1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vastasiko Xbox 360 odotuksiasi?

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Laama27 03.12.2005.

  1. Laama27

    Laama27 Member

    Liittynyt:
    23.09.2005
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli millainen on tuo pelikone ollut? Olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä.
     
  2.  
  3. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Päivän se tuossa hyllyssä on ollut, ja aivan loistava kone. Ei mitään ongelmia ole ollut. Grafiikat on hienoja ja pelitkin hyviä (nfs:mw ja condemned). Näyttää siltä, että virheistä on otettu oppi. Konsolin saa päälle, kun pitää langattoman ohjaimen guide-nappia pohjassa, ja samalla tapaa saa sen myös pois päältä. Ohjaimetkin on nyt paljon paremmat, voi melkein sanoa, että on mukavin ohjain, jota olen kädessä pitänyt. Ainakin mun käsille juuri sopiva.
     
  4. -Rex-

    -Rex- Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    491
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikki ne odotukset, jotka tuohon realistisesti tuli ladattua ovat kyllä toteutuneet. Nyt kun nähnyt mihin laite julkaisupeleillä pystyy on odotukset tulevia julkaisuja kohtaan nousseet aivan uusille tasoille. Eli pähkinänkuoressa, tyytyväinen olen.

    Ja samoilla linjoilla ollaan kuin arcanix eli padi on loistava. Omasta mielestäni paras mitä itselläni on koskaan ollut ja uskokaa pois miltei kaikki nintendot, pleikka 1&2, xbox:in sekä lukemattomat pc:lle tehdyt padit omistaneena en ihan vähäisin perustein moista sano. Kuitenkin se on makuasia ja varmasti on henkilöitä, joille kyseinen kapula ei käsiin istu.
     
  5. Valittaja

    Valittaja Guest

    Ohjain sopii käteen kuin valettu!
    Pelejä en oo päässy testaamaan kun ei oo rahaa ostaa.
    Konsoli on todella upean näköinen, ja kaiken kruunaa vihreä sammutusnapin ympärillä oleva valokehä!
    DVD soitin on selkeä ja helppo käyttöinen, eikä tartte olla kaukosäädintä !
     
  6. koju

    koju Guest

    kertokaas onko padi edelleen isokätiselle just passeli, niinku aiemman äksäboxin ohjain? saako aiemman äksäboxin ohjainta menemään tohon uuteen?
     
  7. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tarkoitatko sitä massiivista, lähes xboxin kokoista ohjainta, vai s-mallia? Jotkut isokätiset ovat englanninkielisillä forumeilla sanoneet, että s-mallinen sopi paremmin käteen, mutta silti uusi malli on ihan hyvä.
     
  8. admins

    admins Guest

  9. -Rex-

    -Rex- Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    491
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 04.12.2005
  10. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eihän premiumissa edes tule vga hd:tä, vaan komponentti hd kaapeli ;))
     
  11. -Rex-

    -Rex- Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    491
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lähinnä heitto tuli siitä, että jos hd kuvaa haluaa vaikkapa tavan hd littuun niin edullisempaa ostaa premium ja tunkea sitä komponenttina (mikä aika useasta litusta löytyy) siihen kuin core + tuo satumaan dollareilla hinnoiteltu kaapeli :)

    Tosin saahan sen komponentti kaapelinkin varmasti kaupasta itselleen, mutta en silti näe halvemmassa mallissa mitään ideaa kun ero ei tuota suurempi ole.

    *EDIT: typo*
     
    Viimeksi muokattu: 04.12.2005
  12. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Core-versiota ei todellakaan kannata hankkia jos on hd-littu.
    jos ei ole hd-littua niin ensimmäinen xbox riittää hyvin sillä 360:n grafiikat eivät ole mitään henkeäsalpaavia kuvaputkella eli jos ei ole semmoista littua niin ostakaa uusi poxi vasta kun hd-litun ostatte, muuten olette pistäneet rahaa grafiikoihin joista ette hyödy paljoakaan :/
     
  13. kimsor

    kimsor Member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo onhan se uus grafiikka hieno juttu, mutta entäs jos haluua
    pelata niitä uusia x360 pelejä ? Sillon on ostettava se x360
     
  14. koju

    koju Guest

    tarkoitin s-mallia, josta olen kyllä tykänny. olen isokätinen.
     
  15. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen "normaali" kätinen ja se ISO ohjain on kaikkein paras, itse vihaan sitä S-ohjainta.. Mutta parempi sekin kuin PS:n tai PS2:n ohjain..
     
  16. Vermeli

    Vermeli Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    x360 ohjain on siitä ison ja normaalin väliltä. Minusta juuri passeli pelaamiseen ja kaksi liipasinta + kaksi nappia takana ovat hyvä uutuus.

    aikas kallis on joo :D en tajua mitä hyötyä on ostaa tuollainen. Premium boksin mukana tuli komposiitti kaapeli joka on aivan turha ja toinen kaapeli jossa on hd tuki. Sen laitoin kiinni vidotykkiin ja se takasi 1000p tarkkuuden.
     
  17. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla ainakin tuli tasan yksi komponenttikaapeli, ei muuta.

    Mikä on 1000p :eek: Xbox 360 tukee resoja 480p, 720p ja 1080i. Noita 1080i tykkejä on aika harvassa, maksavatkin pirusti. Toimii tuo 1080i huonommissakin projektoreissa, tosin projektori joutuu pakkaamaan kuvan uuteen resoluutioon, eikä se ole enää se hd-reso.
     
  18. Vermeli

    Vermeli Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoitin juuri 1080i
     
  19. waiski

    waiski Administrator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen nyt toisesta päivästä asti värkkäillyt tuon vermeen kanssa ja tässä vähän kokemusta. Paketti on premium, RGB scartilla ja ihan normi laajakuvatellulla. Eli HD-kuvasta ei ole kokemuksia.

    Ohjain on kyllä tällaiselle normaalikätiselle hyvin sopiva, eikä tunnu raskaalta paristojenkaan kanssa. Langaton yhteys toimii hyvin, eikä ota häiriöitä muista lähteistä, kuten wlan tukiasemasta jne. Paristojen kestosta kyllä voisi antaa vähän negaa. Nuo mukana tulleet paristot kun kesti sen viikon verran about. Lienee sen akkusetin osto edessä. :p

    Kaukosäädin istuu hyvin käteen ja tuntuu sopivan "kalliilta" :) Ja ennenkaikkea siinä on ON/OFF nappi. Enään ei tarvitse nostaa takamusta sohvalta kuin levyä vaihtaessa :)

    Dashboard on mukavan näköinen ja tarpeeksi vikkelä, mutta alussa hieman sekava. Manuaalejahan ei tietenkään luettu, joten eri toimintoja sai vähän aikaa etsiskellä :)
    Livestä saa trailereita, pari pelidemoa ja muutaman trial arcade pelin ilmaiseksi. Lopuista pitää maksaa.
    Livepelaaminen on kylläkin ihan positiivinen kokemus, varsinkin headsetin kanssa. Itse en uskaltanut xbox 1:llä sitä kokeilla, kun kannoin konsolin aikanaan suoraan kaupasta modattavaksi :)
    "Mese" toimii ihan buenosti. Voit lähettää viestejä tekstinä tai voicena, sekä ottaa voicepuheluita kavereiden kans. Tekstin kirjoittaminen padilla tai kaukosäätimellä on hiukan hankalaa. Mutta huomasinpas tuossa, että konsoli tunnistaa usb-näppäimistön. Skandit tahtoo vain pissiä hiukan.
    Mediapuoli kaipaisi hiukan parannusta. Musiikkisoitin luottaa täysin ID3 tageihin. Jos niitä ei ole, on yksittäisen albumin valitseminen soittolistalle todella vaikeaa.
    Videoiden toiston saa unohtaa kokonaan, ellet satu omistamaan Windows media centeriä. Ja silläkin voi toistaa vain windows mediaa.
    Kuvien katselu on ihan ok. Se onnistuu suoraan digikamerasta, usb-tikulta tai media connectin kautta. Isojen kokoelmien kanssa voi tulla hiukan ongelmia tosin :p

    Konsoli itse on todella äänekäs, varsinkin levyä lukiessa. Leffojen katselusta menee kyllä nautinto täysin :p
    Jossain päin nettiä oli juttua kuvineen, että konsoli naarmuttaa levyjä, mikäli sitä liikutellaan samalla kun levy pyörii asemassa. Sitä en ole onnistunut saamaan onneksi aikaiseksi (koputtaa puuta) :)

    Pelit.. Niin.. Keskeneräisiltä vaikuttavia hätäjulkaisuja.
    King Kongin onnistuin saamaan pari kertaa tilaan, jossa piti ottaa takapakkia tallennuksista, jotta pääsi eteenpäin. Kerran sain äänet ihmeelliseen "super reverb" tilaan. Lisäksi parissa kohtaa se alko nykimään ihmeellisesti. Tämä kuitenkin korjaantui, kunhan jaksoi tahkoa seuraavaan kenttään asti.
    PGR3:lta odotin enemmän näyttävyyttä. Esim Forza Motorsport xbox 1:lle on mielestäni paljon nätimpi. Tosin ehkä se näyttävyys piileekin HD-kuvassa. Tiedä sitten. PGR3:lla sain tähän mennessä ensimmäisen ja ainoan kerran konsolin totaalisesti niin jumiin, että piti käyttää virtoja pois. Lisäksi jostain syystä en pysty itse tekemään livepeliä enään, vaikka se onnistui alussa. Mailia on lähetetty supportiin ja vastausta odotellaan vieläkin :p


    Mielestäni MS:n olisi kannattanut vielä viilailla konsoliansa pikkasen ennen julkaisua. mutta joulumarkkinat näköjään houkutteli liikaa :)
     
  20. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla on vieläkin samat paristot käytössä, 2.12. lähtien olen pelannut päivittäin. Akkusetti on vielä käyttämättömänä. Akun pitäisi sitten kestää huomattavasti pidempään.

    Ja saahan ohjaimen guide-buttonilla kanssa konsolin on/off, ja pääsee dashboardiin takaisin kesken pelin. Se on kyllä aika näppärä ominaisuus.

    Minulla ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia, pidempienkään pelisessioiden kanssa. Koekäytössä on ollut nfs: most wanted ja condemned. Most wanted tuntuu ennen pitkää aivan samalta kuin underground 2, mutta kyllä most wanted parempi on. Condemned on kanssa ihan ok, jännitystä tuossa ei kyllä juurikaan ensimmäisen 10min jälkeen ole, menee vaan jumalattomaksi mätöksi sen jälkeen.

    Live-kokemusta ei toistaiseksi ole, kun on yliopiston kautta netti, joka toimii vain pöytäkoneeni mac-osoitteella. Eikä xboxissa vissiin voi maccia spooffata :p 30.12. tullaan asentamaan adsl, niin pääsee tuotakin kokeilemaan. Vanhalla boksilla oli live, ja hyvinhän tuo toimi. Live marketplace kuulostaa kyllä hyvältä idealta, jos sieltä vielä saa demoja ja trailereita hd:na.
     
  21. waiski

    waiski Administrator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pitäis pystyä: System -> network settings -> edit settings -> additional settings -> alternate mac address.

    NFS:MW vaikutti kyllä demon perusteella ihan hyvältä.
     

Jaa tämä sivu