1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta tehonäyttistä kesäksi

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Themu 24.05.2011.

  1. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    Tässä tullu vähä mietittyä että voisin heivata nämä 4870:set jakoon ja ostaa kesällä töitten myötä sitten uuden tehonäyttiksen. Semmoinen suunnitelma ois että jos tähän sais hyvän näyttiksen, millä sitten pihistelen siihen asti kun olen käynyt armeijan ja ostan uuden koneen. (n.2 vuodesta puhutaan)

    Elikkäs, kannattaako venata jotain uusia, tai vanhojen hinnan laskua vai käydä heti rahan saatuaan kiinni ku sika limppuun? Itse olen katsellut mm. GTX 570 ja 6950->6970 muita varteen otettavia vaihtoehtoja? Itse budjettia ei ole, mutta luulen että parempaa hinta/laatu suhdetta saadaan kun ostetaan esim 350e näyttis kuin 600e näyttis ja loppujen lopuksi ihan hirvittäviä määriä ei tuo halvempi paremmalle, ylikalliille häviä. Pointtina se että haluan hyvän näyttiksen, mutta en minä nyt tyhmäksi ala.

    Elikkäs, ehdotuksia ja mielipiteitä rohkeasti vaan!
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Molemmat ihan hyviä vaihtoehtoja. GTX 570 kellottuu käsittääkseni hyvin lähelle 580:n tasoa, samoin HD 6950 on hyvä kellottumaan ja ainakin osan voi modata. Modaamisen kanssa ainakin joillain on ollut ongelmia lämpöjen/äänekkyyden kanssa, joten siihen kannattaa tutustua ja miettiä tuleeko kortille vielä aftermarket-jäähyn verran lisähintaa.
     
  4. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    niin, itse olen kyllä miettinyt että vaihtaisi vaihtelun vuoksi leiriä ja ostaisi GTX 570 hyvällä erikoisjäähyllä ja kellottelis sitten kaikki pihalle. mites ei taida vielä pullonkaulaa tulla?
     
  5. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    En mä usko, prossu on kuitenkin neliydin ja kellotettu aika hyvin.
     
  6. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    niin, ja L2 12mb verran. Mutta mitä itse tekisit tässä tilanteessa? venaisitko hintojen laskua vai heti ostamaan kun rahaa tulee?
     
  7. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Varmaan sekä että. :D Siinä vaiheessa ostaisin, kun rahatilanne ja hinnat kohtaa. Tietty 4870CF:kin kestää kulutusta vielä jonkun aikaa, siinä mielessä voi rauhassa odotella mitä markkinoilla tapahtuu. Tietotekniikan hankkiminen on hankalaa, aina tulee uutta ja vanhojen hinnat laskee.
     
  8. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    niimpä, luulen että kk sisään on sen verran ylimäärästä että ostaisin kortin, joten kaippa silloin tuo gtx 570 (vie sopiva malli pitää löytää) lähtee ostokoriin.
    Vähän vaan ketuttaa kun joissain peleissä ei ole eroa onko yksi vai kaks korttia kiinni, ja kuva nykii välillä vaikka fps on tasaista. Siksi lähinnä haluan kortit pois, en niinkään tehon puutteen takia.

    Vielä noista malleista, mikä näistä on paras? (hiljaisuus ja jäähdysteho)
    Twin Frozr (oma suosikki)
    asus DCII
    Gigabyten tämäkin näyttää ihan lupaavalta
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2011
  9. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Asuksen Dc2-korttia voi lämpimästi suositella. En noihin muihin hirveästi ole tutustunut, mutta tuohon kannattaa tutusta. Jimssissä vielä 299e.
    Tässä hyvää luettavaa DC2jäähystä ja sen suorituskyvystä: Linkki[/url
    Täsäs hyvää luettavaa GTX 570:tä
    Linkki

    "However, the GTX 570 DirectCU II heatsink is in a whole different league, with a load temperature that is an outstanding 18°C cooler than its reference counterpart."

    "The GTX 570 was the most impressive of the group, reaching 970 MHz from its rated speed of 742 MHz, a 31% boost."
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2011
  10. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    eli siis dc2 on paras noista? kaippa se sit menee katseluun.
     
  11. joonas151

    joonas151 Member

    Liittynyt:
    15.06.2009
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oma ehdotukseni on, että nauttisit kesästä ja säästäisit rahat johonkin hyödyllisempään. En suosittele hintojen laskun venaamista, vaan osta kerralla kunnon näyttis vaikka sen armeijan jälkeen. Eli venaa sitä kunnon uutta näyttistä. Meinaan että osta armeijan jälkeen uusi kunnon näyttis äläkä vuoden 2010 joka on jo vanhentunut. Jos kuitenkin on aikomus hommata se näyttis nyt ja pilata se kesä, ja etsit mahdollisimman parhaan hintalaatusuhteen omaavaa, niin osta Amd radeon 6950 ja päivitä biosista 6970:ksi.
     
  12. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    siksi mietin kun tietokone fanaatikko olen, että kun myyn pyöräni (~2.5k) ja tulee synttärit ja meen töihin niin saisin sen verran ylimäärästä että ostaisin ittelleni kunnon näyttiksen mikä pyörittää herkut tapissa siihe asti kun tulen armeijasta ja heitän koneella vesilintua ja ostan kokonaan uuden.
    Ps. sitä ei päivitetä biossista vaan heitetään uusi biossi sisään ja uudet kellot.
    Pss. ja mitä sillä kesän pilauksella tarkoitat? baarissa ne loput rahat menee kuitenki.
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2011
  13. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,749
    Kiitokset:
    150
    Pisteet:
    93
  14. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    mutta eikös kun gtx 570 heittää kunnon kellot niin se on nopeampi kuin 6950 + bios + kellot?
     
  15. Muff77

    Muff77 Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2010
    Viestejä:
    1,942
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mielestäni HD 6970 ja GTX 570 on aika samaa tehotasoa. Ainahan tietysti riippuu peleistä, ajureista jne loput säädöt (n. 10fps heitot).
    6950 modattuna on 6970:n tasoinen, joten jos pistät kunnon kellot GTX 570:een, se menee GTX 580 tasoiseksi. Siksi GTX 580:aa ei kannatakkaan ostaa, koska niiden välissä on niin pieni tehoero (10% ehkä), jonka saa kellottamalla nostettua, joten GTX 570 on aika optimaalinen valinta tehokkaaseen pelikoneeseen. 6950 + biosmodaus on tietysti tämänhetken paras näyttisten hinta/teho-suhteella oleva kortti, mutta ei GTX 570 kalpene vieressä, vaan päinvastoin.

    Tämän oman perusteluni pohjalta aion itsekin kesäkuussa ostettavaan koneeseen ostaa Asuksen GTX 570 DirectCU2:n, joka myös kellottuu todella nätisti, ilman jännitteenkin nostoa noin 100mhz corelle.

    Kannattaa lukea testejä ja vertailla omien tarpeiden ja eri korttien välillä. Asuksen dc2 on 299e Jimssissä ja Verkkokaupassa, joten ei paha hinta enää. Jimssissä on EVGAn referenssi GTX 570 279e, joka on referenssiksi aika hyvä hinta kuitenkin.
    Siitä sitten pitkälle ja kiviselle valintojen tielle ^^
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2011
  16. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    joo jos asia on näin niin vaihdan kokonaan pois amd tuotteet :D
     
  17. jaaser

    jaaser Member

    Liittynyt:
    24.05.2011
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo apua olisin kysellyt,että kun olen ostamassa uutta näytönohjainta koneeseeni joka on vuoden vanha paketti kone jossa piti tulla normaali näytönohjain, mutta tulikin joku integroitu. Kiinnostais vaan tietää onko tähän mahdollista hommailla mitään näyttistä, että vois pelatakki jotain vähän paremmin ku tuntuu vähän fps olemaan huono ja mihin hintaan.

    Tässä koneenosat:

    Intel(R) Celeron(R) CPU E3300 @ 2.50GHz tuplaydin
    Intel(R) 4 Series Chipset Processor to I/O Controller - 2E30
    Muisti (RAM) 4,00 Gt DDR3 1333mHz
    Grafiikka Intel(R) G41 Express Chipset
    virtalähteestä en ihan varma ole.
    Pci väyläki ihanku olis tuolla mutta joo.
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2011
  18. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    eipä hirveen tykkiä sinne saa laitettuu :D kyllä sinne jonkun saa tungettuu varmasti
     
  19. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,749
    Kiitokset:
    150
    Pisteet:
    93
    Olis niinkuin Lerpun heiniä jutusta antaa vastaus tai jonkun jolla on OC homma hallussa, no ehkä Muffilla on kanssa.

    En ole niin kielitaitoinen että tosta vaan lähden kelloteleen, muutaman kerran Afterburnerilla hiukan kokeillut kunnon vakauta en ole viel aikaan saanu, ilman voltien nostoa olen vasta harjoitellut, kaikki aina englanninkiellä lähes tulkoon mitä nyt joiltain satunnaisilta sivustoilta, täältä ja murosta ohjeistusta ettinyt, käännättnyt ja korjailu käänntänyt.

    Aina jää jotain epäselväksi, no kaikkiin hommiin joita alkanut jos ei oo ennen tehny joutun opeteleen, toisiin enemmän toisiin vähemmän.

    Vaikka onhan se hieman kuin moottorin virittelyä, kuitenkaan kun tarkemmin muistelee ei paljoa sinnepäinkään, vähän kuitenkin.

    Bensa on halpaa ainakin jossain päin maailmaa.

    Tietty tässähän on motot jo kasattu, osista ym. ei tietoa, mutta vaikkutais että sopivat keskenään aika hyvin yksiin käynnin perusteella, ajossahan nekin sitten selviää sopiiko, ja mikä jää jälkeen/alimitoitetuksi.
    http://www.youtube.com/watch?v=21BVOdM1c7g&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=rqbgQ4ELSjs&NR=1&feature=fvwp
    http://www.youtube.com/watch?v=72mMSono0C0&feature=related
     
    Viimeksi muokattu: 25.05.2011
  20. jaaser

    jaaser Member

    Liittynyt:
    24.05.2011
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    paremma kummiski ku tuon integroidu? ku ei tuolla oikei mitää tee ainakaa minu mielestä
     
  21. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    kyllä sinne saa, itse voisin heittää näin hatusta villin veikkauksen että gts 220 antais lisäpuhtia sopivasti, muut sitten heittää omat argumenttinsa ja tarkennukset.
     

Jaa tämä sivu