Uutta tietokonetta

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kallerna 18.07.2007.

1. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No en jaksa alkaa kirjoittaa romaania, mutta kaikki osat eivät mene kiinni toisiinsa. Tärkeimmät yhteensopivuudet ovat emolevyn ja prosesorin välillä, muistit ja emo, näytönohjain ja emo. Tuollaiseen koneeseen lähes aina lga775 kannalle eli intel c2d prosessori, ddr2 800mhz muistit ja pci-e näyttis, todennäköisesti 8800gts. Sinun ei tarvitse pahemmin pähkäillä, kun joku täältä, vaikka k0jootti, minä tai joku muu tietävä "kokoaa" koneen mbnetin hintaseurantaan. Tai vaikka nettikauppaan, jos siihen on mahdollista antaa linkki. Niin pitkälle ei kuitenkaan voi auttaa, että pitäisi enää maksuehdot täyttää. Sitä ennen pitää nimittäin pistää osoitteet ja muut tiedot.

2.  
  3. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä voin, niinkuin äsken sanoin :D
    Yleisesti ottaen voisi sanoa että Famiko on halvin. Siellä kasaus on myös tosi edullinen (~40€) ja muistaakseni siihen sisältyy myös käyttiksen asennus.

4. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos siihen 40 euroon tosiaan saa asennuksen ja kaikki niin ei sitä sitten varmaan kannata ruveta räpeltämään. Katsoin jossakin välissä niitä famikon sivuja, olivat aika sekavat, ei siellä ollut mitään selityksiä yms. Juu mulla kävi tossa vaan postausvirhe :)

5. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mielipidekysymys. Minun mielestäni ovat aika selkeät sivut. Tosiaan palvelu pelaa, hinnat eivät hirvitä. Hyvä kauppa.

6. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se siinä kai lähinnä on kun siellä ei ole kuvia.. No tilaan sieltä, koitin tänään hintaa, jossa otin k0jootin tarjoaman paketin + Sonata III + jotkut creativen kaiuttimet + hiiri + näppis. Hintaa tuli n. 1300e.. Toivoisin vinkkejä kolmen viimeisen suhteen, kaiuttimilla kuunnellaan lähinnä musiikkia, mutta saatan joskus ehkä katsoa elokuvankin ja pelata, eli hinta/laatu-suhteelta parhaat halvat kaiuttimet (korkeintaan varmaan jtn 70e), hiiristä ja näppäimistä ei mitään hajua.. Varmaan olisi hyvä jos olisi langaton hiiri, mutta ei näppiksen varmaan tarvitse olla. Ostoskoriin ei varmaan saa suoraa linkkiä, mutta jos laittaa mb:n kautta sellaisen mitkä löytyy famekosta niin olisin kiitollinen.

7. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse ottaisin nämä.
    Langaton hiiri on melko huono esim. pelikäytössä, muutenkin ärsyttää kun joutuu pattereita vaihtamaan. Kaiuttimet on ihan perussettiä, samoin näppis.

8. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    vaikuttaa aika pätevältä.. Hintaa tuli 1340e, mutta eiköhän siitä selvitä.. Mutta tuosta hiirestä, kauan noissa langattomissa kestää patterit, mua vituttaa aina kun johto on jumissa, varsinkin jos pelaa tai jtn..

9. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuossa mx 518 on johto. Langattomissa riippuu ihan langattomasta. Minä vaihdan tästä perushiirestä noin kerran kuukaudessa patterit, en ole kylläkään varma.

10. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mullakun ei ole kokemusta langattomista.. Ei kai ne pätki.. Mitä oon kattonu, nii kaikissa paremman luokan hiirissä on johdot (esim. razor copperhead) niin kai siinä jotain perää on.. Voishan sitä ostaa aluksi ton, ja jos tulee haluja langattomaan, niin ostaa uuden..

11. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kai näitten 24/7 pelaajien mielestä on suurikin ero, mutta mielestäni hyvällä langattomalla ei ole paljoa eroa hyvään langalliseen. Esim g5 ei ole huono, enkä itse ole havainnut ollenkaan hidastelua tai pätkimistä.

12. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paljon se maksaa..? Oon meinaa jo parisataa yli budjetin :)

13. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo hiiri on todella kallis, 45€ halvimmillaan, sekin pixmaniasta. Eli oikeastaan 55€ halvimmillaan. Toisaalta onhan mx 518:kin halvimmillaan 43€. Tuo ei ollut mikään suositus, pelkkä esimerkki.

14. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mikä olisi suositus? ;)

15. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tähän aikaan minulta tuskin kannattaa kysyä mitään, g5 on nimittäin myös langallinen. Meni nimi sekaisin. Katson nyt elokuvaa, jos palaillaan huomenna asiaan tai joku muu voi nyt auttaa. En kuitenkaan paljoa tiedä hiiristä. ;)

16. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eihän tässä mikään kiire, Intel ei ole vielä laskenut hintoja (vai onko?)

17. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli muuten mieleen että miten hiljainen tuo kotelo on? Myös näppäimistö saisi olla sellanen mistä ei kuulu kauheaa näpytystä.. Ja yritin etsiä tuosta intelin hinnanlaskusta uutista tai vastaavaa, löysin vain tämän vuoden huhtikuulta eli tuleeko tuo vaan viiveellä, vai mistä on kyse?

18. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hinnanlaskun pitäsi tapahtua tänään, tosin se näkyy varmasti parin päivän viiveellä. Sonata III on ihan kelpo kotelo, hiljainenkin. Jos melun kanssa tulee ongelmia, vaihda se iso kotelotuuletin joka on takana tähän http://www.jimmspc.fi/tuote/NF-S12-1200?t=false
    voit tilata tuon jälkeenpäin, jos siis on tarvetta. Periaattessa jos tuon SonataIII:n takatuuletin on 'Medium' asennossa ei äänihaittoja ole.

19. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oukei.. Entä tosta hiirestä?

20. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Noh, jos henkilökohtaista mielipidettä kysyt, niin itse en pidä yhtään langattomista hiiristä, sillä eivät ne oikein loista pelikäytössä. Toki täytyy myöntää että testaamani hiiret eivät ole olleet mitään "laadukkaita".
    Logitech MX Revolution voisi olla ihan laadukas, mutta hintaa on aivan liikaa hiireksi, varsinkin langattomaksi. Logitechin MX1000:kin on melko kallis, mutta se on kyllä ainut jonka _voisin_ ottaa.
    Kuten sanoitkin jo, nykyään kunnon pelihiiret; Mx518, MS Habu, Razerit, G5 yms. ovat langallisia, lisäksi suhteessa edullisia. Kyllä sen langan saa ohjattua hallitusti, kun käyttää esim. teippiä.

21. kallerna

kallerna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu kai sen saa.. Tulee muuten aika huomattava ero, entinen kone on joku pomin vanha kone ja on mulla kannettakin, mutta niillä mitään tee.. Onko tosta intelin jutusta jtn uutista?

Jaa tämä sivu