1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vanhan koneen päivitys

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kingtoni 05.04.2006.

  1. kingtoni

    kingtoni Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Nykyisen koneeni olen ostanut marraskuussa 2003. Pelejä pelatessani ja jopa kuvankäsittelyssä olen alkanut kaivata koneelta lisää potkua.

    Vanhasta koneesta kovot, kotelo, virtalähde ja asemat.

    Päivityspaketti:

    prossu: AMD Athlo 64 X2 4200+ boxed
    emo: Asus A8N-SLI Deluxe
    muisti: Transcend 2GB Dual Channel DDR 400 MHz KIT
    näytöohjain: XFX GeForce 6800 Ultra

    Näytöksi ajattelin ViewSonic NextVision N3000w 30" LCD telkkua. En kuitenkaan tulisi tätä käyttämään pääsääntöisenä näyttönä vaan käyttäisin sitä joskus pelaamiseen tai leffojen katseluun koneen kautta.

    Paketin hinnaksi tulisi verkkokauppa.comista about 2000 euroo (sis. myös ton telkun).

    Itse en ole enää ehtinyt seuraamaan tätä tekniikan huimaa kehitystä, joten käännyt teidän puoleenne. Kertokaa mielipiteitänne tosta päivityspaketista. Mikä on hyvää ja mitä siitä kannattais muuttaa?
     
  2.  
  3. BeGC

    BeGC Member

    Liittynyt:
    09.06.2005
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noitten yhteishinnaksi tulee verkkokauppa.comissa noin 1170 euroa ja samaan hintaan saa kyllä huomattavasti parempaakin rautaa.

    Tässä omat ehdotukseni: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=34601,29958,15391x2,26468

    Perustelut:
    - Prosessoriksi ei kannata hankkia x2 4200+, koska se on periaatteessa sama kuin x2 3800+, mutta vain suuremmalla kellotajuudella. X2 4400+:ssa puolestaan on tuplasti isompi L2 välimuisti.
    - Emolevyssä on suunnilleen samat ominaisuudet kuin tuossa itse mainitsemassasi, mutta huomattavasti halvempi.
    - Muisteiksi kannattaa ottaa halvimmat mahdolliset 2x1gt kammat, erot eivät ole kuitenkaan niin suuria.
    - Näytönohjain on yksi tämän hetken tehokkaimpia mahdollisia, josta ei kyllä potku lopu.
    - Jos haluat halvemmalla päästä, niin x2 4400+ tilalle x2 3800+ ja 7900GTX:n tilalle 7900GT. Tässä säästää noin 340 euroa ja suorituskyky on silti huippuluokkaa.
    -
     
  4. kingtoni

    kingtoni Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Todella paljon kiitoksia noista kommenteista. Eipä myyjä osannut kommentoida tohon paketiin kun, että toimiihan se.

    Muisteina on juuri 2x1GB kammat. Taidankin vaihtaa tuon näytönohjaimen siihen mitä ehdotit samoin kun tuon prossun.
     

Jaa tämä sivu