1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vaihto optiseen kaapeliin

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi Mkah36 12.12.2011.

  1. Mkah36

    Mkah36 Member

    Liittynyt:
    30.11.2010
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä itellä tällä hetkellä JVC 5.1 viritinvahvistin ja kaiuttimina toimii takana pari Simexin kajaria ja edessä 2 Jamon tornia ja centerinä tollanen joku yamahan perus kajari. Joo on vähän merkkiä sieltä täältä... Subina vielä Jamon aktiivinen 8" sub 250w.

    En oo koskaa hakenu mitään täydellistä ääntä, mutta systeemi käytössä, kun kuuntelen musiikkia koneelta tai katson elokuvia koneelta ja vahvistin on kiinni 3,5mm plugilla kuulokereiässä emon integroidussa äänikortissa. Vaihtoehtoja ei ole monia, kun vahvistimessa sisääntulot vaan RCA:lla tai toinen vaihtoehto olisi S/p-dif. Oon lukenu, että tuo kaapeli olisi tarkoitettu vain lyhyille matkoille, ja mulla tuota matkaa vahvistimelle on sen verran, että kaapelin pitäisi olla vähintään se 5m. No oon koittanu ettiä kaupoista, mutta ei tunnu löytyvän yli 2m pätkiä tuota kaapelia. Kuitenki löysin netistä 5m kaapelin tätä optista johtoa, siksi kysynkin, että onko kannattava sijoitus, kun kuitenkaan tuo 3,5mm plugi ei muistaakseni edes toista tätä 5.1 ääntä...

    Joten onko isokin ero, jos tuollaisen kaapelin hommaa? Hintaa tulee jotain 30? luokkaa...
     
    Viimeksi muokattu: 12.12.2011
  2.  
  3. ISOimage

    ISOimage Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    313
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    5 metriä ei ole matka eikä mikään. Ääni maailma muuttuu takuu varmasti. Suosittelen piuhan hankkimista.
     
  4. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo osta ihmees se optinen piuha äänen laadun huomaa heti vaikka ei ois mikään hifisti.
     

Jaa tämä sivu