1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

VHS->VCD (aloittelija)

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi rigrock 20.05.2002.

  1. rigrock

    rigrock Guest

    Älkää vetäkö hernettä nenään koska kysyn asioita joita varmaan on jossain vaiheessa käyty jo läpi? Samalla kysymykset saattavat olla "tyhmiä", mutta minkäs teet kun et tiedä -- kysyt viisaammilta.
    VHS-nauhat pitäisi kopsata CDR-levyille, mistä selkeät suomenkieliset ohjeet (kyllä kai englantilaisillakin tulisi toimeen?!). Onko VCD ainut muoto jota pystyy katsomaan myös "oikealla" DVD-soittimella? Riittääkö 750 Duron ko. prosessiin? Millainen näytönohjain tulisi olla - suosituksia?
    Eli siis perusteista tästä lähdetään. Jos tuntuu että tietoa olisi, niin antaa tulla. Hyödylliset linkit otetaan myös ilolla vastaan. Thanks!
     
  2.  
  3. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toivottavasti ne viisammat korjaavat jos jossain menee pahasti pieleen. Olen itse opettelemassa ko. hommaa.
    Kaappaukseen sopii hyvin ohjelma AVI_IO, johon ohjeet löydät afterdawn.com artikkeleista musiikkivideoiden kaappaus osa 1.
    Pakkaukseen itse käytän TMPGEnc-videoeditointiohjelmaa, josta löytyy valmiit asetukset vcd:lle. Itselläni on asus v7700 deluxe ,riittää hyvin.
    katso kysymys VIDEOLTA KAAPPAAMINEN jos kovalevytilaa ei ole riittävästi, se on hupaa kun kaapataan avia isolla resoluutiolla (esim 704x576).


     
    Viimeksi muokattu: 20.05.2002
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Varsin kattava vastaus tulikin, lisäpointteina lähinn tuosta pakkauksesta ja sitten varsinaisesta CD-poltosta VCD-muodossa suosittelen katsomaan lisää artikkeleita ameriikankielisiltä sivuiltamme:

    http://www.afterdawn.com/articles/

    ...noita artikkeleja on enkkupuolella aikalailla reilummin kuin suomipuolella johtuen puhtaasti rajallisesta ajasta ja siitä, että englanninkieliset sivut tuottavat jopa muutaman euron fyrkkaakin ja suomenkieliset eivät :)
     

Jaa tämä sivu