaan se ominaisuus löytyy ainoastaan maksullisesta ConvertXtodvd ohjelmasta. Joten varmaankin the FilmMachine on hyvä ohjelma siihen.

    Kiitoksia vielä kaikille !
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.10.2007

Jaa tämä sivu