1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Verkkotallennus

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi korsimo 03.09.2008.

  1. korsimo

    korsimo Member

    Liittynyt:
    21.01.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys

    Onko tietoa, voi jollain softalla tallentaa ohjelmia jaettuun verkkokansioon? Käytössä on tällä hetkellä Terratechin virittimet.

    Tarvetta olisi oppilaitosympäristössä, muutaman kortin kautta saataisiin katselumahdollisuus tykiltä myös muissa luokissa.

    t:
    Janne Korsimo
     
  2.  
  3. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole kokeillut tallentaa verkkokansioon, mutta DVBViewer ainakin antaa valita tallennuskansioksi mapatun verkkokansion.
    Luulisi kyllä että muutkin ohjelmat toimisivat samoin.

    Toisinpäin tulee kyllä käytettyyä. Eli tallennan pöytäkoneen levylle ja katson kannettavalla langattoman verkon kautta pöytäkoneen levyillä olevia tallennuksia.

    Tuon systeemin laillisuudesta oppilaitosympäristössä en tiedä. Saako tv:stä tallennettuja ohjelmia jaella koulun verkossa...
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2008
  4. korsimo

    korsimo Member

    Liittynyt:
    21.01.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta

    DVBVieweriä olen itsekin testannut ja sillä tosiaan toimii mapatulla kansiolla. DVBViewerissä pienenä haittana on maksullisuus. Anyseen ja Terratechin omilla softilla sitä ei ole ainakaan niissä versioissa vielä saanut, jotka minulla on. Ihan uusimmilla en ole kokeillut.

    Vistan Mediacenteriä olen käyttänyt kotona. Siinäkään tallennus verkkoon ei toimi. Mediacenter on muuten helppokäyttöinen ja sopisi kouluympäristöön (tosin ei tue ylen tekstityksiä).

    Ymmärtääkseni Ylen kanavien opetusohjelmia saa tallentaa ja esittää oppilaitoksissa.
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Katsopa tuon DVBViewerin hinta, ei taida olla esteenä käytölle. Toista parempaa katseluohjelmaa ei ole.
     

Jaa tämä sivu