1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Valokuvat katosivat puhelimesta, esikatselukuvat mustina

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Miranda123 16.08.2015.

  1. Miranda123

    Miranda123 Newbie

    Liittynyt:
    16.08.2015
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Alkuvuoden sadat valokuvat ja videot näkyvät nyt mustina kuvakkeina, jotka eivät aukea klikkaamalla. Uudet kuvat tallentuvat ja näkyvät ihan normaalisti. Puhelin on Samsung Galaxy s5 active, sisältäen sd-kortin, jonne kuvat olivat tallentuneina. Mitä on tapahtunut?

    Ovatko jotenkin asetuksista esikatselukuvat muuttuneet vai kuvat kokonaan poistuneet. Mistä asetuksista voisi olla kyse?

    Toisaalla luin että jos tiedostot ovat poistuneet, ne ovat kuitenkin jossain tallessa ja vielä palautettavissa, mutta kännykän käyttäminen koko ajan kirjoittaa niiden bittien päälle. Pitääkö nyt välttää käyttöä ennen kuin olen löytänyt jostain keinon palauttaa kuvat?

    Voiko tehdasasetusten palautusta tehdä, auttaisiko se? Vaikuttaako sd-kortin käsittely jotenkin palautusmahdollisuuteen?

    Tietäisikö joku mitä pitäisi tehdä? Olen suuresti kiitollinen kaikista neuvoista!!!
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    laita puhelien kiinni tietokoneeseen ja etsi "dcim" kansio, ne kuvat on siellä jos on.
     
  4. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Ja jos ne eivät ole tuolla niin ne saa helposti esille varmuuskopioista. Minulla on käynyt muutaman kerran samoin ja palautus onnistui hyvin.
     
  5. Miranda123

    Miranda123 Newbie

    Liittynyt:
    16.08.2015
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos! Tutkin noita vaihtoehtoja. Kansion nimi auttaa suuresti. Täytyy selvittää myös varmuuskopioasiaa, en ole itse erikseen ottanut varmuuskopioita, mutta taisin jostain valikosta aiemmin nähdä jotain varmuuskopiointiin liittyvää. Ehkä siellä on asetus voimassa automaattisesti.

    Aiempi Lumia oli tässä suhteessa helpompi, tuli siirrettyä vähän väliä valokuvia turvaan tietokoneelle (ja sen varmuuskopioille) kun Lumian muisti täyttyi nopesti, mutta tähän Samsungiin mahtuu niin paljon että on jäänyt kokonaan tämä tutkimatta...

    Myös helpottavaa kuulla että jollekin muullekin on käynyt samoin, ja kuvat ovat silti löytyneet :)
     
  6. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Juu kannattaa kopioida laitteen tärkeät tiedostot tietokoneelle aina kun niitä ilmaantuu. Tälläkeinolla ei pääse tapahtumaan niin että tietoja ei olekaan missään muualla tallessa. Sama pätee muuten tietokoneenkin tiedostoihin. Niistäkin olisi syytä ottaa varmuuskopio ulkoiselle medialle kuten levylle.
     

Jaa tämä sivu