1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Varokaa Canal Digitalin sopimusehtoja

Viestiketju Keskustelua satelliittivastaanotosta ja satelliit -osiossa. Ketjun avasi iceglider 16.05.2007.

  1. iceglider

    iceglider Member

    Liittynyt:
    16.05.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihan varoituksen sana kaikille Canal Digitalin asiakkaille. Tulin tänään oppineeksi miten he sitouttavat asiakkaitaan palveluihinsa.

    Otin viime keväänä heidän satelliittisettinsä familypaketilla ja maksoin sen vuodeksi kerralla pois, että laitteet siirtyivät omistukseeni. Eli olin täyttänyt sen tilauksen ehdot: kanavapaketti vuodeksi niin laitteet on mun, ja muuhun en sitoudu.

    Vuoden vaihteessa sitten tuli tuo HD innostus, ja tilasin tuon HD boksin ja siihen ne pari HD kanavaa, laite on viallinen, mutta se ei nyt ole tämän postin pointti. HD kanavien hinnaksi ilmoitettiin 12 eukkoo kuussa ja eka vuosi ilmainen muun paketin yhteydessä.

    Nyt tuo alkuperäisen family paketin vuosi tuli täyteen ja tuli lasku, ajattelin että tuo ei ole hintansa väärtiä, joten koitin lopettaa tilauksen. Yllätys oli melkoinen kun he arrogantisti ilmoittivat että ottaessani HD boksin ja ne pari HD kanavaa, tulin myös sitoutuneeksi 2 vuodeksi uudelleen siihen Family peruspakettiin, ja sitä he eivät suostu purkamaan !! Eli tuo HD kokeilu tulee maksamaan mulle yli 700 euroa. Siitä että on risa ja ruma boksi, joka ei toiminnoiltaan ole edes yhtä hyvä kuin alkuperäinen.

    Eli huomatkaa tämä te jotka ette vielä ole HD boksia ottaneet, mutta sitä harkitsette. Tulen viemään tämän kuluttaja-asiamiehelle ihan silkasta mielenkiinnosta, ja myös siksi että asiakaspalvelun joustamattomuus sekä arroganttius siihen antaa ihan potkua.
     
  2.  
  3. Octo30

    Octo30 Member

    Liittynyt:
    03.10.2004
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    arrogantisti?

    Ihan vaan mielenkiinnosta.... mitä tuo tarkoittaa??
     
  4. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    arrogant (Eng.) = röyhkeä, ylimielinen, kopea, julkea
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Monissa tapauksissa ja useilla aloilla sopimukset ovat tehty niin kierosti, että asiakkaan pitäisi omata vahva juridinen tietämys ymmärtää sopimuksen sisältö.

    Kuluttaja-asiamiehen tehtävä on erittäin vaikea muuttaa niitä miksikään, koska niin on sopimuksessa sovittu ja vahvistettu allekirjoituksin.
    Palvelunmyyjät ovat hioneet sopimuksensa osaavilla juristeilla, jossa hyvin usein liikutaan lakien ja kuluttajasuojan rajamailla.

    Kaikki perustuu siihen tahtoon mitä asiakas haluaa sillä hetkellä ja on valmis tilaamaan. Myyjän tehtävä ei ole informoida vaan myydä. Tällä tavoin näitä sopimuksia tehdään.
     
  6. Hurlumhei

    Hurlumhei Regular member

    Liittynyt:
    01.10.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tavarantoimittajan "paketti" ei toimi kuten pitää voi sen reklamoida ja pätevä syy on silloin "tuote ei sovellu ajateltuun tarkoitukseen" eli siihen tarkoitukseen mihin se on myyty".

    Silloin toimittajalla on tietenkin mahdollisuus korjata epäkohta joka olisi tässä tapauksessa vähintään korjauttaa se laite, tai antaa uusi tilalle.
     
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Edit: Väärään paikkaan.
     
    Viimeksi muokattu: 03.08.2007
  8. Feron

    Feron Active member

    Liittynyt:
    13.11.2004
    Viestejä:
    1,125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No huhhuh..

    Olisi mielenkiintoista tietää miten icegliderin juttu nyt sitten loppujen lopuksi päättyy/päättyi, mikäli hän vei asian kuluttaja-asiamiehelle.
     

Jaa tämä sivu