1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

VAROKAA !!!

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi 6rooster9 20.09.2008.

  1. Jussi_R

    Jussi_R Guest

  2.  
  3. puuu

    puuu Member

    Liittynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    todenäkösesti joo. itekki tein samantien rikosilmotuksen ja asia siirrettiin oulun poliisin hoiviin . siitä on ny joku kk aikaa
     
  4. haderzarc

    haderzarc Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2006
    Viestejä:
    187
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos yksityiseltä lähtee ostaan vähänkään isommalla summanna nii kannattaa mennä paikan päältä hakemaan kyseinen tuote ja antaa rahat käteen. Häviää korkeintaan bensakulut.
     
  5. LordPepsi

    LordPepsi Regular member

    Liittynyt:
    03.06.2006
    Viestejä:
    785
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toivottavasti jääny nyt kiinni! Itsellä ei isoa rahaa sällille mennyt mutta käy sääliks niitä jotka menetti isoja summia joita ei välttämättä koskaan saada takaisin..
     
  6. yksvaan

    yksvaan Member

    Liittynyt:
    14.01.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo kyl se sama tyyppi on, hemmo pidätettiin viime viikolla, vaik olen samaa mieltä et väärin se teki, niin kyl minusta silti teitä idioottejakin pitäisi rangaista ku laittaa rahaa etukäteen... no toivottavasti kaikki oppivat jotain hemmo ehkä kaikkein eniten :)
     
  7. maffeee

    maffeee Member

    Liittynyt:
    25.02.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olipa hyvä, että tuli googletettua kauppakumppanin 2 käyttämää mailiosoitetta ja lopulta vielä nimi. En mene sanomaan, että 100% varmuudella on sama henkilö, mutta taulutv:tä olin ostamassa, asuinpaikkana Rovaniemi / lappi sekä sama nimi. Suomi24:ssä on myynnissä, samalta myyjältä taitaa olla myös dvd-bokseja.

    Ikävää jos kyseessä on eri henkilö joka kärsii kaimansa toilailuista, mutta välimatkan takia joutuisin tekemään kaupat postin välityksellä joka plussattuna noihin liian hyvin yhteneviin tietoihin aiheuttaa kyllä neuvotteluiden loppumisen.
     
  8. riikos

    riikos Member

    Liittynyt:
    01.03.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voi ei.. nyt vasta tulin lukemaan tämän ketjun kuin jos myöhäistä. Huomenna pitäisi "Hannele Laurilan" laittaa minulle ps3-paketti postiin. Maksoin rahat hänen "miehensä" Henrik Aholan tilille. Ei sitten varmaan ole pakettia tulossa! En kyllä ymmärrä, jos tämä sama kaveri aloittanut taas huijaamisen, vaikka juuri tammikuussa pidätetty. Mistä tollasia idiootteja tulee? Jos vaan kaverin yhteystietoja tiedossa, niin mulle kans yv:llä!
     
  9. pixies

    pixies Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2004
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulle kävi sama, eri nimellä esiintyi, mutta mies on Henrik Ahola. Prkl, ku laitto hienosti tiedot,että ois helsikiläinen yrittäjä (tiedot täsmäsi kun netistä katsoin, mutta huijarihan tuo varmasti on).Oisinpa löytänyt tämän sivun ennen tätä hetkeä.. Mulla on sen puhelin numero ja tilinumero. Pistä viestiä minulle ja verrataan tietojamme. Sitten otetaan yhteyttä tyyppiin!!!
     
    Viimeksi muokattu: 05.03.2010
  10. Zadam

    Zadam Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2008
    Viestejä:
    182
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ettepä ole tosiaan ole ainoita jotka huijaukseen joutuivat.
    Joskus 2008-syksyllä, piti ps3 60gb konsolin tulla postissa. Eipä näkynyt.
    Tuolla mainittiinkin jo nimi Henrik Ahola, muistin että on täysin sama jätkä.

    Juttelin hänen kanssaan puhelimessa, vaikutti rehelliseltä.
    Ja uskaltaudin luottamaan. Toisin kävi.

    Rikosilmoitusta ei kuitenkaan kiinnostanut tehdä, kun ei se koskaan mitään auta.
    Ihan yhtä tyhjän kanssa. Summa onneki ei ollut kuin 100-150€. Harmittihan se toki.
    Isommasta summasta jos olisi ollut kyse, niin motivaatiota olisi ollut enemmänkin ja lähtö Ouluun olisi ollut edessä.

    Suomen rikos- ja oikeusjärjestelmään en usko, eikä se toimi.
    Ainoa oikeus on oman käden oikeus!
     
    Viimeksi muokattu: 05.03.2010
  11. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aina kannattaa rikosilmoitus tehdä. Ei siinä mitään häviä ja ilmoituksen tekeminen on hyvin helppoa. Varsinkin tämmöisissä huijaustapauksissa, jos yhtä ja samaa henkilöä koskien on tehty useita rikosilmoituksia niin kyllä siitä vähintään ehdollista tulee ja sen mukana merkintä rikosrekisteriin.
     
  12. jpurola

    jpurola Member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    prkl. "katariina keränen" möi ps3:n kilkkeineen huutonetissä, kuluineen päivineen 334 rahaa siirsin "miehensä" henrik aholan tilille toissa päivänä. Rupes homma haiskahtamaan sen verran pahasti että rupesin tänään penkomaan tietoja ja löysin ilokseni myös tämän keskustelun. Napakat viestit lähti ja tänään on luvannut pistää rahat takas tilille. Saas nähä miten käy, sen mukaan sitten edetään.
    Olisin kovin kiitollinen, jos joku samasta riesasta kärsinyt ja jo asioita selvitellyt jaksaisi lähettää sähköpostilla ihan kaikki selville saamansa yhteystiedot itse m*lkusta ja mahollisista läheisistä, joilta voisi tiedustella asioiden ajantasaista etenemistä, mikäli ovat kuulleet jotain. Nimi, jolla ainakin tili perustettu, tilinumero ja joku puhelinnro on jo tallessa. Kiitoksia etukäteen!

    -Juhani Purola
     
  13. pixies

    pixies Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2004
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulle palautti rahat takaisin. Minulle siis esiintyi nimellä "Riikka Myllyrinne" Ja tilinomistaja "Henri Ahola", esiintyi "Henrik Ahola" nimellä muuten. Paljon viestiä laitoin kaikissa muodoissa +soittelin ja uhkailin rikosilmoituksella, niin rahat palautuivat, onneksi. Mutta varokaa häntä!!!!!! Idiootti, eikai tuollaista voi muuten kuvailla. Huh huh.
     
  14. rally131

    rally131 Member

    Liittynyt:
    12.03.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hannele Laurila "myy" Samsung taulutelevisiota mm. Keltaisessa Pörssissä ja olikohan Suomi24ssä. Maksoin hänen "miehelleen" Henri Aholalle. Kun yhteys katkesi niin älysin vasta sitten googlata.. Jos jollakin olisi viimeaikaiset tiedot miehestä niin ottaisin mielelläni ne vastaan. Privaa tulemaan.
     
    Viimeksi muokattu: 12.03.2010
  15. Jannnis

    Jannnis Member

    Liittynyt:
    13.03.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mullekkin yhteystietoja kiitos tästä Henri Aholasta....yvllä,
     
  16. Whated

    Whated Member

    Liittynyt:
    01.09.2009
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vanhemmilla on menny jokin vikaan kasvatuksessa...
     
  17. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yksi paska omena joukossa vie maineen kaikilta..JOTEN EI TARVITSE YLEISTÄÄ maalaisjärki piisaa pitkälle kauppojen teossa jos uutta laitetta myydään huippu halvalla pitäisi kai älypienen jo silloin olemassa olostaan ilmota.. kysymykset,myyjän vastaukset,yhteydenpito jne..ja pitää tietenkin olla mahdollisuus postiennakkoon varsinkin mikäli kyseessä on kalliimpi ja arvokkaampi kohde.Tämä ketju ärsyttää sikäli koska itse myyn ,ostan,kierrätän suhteellisen paljon webissä olevien huutokauppojen kautta tavaraa ja koskaan en ole saanut yhtäkään negatiivista palautetta tai saati joutunut itse narutetuksi. ja tuota tunnistaumispalvelua ei voi tässä ketjussa ohittaa muistuttamasta siitä. en ainakaan huomannut jotta kukaan olisi siitä maininnut vielä.. vaikea uskoa jotta sama henkilö on voinut luoda useammat tunnukset k.o henkilöllisyydelle(ainakaan mikäli on pankkitunnistuksen kautta tehty).
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2010
  18. Kellukka

    Kellukka Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2006
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmmmmmmm....mietiskelen tässä että missä on yleistetty. Yhdestä ja samasta henkilöstähän tuossa on kyse. Minä myös myyn ja ostan ja kaikki huuto.netin ostokset maksan etukäteen.
     
  19. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Turha ottaa tuota henkilökohtaisesti jos itsellä puhtaat jauhot pussissa. Tosiasia on, että tuollaiset tempaukset panevat tarkemmin miettimään aina kaupan luettettavuutta ja nuo madät omenat heittävät aina varjoa koko toiminnan päälle. Tarkkasilmäinen tosin huomaa useinmiten tuollaiset huijausyritykset, kunhan pääsee keskusteluyhteyteen myyjän kanssa.
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2010
  20. pateboe

    pateboe Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2008
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Onse perkele kumma. jos ei ala rahoja näkymää tilillä, niin meikäläinen voip lähtee käymää ovella kysymää niitä rahoja. Viiinapullon ja kyydin tarjoo joku nii lätty lätise sille jätkälle....
     
  21. Jannnis

    Jannnis Member

    Liittynyt:
    13.03.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulle esiintyi ensin nimellä "Riikka Myllyrinne" joka myöhemmin paljastui teinipojaksi "Henrik Aholaksi". Ajattelinpahan ensin että kohtuuhintainen ps3 myynnissä (160€) niin otinpa yhteyttä. Kyselin postiennakolla, mutta "Riikka" valitteli että on joutunut pettymään usein kun pakettia ei lunastetakkaan. Jonkun aikaa puhuessamme päätin luottaa typpiin, vaikutti tosi luotettavalta ja luulin hänen puhuneen totta. Valitteli juuri jäävänsä lomautuksen alle ja rahatilanteen olevan erittäin huono. Ensimmäisenä Hän pyysi minua noutamaan pakettia Rovaniemeltä, mutta se on nyt tuolla n. 1000km päässä. Kun mitään ei enää maksun jälkeen kuulunut aloin pommittaa hänen antamaansa puh numeroon viestejä + soittoa ja sähköpostiinkin uhkailin rikosilmoituksella jne. Otti yhteyttä toisesta puh numerosta ja pyysi saamaan tilinumeroani takaisinmaksua varten. Ensin maksoi maksun op:sta. Viikon jälkeen tuli ilmoitus, että op tili oli suljettu ja maksut poistettu joten maksoi tänään Nordeasta jolloin maksu näkyi tililläni aamulla. Huh, onneksi sain rahat takaisin, vaikka kyse olikin 160€ mutta opiskelijalle se on paljon. Tämä Henrik asuu tosiaan Oulussa, Tupoksella ilmeisesti. En mä sitten jaksanut rikosilmoitusta alkaa väsäämään, jos niitäkin on niin paljon jo tehty, ja rahatkin sain takaisin, eikä niitä viranomaisia kai edes kiinnosta.

    *edit:Quiote*
     
    Viimeksi muokattu: 19.03.2010

Jaa tämä sivu