1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta puhelinta

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi khandaras 20.04.2009.

  1. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Olen jonkin aikaa harkinnut navigaattorin ostoa autoon, mutta nyt kun puhelinkin alkoi prakaamaan, aloin harkita navigointiin sopivan puhelimen ostoa. Tällä hetkellä olen miettinyt Nokian 5800 XM:ää ja HTC:n Touch Diamondia. Kaikki edelliset puhelimet ovat olleet budjettiluokan nokialaisia, eli muista merkeistä ei ole kokemuksia. Nyt ajattelin sijoittaa puhelimeen enemmän ja ehkä eri merkkiin. Budjettina ~450 €.

    Eli onko järkevämpää ostaa erillinen navigaattori ja puhelin, vai puhelin jolla navigointi onnistuu (saisi vähän karsittua laitemäärää, näitä alkaa jo kerääntyä...)? Ilmeisesti puhelimeen onnistuu helpommin navigointiohjelmistojen vaihdot yms. Ja miten puhelimen GPS käytännössä toimii, jos ajan vaikka Saksaan, odottaako kotona tonnin puhelinlasku?

    En ole seurannut puhelinkehitystä vähään aikaan, joten neuvot ovat tarpeen... Ja ehdotelkaa muita vaihtoehtoja. Kiitos etukäteen auttajille/neuvojille.


    5800 XM meni tilaukseen
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2009
  2.  
  3. NimQo

    NimQo Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2009
    Viestejä:
    391
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuon GPS toiminnon käyttö ei sinällään maksa yhtään mitään eli ei kerrytä laskuasi. Tuo Diamond on hyvä valinta, mutta jos et ole kosketusnäyttöihin tottunut, niin saattaa siirtyminen olla melko raskas ja vaatii totuttelua.

    Jos meinasit puhelinta johon GPS on sisäänrakennettu niin ei kannata niihin kaikkein halvimpiin kallistua, koska ne ovat yleensä toiminnaltaan myös huonoimpia. Minä kyllä kannatan HTC Touch Diamond Pro:ta sillä siinä on QWERTY-näppäimistö, joka nopeuttaa VALTAVASTI esim. tekstiviestin kirjoitusta.

    Ja vielä lisävinkkinä: älä hämäydy vaikka joissain puhelimissa lukee että niissä on A-GPS, tämä on TÄYSIN eriasia kuin GPS.

    Tuossa vielä luettelo, josta näet malleja joissa GPS on.
     
  4. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Kiitos neuvoista, varsinkin tuo luettelo oli hyödyllinen. HTC:n Touch Diamondissa epäilyttää akunkesto.
    Tarkoititko tällä Touch Pro:ta? Se olisi ehkä turhan kallis... Voi sitäkin harkita, mutta puhelimen osto sitten viivästyy eteenpäin. Nykyisestä katoaa satunnaisesti signaali kokonaan, tulee ehkä takasin kun puhelimen käynnistää uudestaan. Eli uusi puhelin olisi ajankohtainen asia.

    Nokian 5800 XM:n laadusta olen myös huolissani, monet ovat haukkuneet. Jos joku viitsisi vielä kertoa Samsungin Omiasta tai Sonyn XPERIA X1:stä, vai onko ne ihan leluja?
     
  5. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nokian 5800 on kehuttu ja hakuttu tasapuolisesti. Itse nokia mapsia käyttäneenä voin sanoa että on hyvä gps sovellus, nythän tekevät sitä kolmosversiotakin siitä... Sony Ericssons Xperia X1 mallissa on ollut laatuongelmia, kuten kuorten halkeilua...
     
  6. Thor1993

    Thor1993 Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2007
    Viestejä:
    860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Multa löytyy toi 5800 XM ja oon kyllä todella tyytyväinen siihen. mulla ei oo ollu mitään ongelmia sen kanssa ja sillee. Toi GPS toimii hyvin ja saa ilmaseks ladattua lisää karttoja jos tarvetta on ja uusimman firmwaren mukana, joka kohta pitäs tulla suomalaisillekkin puhelimille, pitäs olla parannuksia vielä lisää tohon GPS:ään ja se uus nokia mapskin on tulossa. Omien kokemusten pohjalta voin vain suositella ko. puhelinta.
     
  7. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei katsoppa myös LG km900 arena. Ei ole kyllä ääniohjattua geosiä (vielä) mutta nuista kosketusnäytöllisistä kehuttu ainakin joissakin yhteyksissä parhaaksi. Käytettävyydeltään peittoaa ilmeisesti myös iPhonen. Kuitenkin käyttis on LG:n oma joten tuo tiettyjä rajoituksia. Mutta jos käyttö on puhelin-netti-multimedia-kamera-gepsi-painotteista etkä aio ympätä appseja luuria täyteen, niin voi arena olla sinulle sopiva.

    Gsmarena.com kehui maasta taivaaseen ja hinta on vaivaiset 449 euroa(gigantti). (en yritä mainostaa mutta budjettikin oli)
     
  8. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Kiitoksia vastauksista.

    LG:n luuri vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta, tosin juurikin käyttöliittymä epäilyttää... Mutta eiköhän sekin ole toimiva.
     
  9. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Onko tietoa koska tuo LG Arena tulee markkinoille? Olis vähän kiire päästä ostamaan puhelinta, kun varapuhelimeksi kaapista kaivettu nokialainenkin alkoi hajota... Näppäimet ei toimi eikä puhelin pysy päällä... 15. päivä olisi tarkoitus ostaa se puhelin.
     

Jaa tämä sivu