1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Viaccess, Conax yms. miten puretaan?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi GrooveMan 17.05.2002.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. monroe

    monroe Guest

    jaahas.sivua ei löydy-jos sitten huomenna!?
     
  2.  
  3. MithriL

    MithriL Guest

    MM77!

    Mitä kaikkee saat näkymään tolla wintv nexus-s
    kortilla ja kannattaako semmoine hankkia?
    Kerro kokemuksias jos viihtit.
     
  4. make25

    make25 Regular member

    Liittynyt:
    26.07.2002
    Viestejä:
    125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MithriL!
    sillä saa nakymään ainakin irdeto/betacrypt/seca/viaccess/nagravision ja tpscryptin.suosittelen ostamaan,minä ainakin pidän hyvänä korttina
     
  5. MithriL

    MithriL Guest


    kiitti MM77! aion hommata kortin
     
  6. GrooveMan

    GrooveMan Guest

    Tarvitaanko TPSCryptin purkamiseen joku erillinen moduuli ja siihen joku TPSCryptin purkava kortti? Vai voinko ohjelmoida tollaseen Goldwafer korttiin TPSCryptin HEX:at, niin että se pelittää??? Kaikki kanavat menee kohta pimeeksi, kun kaikki loputkin kanavat vaihetaan VIA2:seen...

    Terv. Groove
     
  7. DJ_Blind

    DJ_Blind Guest

    Tarvitset ns. Cam modulin... todella kallis hankinta melkein 150? ja siihen TPSCrypt kortti kiinni. Mutta eihän tolla TPSCryptillä ole paljon hyötyä, eikös sieltä näy pääasiassa ranskalaisia kanavia...? Vai olenko väärässä? ja muistakaa, hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä. ;)
     
  8. GrooveMan

    GrooveMan Guest

    Niin, niin! Kyllä siihen joka tapauksessa sellainen Conditionall Access Module tarvitaan.. mites sen CAM:min kanssa pitäs edetä? kun joku puhui, että siihen pitäs ladata uus ohjelma, joka muuttaa TPSCryptin Viaccess 1:seksi? Mistäs sellasen ohjelman saa ja miten se ladataan sinne moduuliin?

    Terveisin,
    Groove
     
  9. GrooveMan

    GrooveMan Guest

    Voihan närhen munat... miten joku on saanut Conaxin purettua? Mulla on sellainen ohjelmakin koneella, jolla pitäs saada kanavat näkyviin.. mutta kun ei ole hexoja... mistähän niitä sais?
    Kaikki innokkaat, tulkaa auttamaan mua, niin saadaan noi C:n kanavat näkyviin... :) mä aijon kyllä' purkaa sen salauksen...

    Terveisin, Groove
     
  10. MithriL

    MithriL Guest


    Onnea!
     
  11. DJ_Blind

    DJ_Blind Guest

    Conaxia ei ole saatu purettua, ainakaan ei ole tiedossa että joku olisi purkanut Conaxin. Löysin tämän tiedon eräältä toiselta foorumilta. eikä Canal Digital kortteja pysty kopioimaan millään tunnetulla menetelmällä. :(
    Kannattaa ennemmin etsiä Viaccessin management key. ja siitä on todella paljon hyötyä kun ei tarvitse koko ajan päivittää korttia. Sen löytäminen on vaikeaa, mutta kuitenkin helpompaa kuin Conaxin cräkkääminen.
    muuten, onko tämä pisin viestinketju koko aD:n suomi foorumilla? Olisiko dRD mitään jos loisit meille oman digitaali tv ym. foorumi kansion? siihen voisi sisältyä satelliittialan viestit ja esim. "kuinka purkaan kaapelin salatut lähetykset"
     
  12. karle

    karle Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Conax:n salauksen purkamista varten olisi ehdottomasti tiedettävä piirit,joita orginaalikorteissa käytetään.Se on varmaa,että kyseessä on jonkin merkkinen/mallinen mikrokontrolleri(vrt. prosessori)suorittimena sekä muistipiiri(eeprom),johon muuttuvat tiedot tallennetaan.Näiden tietojen selvittämisen jälkeen genuine-kortteja voi lukea ja kirjoittaa sopivilla hardware/software-kokoonpanoilla.Mutta se tieto puuttuu,mitä "rojuja" niissä aidoissa canal+ korteissa käytetään.
    Viaccess-kortteihin on olemassa ohjelma,jolloin kortin päivitys tapahtuu automaattisesti satelliitin kautta (myös ticket toimii)eikä uusia koodeja tarvitse "kytätä" ja päivittää esim.kaukosäätimellä.
     
  13. steppe

    steppe Member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    itellä ollu kesäkuun 17. asti, via au_all file ja toimii edelleen. edellinen toimi 2 viikkoa. ne pahukset vaihto MK:n. mutta hyvin on filejä tarjolla eri laitteille. on aika huoletonta.
     
  14. GrooveMan

    GrooveMan Guest

    Karle:

    Eiköhän korttien rakenne ole sama kuin ISO7816 standardi määrittelee?? Kontaktipintojen järjestys pitäs olla sama kaikissa korteissa... siksi en oikein ymmärrä, miksen voisi lukea aitoa korttia.. Ainut mikä voisi mielestäni estää lukemisen on ns. luku/kirjoitussuoja.. tämänkään ei pitäisi tehdä muuta kuin estää lukeminen/kirjoittamine korttiin.. mutta ei tuhota sitä...

     
  15. GrooveMan

    GrooveMan Guest

    Eiks kaikki kortit ole samanlaisia, siis niiden pinnijärjestys kuin ISO7816 standardi määrittelee..?? Mä olen ainakin sitä mieltä, että kaikissa, niin aidoissa kuin piraattikorteissakin, on samat pinnijärjestykset... Siispä en näe mitään syytä siihen, miksen voisi lukea aitoa korttia... Ainut mikä voi tuhota kortin on liian suuri käyttöjännite ja ohjelmointijännite... mikään muu ei mielestäni tuhoa korttia... Jos olette kuulleet ns. kirjoitus/lukusuojasta... jonka aidot kortit todennäköisesti sisältävät, ei estä muuta kuin korttiin kirjoittamisen/ja sen lukemisen.. tuskin tämä suoja tuhoaa korttia...
    Mun ratkaisu ongelmaan olisi se, että korttia yritettäisiin lukea hieman pienemmällä jännitteellä ja mikäli kortti ei toimi ko. jännitteellä... nostettaisiin jännitettä aina hieman, että saataisiin selville optimaalinen käyttö/ohjelmointijännite...
     
  16. karle

    karle Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Grooveman.
    Toki kaikki muoviläpyskät ovat ISO7816 standardin mukaisia,mutta korttien "sisuskaluina" voidaan käyttää erivalmistajien/erimallisia piirejä,vertaa esim. atmel ja pic.Tällöin piirille syötettävä ohjelman käskykanta muuttuu,siis eivät ole yhteen sopivia softia keskenään.Olet siinä oikeassa,että piiri voi tuhoutua kovin suurella ohjelmointilaitteen powerin jännitearvolla,myös ohjelmointilaite itse todennäköisesti tuhoutuu,jos käyttöjännite on sallittujen rajojen ulkopuolella.Ohjelmointi pitäisi toimia jo noin 5V:n jännitteellä.
     
  17. GrooveMan

    GrooveMan Guest

    Niin niin! pointti oli se, että jos tiputtais jännitettä ihan vain varotoimenpiteenä, kun ei tiedetä, minkälainen piiri kortin sisällä on... Eli kokeilee ohjelmoida/lukea korttia aluksi esim. 2,5 voltin jännitteellä, ja nostaa sitä siihen 5 volttiin... Myös eri piirit käyttävät erilaista kelloa, jolloin voisi kokeilla 3,57 MHZ:n kelloa aluksi.. koska tätä esim. PIC:n piirit tukevat... Atmelin piirit tukevat aina tuonne 8,0MHZ.. eli nostaa sitä kelloa samalla lailla kuin jännitettä.. itse rakennan tällä hetkellä päättötyönä (amiksen) sellaista kulunvalvonta järjestelmää.. Siihen kuuluvalla ohjelmointilaitteella voidaan ohjelmoida kaikki mahdolliset Atmelin ja PIC:n sisältävät kortit... eli Gold, Green, Silver yms. kortit.. sekä Funcard ja Jupiter kortit... sen lisäksi aijon rakentaa siihen mahdollisuuden lukea ja ohjelmoida esim. matkakortteja... tämä on vielä työnalla, mutta kyllä ne tänä lukuvuonna valmistuu... Noh, jos ette ymmärrä mitä tarkoitin, kun nevoin, miten olisi mahdollista lukea noita valmiita kortteja... niin eihän sille voi mitään... en mä mitään ratkaisevaan vinkkiä tänne antaiskaan... aijon nauttia (katsella kanavia ja matkustaa pummilla) ihan itse omista tiedoistani...

    Terveisin, Groove
     
  18. steppe

    steppe Member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla on minimillenium III. se vaatii 12voltin lisävirran. 9 voltilla ei toimi. alentaako se itte virrat oikeeksi, ei tietä
     
  19. GrooveMan

    GrooveMan Guest

    Virtahan määräytyy täysin miten iso kuorma koko sähköpiiri on virtalähteelle... Vastuksilla voidaan rajoittaa virtaa... 10kohmin vastukset jokaiseen älykorttiin menevään pinniin... kun käytetään 5 voltin jännitettä... joka on yleisin ohjelmointijännite...

    "Steppe":

    niin... ohjelmointilaitehan voi käyttää virtaa omiin toimintoihinsa enemmän, mutta älykorttiin menee yleensä n. 5 volttia/(virta pitää pysyä älykortin spekseissä ilmoitettujen arvojen välissä..) muuten käry käy...

     
  20. Wire

    Wire Guest

    GrooveMan: Kortti voi olla itsessään niin viisas että ei ole merkitystä onko 5 vai 12v!

    Tosin suosittelen lämpimästi kokeilla ensiksi GrooveMan:n ehdotusta
     
  21. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Ei tästä "teidän purku" hommasta taida tulla mitään, kun näin monta viestiä tarttee, eikä ongelma vieläkään ole ratkennut :)
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu