uutta tuuletinta??

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi eduj 05.09.2008.

1. eduj

eduj Guest

no niin osat lähti tilaukseen, kiitos kaikille avusta!

2.  
  3. neverlife

neverlife Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @Euphemos

Eli minun kaltaseni pitäisi siis ostaa Vendetta 2 (45€), koska paketissa ei ole kunnon kiinnityksiä niin päälle Thermalrightin setti (11.90€), kerta valmis cpu jäähy paketti ei olekkaan valmis, niin pitäisikö minun ostaa siihen vielä Noctuan tuuletin, että tulisi pitkäikäisyys ja varmempi kulku (18.90€) = maksaisin koko setistä siis 75.8€

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/OCZTVEND2
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/775-BOLT-THRU-KIT
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NF-P12-1300

Tämän jälkeen pitäisi vielä huomata ettei cooling teho olekkaan paras mahdollinen tai ylivoimanen murskaaja. http://www.aijaa.com/v.php?i=2714950.png

http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&number=5&artpage=3615&articID=857

TAI sit vaan ostan suoraan Zalman cnps9700 paketin mikä sisältää hyvät kiinnitykset ja pitkäaikaisen tuularin heti alkuun, tälle myös tulisi vain 55.40€ hintaa http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CNPS9700LED

Henk.koht minulla ei ole mitään sinua vastaan, ehdotat erittäinkin näppäriä kone paketteja, etkä tyydy vain sanomaan "ota se 1500w poweri varmuuden vuoks", mutta se ei ole syy miksi pitäisi hiihtää perässä ja uskoa sokeesti kaikki mitä kirjotat. Moni täällä näyttää niin tekevän.

4. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    TAI ostat minkä tahansa noctuan coolerin, jossa on pitkät takuut, on hiljainen ja jäähdytystehoa riittää.
    Ei tuo zalmanikaan missään nimessä huono ole (ei kai ne nyt muuten pääsisi thg:n referenssi kokoonpanoon), mutta parempiakin saa samalla rahalla.

5. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Eiköhän tähän ole jo vastattu. Vain vainoharhaiset tarvitsevat sen lisäsetin Vendettaan.

Mikään todellisen elämän testi ei lupaa sitä että zalmannin tuuletin kestää yhtäkään päivää pidempää.

Joten se Vendetta on 10€ halvempi tarjoten paremman jäähdytystehon. Hommat vaan menee siten...

6. neverlife

neverlife Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @jartar kerroppas minkä takia sitten porukka ostaa Noctuania ja sitä suositellaan? Se on hiljanen ja KESTÄVÄ = PITKÄIKÄNEN. Missäähän meillä ei ole todellisen elämän testejä, mutta MTBF ajat nyt kumminkin vaan sattuu olemaan fakta numeroita, jotka ovat heidän "todellisella" IRL simulaatio laitteilla luotu ja tarkistettu joihin toinen ilmoittaa 40k tuntia ja toinen 150k tuntia. Vaikka et 100% niihin uskoisikaan niin voitko sanoa että 40k tuntia kuullostaa ja tuntuu luotettavammalta kuin 150k tuntia? Jos vieläkin hoet "ei ne testit ole missää määrän lähellä tai edes suuntaa antavia" ilman sen ihmeellisiä perusteluita niin voit varmaan itse tehdä paremmat kokeet. Jokaiseen faktaan voi aina vastata "ei oo luotettava, kusetusta jne"

Leikitään että esität minulla kysymyksen "Oliko Hitler milläänlailla vastuussa yhdestäkään kuolemasta WW2 aikana?" voisin vastata "Ei ollut, lehdet ja historia vain vääristää tapahtunutta", samanlaista kapinaa osoitat lukuja vastaan tässä.

Muutamia vuosia sitten Mersullakin oli jonkinlainen "ruostesuojan takuu", jossa luvattiin 15vuoden takuu, jos pohjassa on ruostetta niin merkkiliikkeessä huolletaan sen Mercedes-benz firman piikkiin. Lähenkö siis väittelemään myös kanssasi että Mersun pojat ovat idiootteja, eikä heillä ole mitään IRL tietoa kestääkö suoja vai ei? Paremmalta se vaan kuullostaa jos testit kertovat pohjan kestävän 15vuotta, kuin 5vuotta?

En näe mitään syytä miksi puollustaa itseään numeroita vastaan, sama kun kävisi väittämään että kone jolla saadaan 14k 3dmark06 on parempi kuin pelikäytössä 20k 3dmark06. (esim. minun kone .vs. spotlessin) Tarkemmin otettuna noi luvut vaan pitäisi olla 3,75x eli 14k vs 52k (150/40=3,75)

@mrcheeky1 joo, aikasemmassa viestissä sanoinkin, että Noctuanista en keksi mitään pahaa sanottavaa ja on otettu emoon kohdistuva momentti huomioon jne, eli ovat lämpimästi minun suositus listalla, Zalmanin lisäksi.

7. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    MTBF lukemat eivät ole faktaa. Siinäpä se vika onkin. Jos ne olisi faktaa niin tuuletin kestäisi juuri sen ajan mitä luvataan.

Vika on siinä että mittaukset nyt voi tehdä aina monella eri tavalla ja eri yhtiöt voivat käyttää eri arvoja. Eikä laboratorio-olosuhteissa mitatuilla arvoilla ole merkitystä kun puhutaan todellisesta kestosta.

Jos joku valmistaja lupaa että tuuletin 100% varmasti kestää sen ajan mitä ne ilmoittaa MTFB luvuksi niin sitten voin jo pitää noita arvoja merkityksellisinä.

Muuten arvot ovat pelkkää arvailua...

8. Themu

Themu Active member

Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    en itse nyt jaksanut tähän hätään tehä uutta ketjua joten toivottavasti joku vastaa.

ELI. tarvisin tehokkaimman rossu tuulettimen siqssa näkyvään prossuun.

luetelkaa vaan kaikkia hyviä vaihtoehtoja :D ja mielellää ei nochtuania koska vertailun vuoksi haluan jonku muun tuulettimen.
    ja tosiian äänellä tai koolla ei ole väliä kunhan jäähdyttää : D

itse kattelin moista

Viimeksi muokattu: 14.09.2009
  9. Themu

Themu Active member

Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    vastakkaa ny joku !

onko tehokkaampaa tuuletinta kuin tuo tossa hintasarjassa?

Jaa tämä sivu