1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Vanha laskutusohjelma pilveen?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi ChampCap 29.09.2022.

  1. ChampCap

    ChampCap Member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tervehdys,

    Minulla on usealla yleishyödyllisellä yhdistyksellä käytössä aivan loistava ilmainen laskutusohjelma jota ajetaan pienellä .exe ja .ini tiedostolla (www.elepal.fi) tekemä. Tämä on minulla olluta kauan käytössä erillisellä muistitikulla, jolta ajaminen on onnistunut mainiosti.

    Mutta harmittavasti muistitikku ei ole aina mukana kun pitäisi nopsasti vain tehdä joku pieni lasku. Ja nyt uudeksi ongelmaksi muodostuu työkoneeseeni asennetut tiukat rajoitukset , jotka eivät anna minun ajaa outoja .exe tiedostoja.

    Tulisiko teille mieleen mitään keinoa miten tämän saisi toimimaan "pilvessä"?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Jos käytössä on pilvipalvelutilaa (Dropbox tms.), niin tuon portable ohjelman voi käsittääkseni tallentaa sinne ja ajaa missä tahansa ja millä tahansa tietokoneella. Tämä ei kuitenkaan poista sitä ongelmaa, että työkoneen asetukset eivät salli tuntemattoman exe-tiedoston ajamista.
     
  4. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Ottamatta kantaa siihen miksi firman koneessa saa ajaa ulkoiselta medialta tuntemattomia tai allekirjoittamattomia sovelluksia, varmista ulottuuko tuo rajoitus vain käyttäjähakemistoosi, vai toimiiko appi c:/temp -hakemistossa tai jossain muualla käyttäjähakemiston ulkopuolella ongelmitta.

    Jotta voisit ajaa tuota appia pilven yli, tarvitset joko erillisen virtuaalikoneen jonne asennat sen, tai otat etäyhteyden kotikoneellesi.
     

Jaa tämä sivu