1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Verkkokovo ja Mediatoistin, mutta mikä?

Viestiketju Mediasoittimet -osiossa. Ketjun avasi haggibear 20.06.2010.

  1. haggibear

    haggibear Member

    Liittynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No terve
    Olisiko kellään antaa valoa pimeyteen?

    Itselläni siis on Pöytä PC, Läppäri, linksysin Adsl/reititin. Nuo ovat yhteydessä kaikki toisiinsa. Tarkoitus on saada Pöytä PC:n kaikki musiikit myös tuon läppärin käyttöön, läppärissä soitettu musiikki kuuluu stereoissani ja tarvittaessa musiikkia voi soittaa ilman kumpaakaan tietokonetta. (olikohan tarpeeksi monimutkaisesti selitetty)

    Olen miettinyt Laccien NS 2:sta ainakin nyt verkkokovaleyksi. Käytän J.Riverin MJ:a, joten voiko verkkokovolle asentaa kyseisen ohjelman?

    Isoin kysymys on tuohon squeezeboxiin tai Philips NP1100:een (mitä itse olen miettinyt).
    Voinko soittaa verkkokovolla sijaitsevaa musiikkia (kovolle mahd. asennetun Mediajukeboxin avulla) läppäristä, niin että ääni kuuluu stereoista? Et voiko verkkomediatoistimilla hoitaa tuon, kun en halua tietokoneen ollessa päällä, soitettava musiikki pitää valita squeezeboxista vaan musaa voi läppäriltä tai PC:ltä soitella ja vaihdella.
     
  2.  
  3. Madnick1

    Madnick1 Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sen verran on vanha ketju, että olet varmaan vastauksen jo kaivellut muualta mutta...
    Philipsistä en tiedä mitään. Kovin sitä arvostellaan rimpulaksi tuolla netistä löytyvissä vertailuissa.
    Itselläni on Squeezebox Duet. Se osaa soittaa TIETOKONEESEEN tallennettua musiikkia ja käyttää nettiradioita ym. Squeezebox tarvitsee kaverikseen Squeezecenter ohjelman, joka tuottaa tarvittavat protokollat paikallisverkkoon, joita käyttäen itse rauta sitten soittelee musiikkiasi kovalevyltäsi stereoihin.

    Squeezecenterin voi Linux muotoisena tallentaa myös joihinkin Linuxia käyttäviin nassikoihin (NAS=verkkokovalevy). Minulla tuo kyseinen ohjelma on asennettuna Buffalon Linkstation Liveen. Tällä systeemillä Squeezebox toimii nassikan kautta, eikä tietokone(iden) tarvitse olla käynnissä, eikä ohjelman asennettuna niihin.
    Squeezecenterin asentaminen nassikkaan vaatii huomattavaa nörttiosaamista, mutta netistä löytyy kattavia ohjeita (ulkomaan kielellä tosin). Myös yhteensopivista nassikoista on listoja. Lacie ei käy. Toisaalta ainakin tuo minun hyllystäni löytyvä Lacie on sen verran onneton kaatuileva pas*** että en sellaista kenellekään voi suositella minkään kaveriksi muutenkaan.
     

Jaa tämä sivu