1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Valokuvien siirto muistitikulle

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi VET1 27.10.2009.

  1. VET1

    VET1 Member

    Liittynyt:
    12.07.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve,
    On vähän sormi suussa,kun en millään keksi kuinka saan siirrettyä
    valokuvia muistitikulle. Mulla on PICASA 3.Olisko jollain ratkaisua
    tähän?
     
  2.  
  3. paspalo

    paspalo Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siirrät kuvat ensin kamerasta omalle tietokoneelle, sen jälkeen kytket sen muistitikun koneeseen ja kopioit sen jälkeen ne kuvat sinne tikulle. Et tarvitse siihen picasaa, etkä muutakaan kuvankäsittelyohjelmaa, windowsin omat työkalut riittävät ihan hyvin.
    Kun et kertonut mitä käyttöjärjestelmää käytät, niin sellaista "kohta kohdalta klikkaa tästä-ohjetta" en alkanut tähän kirjoittaa, mutta sekä xp että vista hoitavat asian aika lailla samalla tavalla.
    Jos vieläkin on olo epävarma, niin kerro vähän lisää ongelmastasi ja varsinkin se käyttis, niin tehdään sitten ihan selkeä ohje jota voit seurata.
     
  4. VET1

    VET1 Member

    Liittynyt:
    12.07.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taisin vähän huonosti esittää ongelmani. Eli mulla on vista ja windowsista osaan kyllä siirtää kuvia tikulle. Mutta kun olen laittanu koneelleni picasa 3 ja siirtäny kuvia sinne. Ja sieltä mun pitäis saada niitä kuvia muistitikulle. Mutta kun en millään keksi ratkaisua.Olisi mukava jos joku sanoisi ratkaisun.Vain onko sellaista?
     
  5. Viljis

    Viljis Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    1,188
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Kyllä ne kuvat pitäisi olla Omat kuvatiedostot-kansiossa (tjsp. vistassa), eikä pelkästään Picasassa.
     
  6. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ei ne kuvat ole picasan "sisällä". Picasa vain listaa ne kuvasi jotka olet koneelle siirtänyt. Windowsin kuvakansiossa ne todennäköisesti on.
     
  7. paspalo

    paspalo Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juurikin näin. Valokuvasi löytyvät edelleen siitä kansiosta johon olet ne kuvia koneelle siirtäessäsi tallentanut. jos käytät kuvien tuontiin koneelle windows vistan omaa työkalua, niin ennen tuontia voit vielä muokata kuvien siirtoasetuksia, kansioita, nimeämistä yms.
    Vaikka toisit kuvat sitten picasan valikoimaan, niin siitä huolimatta ne kuvat fyysisesti sijaitsevat edelleen alkuperäisessä osoitteessaan, josta voit ne kopioida muistitikulle.
    (kuvien tuonti omalle koneelle, käytettävän ohjelman valitseminen; ohjauspaneeli--> oletusohjelmat--> muuta automaattisen toiston asetuksia--> valokuvat--> tuo kuvat käyttämällä ohjelmaa windows. kun kuvien tuonti käynnistyy laittaessasi muistikortin lukijaan, valitse sininen teksti "asetukset", ja määrittele haluamasi osoite/kansio kuvillesi )
     
  8. VET1

    VET1 Member

    Liittynyt:
    12.07.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos kaikille vastauksista. Kyllä mä nyt pärjään.
     
  9. alleud

    alleud Member

    Liittynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä en pärjää !
    Edelleenkin olisin hyvin "onnellinen ja otettu" jos Picasassa olisi mahdollista toi kuvien siirto tikulle. Picasassa on helppo korjailla kuvia ja rajata esim. HDTV muotoon, mutta ohjelma jää torsoksi, kun jatkoa ei voi tehdä !
    Sinänsä ihmeellistä kun kuitenkin ohjelma tarjoaa esim. polttamisen DVD levylle. TODELLA outoa !

    - Eikös noi verkkoalbumit ole vaarassa ajaa kuvat kaiken kansan töllisteltäviksi ?

    Mikä olisi parempi ilmaisohjelma ?
     
  10. alleud

    alleud Member

    Liittynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    vastaaan itselleni:

    tarkemmin tutkiskeltuani kyllä pärjään, mutta aika huono toi Picasa kun ei tarjoa suoraa yhteyttä kuvien siirtoon tikulle. Eli muotoilen kuvat ja korjaan ja menen sitten vaikka Windowsin valokuvavalikoima ohjelmaan siirtämään (kopiomaan) niitä tikulle.

    Selvä esimerkki kuinka yksikertainen asia voidaan saada mahdollisimman hankalaksi. Kuitenkin nyt näkyy telkkarissani koko töllön kokoisina. Hyvä.
     

Jaa tämä sivu