Viimeisen päälle fiksun näköinen, eikä isossa kotelossa lämmöt nouse niin nopeesti, puhumattakkaan että on helpompi möyhiä seassa eikä tarvii purkaa koko tai puoli järjestelmää jonkun pikku homman takia.
Nks123:lle saakeli! Unohdin mainita ettei kaikki powerit välttämättä kä182P:n kanssa koska poweri on alaosassa ja tulee melkoisen pitkä veto emolle ja muille vehkeille, mulla on BQ:n 850W jonka johdot riittää hyvin ja ylimääräiset voi jättää pois. Ensin oli Seasonic:n 600W josta yhden liittimen johtoja jouduin pidentämään ja osa muistakin oli "pyykkilangalla".
Ei hätää Mulla kyllä löytyy Corsairin HX620W ja löytyy myös tuo Antecin P182 Ihan topicin alussa mainitsinkin, että mietin ton Antecin myymistä broidille ku se sitä himoitsee ja oisin ostanu vesijäähytyksellisen kotelon. Mutta kun tässä ollaan pidemmälle mietitty, niin Oonki päätyny joko pitämään antecin ja hankkimaan sen kaveriksi ton Swiftecin jäähyn, tai sit myyn tän P182:sen boridille, ja hommaan Thermaltaken Armor-kotelon ja sille kaveriks ton Swiftecin. Valmiit vesijäähykotelot oon jättäny jo pois laskuista
Joo ei aiheuttanu vahinkoa, sillä en ole ihan sinut vielä lopullisen kokonaisuuden kanssa, niin en ole vielä mitään tilannut Ei ole ennen ollut vesijäähyä, joten päädyn pakettiin, ja ton hinnan perusteella pitäis olla aika hyvä paketti Mutta kotelo askarruttaa. Pidänkö tuon Antecin P182:sen, vai myynkö veljelle ja ostan Swiftecin kaveriksi Thermaltake Armorin...
Paketti on varmasti hyvä, Suurin vaikeus taitaa olla tuo kompromissi kuljetus/keveys/kotelojäähdytys ps.Kun/jos hankit vesijäädytyksen, kannattaa panostaa järjestelmän ilmaukseen kunnolllla/-ei maksa mitään,Eheimin sivuilla oli joskus ohje mukana tulevalle hyppylangalle. Eli powerin johdot irti kaikilta komponenteilta, ainoastaan vesipumppu kiinni ja ilmausta koteloa kääntelemällä niin kauan että ilmat on "pihalla".
Tuosta minun aiemmin mainitsemasta 3R Systemin R900 -lootasta on uudempi versio olemassa, R910, jota löytyy paremmin.. Tuon omani totesin olevan loistava vesijäähyä ajatellen ja tuossa 910ssähän eroa ei ole, kun sivukannen reiät lisätty ja etupaneeli uusittu.. Miinuksena tietysti liikuteltavuuteen on pelkän kotelon 15kg paino..
Joo, olen itsekkin kuullut, että pitäis joku tunti antaa kiertää ilman koneen käynnistämistä, jotta varmasti ois ilman poissa. Mut sanokaas nyt tytöt ja pojat, kumpi kotelo. Pidänkö tuon minun Antec P182:seni vai vaihanko tuohon Thermaltake Armoriin? Vesijäähy on ainakin tuo Swiftec, sillä se on kiinteästi kotelossa ja on jäähytysteholtaan parempi kuin Reseratorin passiivijäähy. Ja mitä tuosta Swiftecistä luin, niin ton setin pitäis olla tosi laatusetti.
No itse harkitsin pitkään tuota P182ta, oisin sieltä alhaalta repiny sen telakan pois ja dremelillä ajanu reiän pohjaan kennoa varten, mutta sattumalta tuli vastaan käytettynä tämä toinen loota..
No tuossa Swiftecissä kenno tulee siististi ulkopuolelle kotelon taakse kiinni. En ala heti koteloa rikkomaan. Toisaalta kun kattelin, niin tuo Thermaltaken Xaser VI on aika magee
Yleisenä juttuna se, että on parempi laittaa tehonlähde vesikoneessa kotelon yläreunaan. Jos sinne menee vähänkään vettä, syntyy aikamoinen ilotulitus, joka saattaa rikkoa täydellisesti koko koneen. Siis jos 230 V pääsee mikropiirien jännitteiden puolelle. Suojavälit ovat vain n. 2.5 mm, jonka vesipisara ylittää helposti. Lämmön kannalta paras paikka jäähdyttimelle on ulkopuolella, koneen takana tai sivulla, mutta tällaisen koneen liikuttelu on hankalaa.