1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Venäjänkielisen näppäimistön asennus Windows 7:lle?

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Saagaish 22.10.2011.

  1. Saagaish

    Saagaish Member

    Liittynyt:
    21.10.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Olen yrittänyt löytää venäjän kielen siis kyrillisten kirjainten asennusohjelmaa netistä Windows 7: lle mutta tuloksetta.

    Haluaisin kirjoittaa venäjän kielisiä sähköposteja Wordilla niin, että Word 2003 kirjoitusohjelmani tajuaisi että haluan oikeasti kirjoittaa venäjää enkä suomea. Valikoita tai ohjetekstejä en halua venäjäksi, joten uskoakseni kielipaketista ei ole kysymys.

    Löysin vain vanhemmille malleille, 98, windows xp, windows 2000 asennettavia näppäimistöjä.

    Tietäisikö kukaan täällä linkkiä sivustolle mistä voisi ladata ilmaiseksi tai kohtuu hintaan nimenomaan windows 7 tietokoneelle venäjän kieliset aakkoset?

    Olen neuvoton ja asialla olisi kiire!

    Kiitos avustanne!
     
  2.  
  3. NoScape

    NoScape Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2007
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi!

    Saatko valittua kielipalkista venäjän? Itse löysin sen sieltä ja kokeillaanpa: это тест на русском языке (guugle kääntäjää avuksi käyttäen, ei enää lukion venäjäntunnit oo oikein muistissa..). Mun ei tarvinnut ladata sen kummemmin muuta, kuin avasin vaan sen kielipalkin (näytä kielipalkki) ja oikealla, ohje tekstin vieressä on nuoli alaspäin. Siitä klikkaamalla pääsee asetuksiin ja yleiset välilehdellä painat lisää painiketta ja haet sieltä venäjän aakkoset. Kirjaimet ei muuten ole lähellekään siellä, mihin qwertyllä on tottunut :) Onneksi mukana on näppäinpohja.

    Wordissa näyttää mulla olevan asetuksena, että tunnistaa kielen automaattisesti. Venäjä oli valittuna, kun olin ensin kieliasetuksista valinnut sen venäjän.

    Toivottavasti oli apua.
     
  4. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hommaa vielä sellainen näppis, jossa on suomalaiset ja kyriliset kirjaimet valmiina
    näppäimissä. Ne ei oo kalliita.
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
  6. Saagaish

    Saagaish Member

    Liittynyt:
    21.10.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei kiitos ihan hurjasti teille kaikille neuvoista ja vinkeistä! Sain jotenkin ystäväni avulla asennettua sen venäjän kun hää kädestä pitäen ohjasi ja kertoi lähes jokaisen napin painalluksen, siksi on jäänyt tämä vastaaminen tänne. Mulla ei aluksi tunnistanut koko venäjän kieltä, mutta sitten yhtäkkiä aktivoitui ja nyt osaan jo sulavasti vaihtaa suomesta venäjään ihan itse. ^^

    Ongelma tosiaan vain tuo muistaminen että mikä venäjän kirjain milläkin paikalla, pitää totta vie ostaa nuo läpinäkyvät näppäimet! Taas tuli todettua että afterdawnin ihmiset osaavat asiansa! Täältä sivustolta olen aina löytänyt apua ongelmiini - ikinä ei ole tarvinnut pettyä =D
     
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Hienoa tuo palautteen saaminen kysyjältä.
     

Jaa tämä sivu