1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vahvistimen yhdistäminen TV:hen/DVD-soittimeen ongelmana

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi kepakipa 29.07.2007.

  1. kepakipa

    kepakipa Member

    Liittynyt:
    04.01.2007
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro!

    Ongelma on tämä ostin eilen Sonyn STR-DG500 vahvistimen ja ongelmani on se, että en saa sitä yhdistettyä minun dvd-soittimeeni LG LH-T751TB
    LG televisioni tiedot

    Koska tuossa on jo vahvistin toi soitinkin, niin pitääkö minun ostaa kokonaan uusi dvd-soitin vai voiko sen jotenkin kytkeä tohon soittimeen?

    Saan kuvan tulemaan dvd:stä vahvistimen kautta TV:hen, mutta ääni ei kulje! Missä vika ja mitä pitäisi kytkeä minnekkin? Ei auta vaikka olen kytkenyt optisen johdon dvd:stä vahvistimeen taikka vahvistimesta TV:hen! Johtoja löytyy yllinkyllin, mutta en vaan tiedä mitä ja minne!

    Tuossa on kaikista kolmesta kuva niiden takapaneelista josta näette liitäntä mahdollisuudet, TV:hen kuuluu myös optinen liitäntä, muttä jäi kuvan ulkopuolelle.

    SONY
    LG-dvd
    LG-TV

    Ja se, että vaikka olisi scart kiinni dvd-soittimen ja tv:n välillä kiinni, niin dvd:tä en saa enään kuulumaan televisiosta! DVD:n saan kuulumaan ainoastaan sen mukana tulleista kaiuttimista!

    LG mukana tullut kaiutinsarja on kiinnitetty uuteen vahvistimeen ja saan niistä kuuluun tv:n, mutta bassovahvistinta en saa kiinnni, kun siinä on samanlainen liitäntä, kun muissa kaiuttimissa(en tiedä mikä on virallinen nimi, mutta semmoiset kaksi ohutta kupari tms. piikkiä), onko sellaista plukia jolla voisi muutta ne kaksi päätä ihan tavalliseski rca-pääksi? vai joudunko hankkimaaan uuden bassonvahvistimenkin?

    Jos joku näkee niin paljon vaivaa, että pystyisi minua auttamaan olisin ikuna kiitollinen! Olen jo 24h tuntia tapellut näiden kanssa ja ei vaan keksi enempää!
     
    Viimeksi muokattu: 29.07.2007
  2.  
  3. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    [​IMG]
    eka ongelma on kun ostit LG no ei siitä sen enempää

    kaijutin johdoilla voi vain liittää kaijuttimet vahvistimeen Ei TV:hen

    toi sun DVD soitin on vähän outo malli tai siis se on suuniteltu stand alone eli itsenäiseksi eikä muiden kanssa toimimaan kuvassa ei ole AUDIO OUT liitintä joten et saa sitä vanvistimeen tai töllöön kiini

    DVD soitimessa optical IN mutta ei optical OUT [​IMG]

    video kuvan saa siksi näkyviin että DVD soittimessa on VIDEO OUT liitin

    vahvistin ja töllö näyttää olevan yhteen sopiva joten tarviset uuden DVD soittimen tuskin HIFI etit niin tää DVD on ok

    tossa DVD soittimessa on optinen OUT liitin se vahvistimeen kiini ja vahvistimesta sitte kaijutin johdot kaijuttimiin [​IMG]
    TV kaijuttimia en käyttäisi jos on edes jonkinlaiset ääni purkit koska edes parhaissa töllöissä kaijuttimet on uutisten kuunteluun ok mut ei leffaan
     
  4. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    En jostain syystä saa avattua noita takapaneelinkuvia irc-galleriasta, eikä nopeasti Googlettamallakaan tullut vastaan takapuolen kuvaa tuosta LG:stä, joten liitäntöjä en pysty tsekkaamaan.

    Lähtökohta on tosiaan se, kuten Sokar80 sanoi, että LG:si ei ole tavallinen DVD-soitin, joka liitetään muihin laitteisiin, vaan on tarkoitettu toimimaan ihan yksinään myös vahvarina. Ihan saman tasoisia DVD-soittimia saa sen verran halvalla, että melkeinpä ostaisin suosiolla erillisen DVD-soittimen, ja siirtäisin tuon LG:n varaston puolelle odottamaan uutta käyttötarvetta.

    Sony näyttää olevan 6.0-kanavainen vahvari, jossa EI ole subbarille omaa vahvaria. Sen pääteasteita ei myöskään näyttäisi voivan irrottaa etuvahvistinosasta, joten yhtä kuudesta kanavasta ei voi hyödyntää subbarivahvarina.
    Eli näyttäisi siltä, että joudut ostamaan myös subbarille oman vahvistimen tai uuden aktiivisubbarin.

    Tosin tuota äsken hyllytettyä LG:tä voisi pystyä jotenkin käyttämään pelkkänä subbarivahvarina, jos siinä vain on sopiva linjatulo äänelle. jos nuo takapaneelikuvat saisi toimimaan, voisi ehkä arvata paremmin.
     
  5. kepakipa

    kepakipa Member

    Liittynyt:
    04.01.2007
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletko ihan varma, että tuo on 6.0, koska minulle se myytiin 6.1:nä ja ohjekirja sanoo tämän vastaanottimen kanssa voi käyttää 6.1 kanavaista kaiutinjärjestelmää(6 kaiutinta + yksi lisäbassokaiutin!)

    Koska, jos tämä onkin 6.0, niin totta kai haluan korvauksia.

    Kertokaa mihkä muualle ne kuvat voisin laittaa, niin että näkisitte ne? En oo muualle hirveesti kuvia laitellut.

    Joo, selitin vaan vähän huonosti, se vahvistimen bassoliitäntä on rca, mutta, kun bassokaiuttimen johdossa ei ole toinen pää rca vaan ne piikit. siis se joka pitäisi mennä vahvistimeen..

    Mutta, jos sitä ei siltikään saa, niin mitä maksaa hyvä tollanen aktiivisubbari, joka ei tuu hifistille?

    Kiitos, kun viitsitte auttaa1 Mun täytyy taas jatkaa töitä, mutta kyselen taas tyhmiä paremmalla ajalla!

    Ja sori siitä, että tää on väärässä paikassa. olen aika ensikertalainen täällä sivuilla.
     
  6. kepakipa

    kepakipa Member

    Liittynyt:
    04.01.2007
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletko ihan varma, että tuo on 6.0, koska minulle se myytiin 6.1:nä ja ohjekirja sanoo tämän vastaanottimen kanssa voi käyttää 6.1 kanavaista kaiutinjärjestelmää(6 kaiutinta + yksi lisäbassokaiutin!)

    Koska, jos tämä onkin 6.0, niin totta kai haluan korvauksia.

    Kertokaa mihkä muualle ne kuvat voisin laittaa, niin että näkisitte ne? En oo muualle hirveesti kuvia laitellut.

    Joo, selitin vaan vähän huonosti, se vahvistimen bassoliitäntä on rca, mutta, kun bassokaiuttimen johdossa ei ole toinen pää rca vaan ne piikit. siis se joka pitäisi mennä vahvistimeen..

    Mutta, jos sitä ei siltikään saa, niin mitä maksaa hyvä tollanen aktiivisubbari, joka ei tuu hifistille?

    Kiitos, kun viitsitte auttaa1 Mun täytyy taas jatkaa töitä, mutta kyselen taas tyhmiä paremmalla ajalla!

    Ja sori siitä, että tää on väärässä paikassa. olen aika ensikertalainen täällä sivuilla.

    ProcasterOlisiko tämä hyvä dvd-soitin, kun mulla on hdmi tukeva telkkari, niin voisin sillä kiinnittää tämän! Mutta onko tässä kaikki tarvittavt liittimet
     
  7. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Hei, nyt ne kuvatkin suostuvat nyt aukeamaan, mistä sitten aiemmat ongelmat johtuneetkaan?

    Tarkennetaan siis, eli antamasi linkin ja kuvan perusteella väittäisin, että Sonyn päätevahvistinosa on 6.0 kanavainen, eli siinä on vain 6 vahvistinkanavaa. Laite osaa kyllä lisäksi käsitellä subbarikanavaa (se .1), mutta antaa sen vain ns. linjatasoisena ulos, eli subbari vaatii oman vahvarinsa. Ei sinua siis sinänsä ole huijattu, tuo on tyypillinen ratkaisu vastaavissa vahvareissa.

    LG:n vahvarin optisessa liittimessä näyttäisi lukevan "Optical IN", joten siitä et varmaankaan saa ääntä ulos. Sen sijaan SCARTista sen luulisi onnistuvan, ei kutenkaan monikanavaisena vaan ainoastaan 2-ch. stereona. En tiedä miksi et ole sen kautta saanut ääntä, oletko kokeillut vieressä olevan kytkimen vaikutusta (näyttäisi valitsevan RCA-liittimien ja scartin väliltä)? Tai voisiko asetuksissa (joko telkan tai DVD:n) olla kuitenkin jotain? Sanookohan ohjekirja aiheesta mitään?

    LG:n vahvarissa näyttää olevan myös sisäänmeno äänelle, eli voit halutessasi helposti kokeilla syöttää ääntä siihen Sonyn "Subwoofer Out":sta ja kokeilla toimisiko kokonaisuus mielestäsi riittävän hyvin.
    Muut kajarit siis tulisivat silloin kiinni Sonyn vahvariin, subbari LG:hen.
     
  8. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no itetellä on tällänen "mini" subbari [​IMG]
    tyhmää kysymystä ei olekkaan vaan ne on joita ei kysy
    Procaster 004 eiköhän tuo 004 oo ihan hyvä vanhemmilla on tuo ProCaster DVD-003 toimii hyvin DVD soittimena syö myös ite poltettuja [​IMG]
    halvimmillaaan 80€ yks tuttu "köyhä" kun osti taulu töllön eikä jäänyt rahaa vahvistimeen tai kaijuttimiin osti mun vanhan PC ääni setin on kuulemma opiskelijalle niin hyvät että ostaa vasta kunnon koti teatteri setin kun on joku 1000€ kasassa\opiskelu päättyy

    itellä on nää - (Logitech Z-2300) kiini PC ääni kortissa ja mitä olen useita leffa trailereita kattonut on TOSI hyvät sopii myös pelaamiseen niistä on myös 5.1 versiot mut ymmärsin että haluat oman systeemin toimimaan mahdollisimman vahällä rahan tuhlauksella kokeile tota mitä wipe2000 ehdotti [​IMG]
     
  9. kepakipa

    kepakipa Member

    Liittynyt:
    04.01.2007
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, sain Subbarin toimimaan nyt kun laitoin sen kuten neuvoit! Mutta ainoastaan TV:n kanssa! Tai siis toimi se subbari myö dvd:n kanssa, mutta se olikin ainoa mistä tuli ääntä! Eli mistään muusta kaiuttimesta ei tullut ääntä. Optinen menee tv:stä Vahvistimeen, mutta olen hyvin ymmälläni miten saan kaikki kaiuttimet toimimaan!

    Auttaako siihen mikään muu kuin ostaa toisen noista dvd-soittimista?
    Scartti ei auttanut, kun yritin dvd-elokuvaa katsella, kun ei antanut vaihtaa ääni vaihtoehto ja vaan piti sen bypass:llä
    Voiko se onnistua componentilla? Kun semmoinenkin johto löytyy. Tuleeko sekin ääni 2 ch? Onko optinen tai coaxial ainoa mahdollisuus saada 5.1 äänet?
    Mutta mites mä ton subbarin kiinnitettyä sitten siihen uuteen dvd-soittimeen?

    Kuten huomaatte on minulla paljon kysymyksiä..
     
  10. kepakipa

    kepakipa Member

    Liittynyt:
    04.01.2007
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No tota, ei sen nyt tarvii olla mahdollisimman halvalla, vaan se, että en ostaisi miten ylihyvää tehoissa.
    Asun rivitalonpäässä ja ei kovin kovalla voi jyskyttää, mutta myös, että en osta mitään ylikallista huonoa! Eli täällä meidän kaupungissa oli yksi subbari myynnissä joka oli "kuulemma" tosi hyvä, mutta 250e hinta oli liian korkea!
    Sanotaanko karkiasti, että 100-200e väliin. Se 200 on hyvinkin max kipuraja!
    Täytyy sitten ostaa toi 003, jos kerran on hyvä, mutta eikö tosta hdmi-liitännästä oo mitään hyötyä, kun näyttäisi toi kalliimpikin tukevan oma poltettuja?
     
  11. alex2209

    alex2209 Member

    Liittynyt:
    09.04.2006
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä on luultavasti sama vahvari(ainakin näyttää aika samalta)Laitehan on siis 6.1-vahvari,koska myös vahvistimesta onnistuu apubasson tason säätö.Tosin apubasson pitää olla aktiivi jotta sen saa kiinni vahvitimeen.
     
  12. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jos sitä Sonya ajatellaan erillislaitteista integroiduksi, se koostuu radiovirittimestä, etuvahvistimesta ja päätevahvistimesta. Silloin etuvahvistin on 6.1 ja päätevahvistin 6.0 kanavainen.

    Tässä olikin tarkoitus kokeilla, voisitko käyttää LG:n DVD-yhdistelmää subbarin vahvarina, ja se näköjään onnistuu.

    Eli jos ostat uuden DVD-soittimen, saanet kaikki toimimaan melko pienellä rahalla.

    Alkaa olla ideat loppu, mitä vielä voisi kokeilla. Ehkä se LG ei vaan anna ääntä ulos? Sanooko ohjekirja tuosta mitään?

    Kuva varmaan onnistuu, mutta ei sen pitäisi vaikuttaa ääniin. Mutta kokeile!

    Kuten edellä kokeilit. Uusi DVD ja kaiuttimet kiinni Sonyyn ja siitä subbari-ulos LG:n DVD-yhdistelmään, jossa kiinni nykyinen subbarisi.

    Subbarit jakavat aika hyvin mielipiteet, mikä nyt sitten kenenkin mielestä on riittävän hyvä. Kunnon subbarit ovat joka tapauksessa melko kalliita. Omasta mielestäni "pienin" mitä viitsisi oikeasti edes harkita, on tuollainen pikkusubbari:
    http://www.hifihuone.fi/tuotteet.php?id=128
    En siis taida ehdottaa mitään 100-200e hintaista aktiivisubia. Nykyinen subabrisi LG:n kanssa on varmaankin lähes yhtä hyvä kun alle 200 EUR uusi.
     
  13. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    käytettynä ehkä saa mut harva myy 800€ ja ylöspäin subbaria alle 200€ ja kun sulla on jo yks marketti subbari niin toista ei kannata ostaa [​IMG]
    en sanonut että procaster 004 olisi huono vaan että on hyviä kokemuksia tosta 003 mallista 004 en ole nähnyt kuin netissä luutavasti parempikin
    se on digitaalinen scart eli kuvan laadullisesti sama kuin DVI mut ääni kulkee samassa johdossa ainut ongelma että halpojen soittimien HDMI liitin ratkaisu on yleensä kuvan laadullisesti huonompi kuin esim VGA tai Scartin kanssa

    omassa procaster 6300c digi boxissa tuo HDMI liitin on tosi hyvä mut se dogi maksaakin n:600€ eikä 70€ kuten tuo dvd soitin HDMI
    eli teillä taka keski kanava \ DTS-ES [​IMG]

    1.0 mono
    2,0 stereo
    2,1 stereo subbarilla
    5.1 etu, 2kpl pää, 2kpl taka kaijutinta + subbari (yleisin)
    6.1 etu, 2kpl pää, 2kpl taka kaijutinta , taka keski kaijutin + subbari
    7.1 etu, 2kpl pää, 2kpl taka kaijutinta , taka keski kaijutin , etu efekti kaijuttimet + subbari

    lisä kaijuttimista
     
  14. kepakipa

    kepakipa Member

    Liittynyt:
    04.01.2007
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli tilasin sen 003-dvd soittimen, tulee varmaan ylihuomenna, subbari ongelman ratkasin sillai, että kun puhuitte tietokonekaiuttimista, niin tajusin, että mulla Creativen 2.1 kajarit, jossa on aktiivinen subbari! Sain sen liitettyä vahvariin hienosti!

    Ei varmastikkaan ole laadultaan sitä mitä teidän tarjoamat, mutta kyllä sekin komiasti jytisee, näihin olosuhteisiin! Se on Inspire P380(On pieni kooltaan, mutta tarpeeksi hyvä minulle)

    Ajattelin sitä, että mulla on kyllä todella hyvä scartti, että enköhän mä pärjää ilman sitä hdmi:tä!

    No äänet ei dvd-soittimesta tuu vieläkään joten ei auta kuin ootta muuta päivä sitä uutta soitinta!

    Kiitos teille kaikille suuresta vaivannäöstänne! Oisin tullut hulluksi ilman teitä tämän asian kanssa!

    Palaan vielä, jos ilmenee ongelmia kytkennöissä, kun se uusi soitin ilmenee!

    KIITOS!
     

Jaa tämä sivu