1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Valovoima F3.3 - 4.9 -- onko ihan jees

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Voltaren 01.03.2009.

  1. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Aina ite funtsinu, että pienempi F-arvo on aina parempi, mutta nyt tossa uudessa panasonicissa joka houkuttelis on tollanen valovoima..

    Itse kun olen aloittelija, niin mihin tolla pystyy?
    Riittääkö ihan normaali kuvaukseen?

    Vanhemmassa canonissa on sentään f2.8-5.jotain

    Mielipiteitä kiitos..
     
  2.  
  3. jupasie

    jupasie Guest

    Niin missä Pansonicissa ? Kaikkihan riippuu käyttötarkoituksesta. Jos kamerassa on kunnon tärinänvaimennin, voi kameralla saada heikoimmissakin olosuhteissa hyviä kuvia. Heikossa valossa pitää tietenkin käyttää jalustaa, ja jos kamerassa on myös käsisäädöt, pitää filminherkyyden olla jotain ISO 100 luokkaa. Muuten kuvista tulee rakeisia. Kameran oma salama ei riitä kuin n.3m, joten jos lisäsalamalle ei ole paikkaa, sisällä salama ei riitä. Kyseessähän on pokkari, joten ei tuolla objektiivin herkkyydellä ole sinäänsä väliä. Pokkari on pokkari, ja käyttötarkoitus sen mukainen. Jos aikomus on alkaa harrastaa valokuvausta, osta joku halpa digijärjestelmärunko, ja siihen optiikka. Markkinoilla liikkuu edullisesti hyviä käytettyjä paketteja. Jos haluat taskuun sopivan päivittäiseen käyttöön ns.tilannekameran, osta se pokkari mutta älä vaadi liikoja. Ja löytyyhän pokkareissakin valovoimaa. Esim. Panasonic DMC-LX3, Olympus SP-565/570 UZ, Canon G9/G10. Ei ihan taskuun sopivia, mutta llöytyy ominaisuuksia ja valovoimaa. Varsinkin Panasonicissa. Panassa vain ei ole optista etsintä, ja telepää loppuu aika lyhyeen.
     
  4. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset: