1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta puhelinta ostamassa.

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Wall3tz 26.10.2011.

  1. Wall3tz

    Wall3tz Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aikomuksena siis ostaa jokin uusi puhelin jolla saisi olla hintaa max n.450e.

    Jotain ominaisuuksia mitä siinä saisi olla:
    - Wlan mahdollisuus
    - Hyvä kamera, min. 5mp
    - Kosketusnäyttö
    - Näyttö min. 3.5

    Olen katsellut puhelimia ja nokialaisista olen tykännyt eniten näistä N8 ja E7
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Nokia N8 olisi näistä sinun antamistasi vaihtoehdoista paras kamera. Nokia E7 se on vastaavasti huonompi. Oletko katsellut Android/WP7/Meego kännyköitä?
     
  4. Wall3tz

    Wall3tz Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Androideista en ole vielä oikein lämmennyt, kavereilla ollut nokialaiset ja itsekkin jotenkin olen tyytynyt nokialaisee, kokemuksia androideista niin voin harkita.
    Windows phoneja ei vielä ole saatavilla suomessa ainakaan nokialla, sekin vaihtoehto meni siinä.
    Meego taas menee budjetista yli.
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Minulla on itseasiassa Android luuri, ja täytyy sanoa että hyvä on. Androidissa on se hyvä puoli Symbiaan nähden, että sen nettiselain on paljon parempi ja se toistaa hienosti flash sisältöä.( Eli sopii parhaiten nettipuhelimeksi) ( Esimerkiksi Yle areena toimii suoraan selaimessa). Androidissa saa myös osoitekirjan nimet talteen omalle Google tilille, joten ne on helppo palauttaa jos vaihtaa puhelinta toiseen Android malliin. Niitä on myös helppo muokata Gmailissa. ( Tätä sanotaan pilvipalveluksi). Androidin etuja ovat myös sen nopeus/ei takkuile. Android markettikin toimii pilvessä, eli kun kirjaudut tänne: https://market.android.com/ omalla Google tunnuksella, ja kun Market on tunnistanut puhelimesi, niin voit ladata/asentaa sovelluksia suoraan tietokoneen selaimesta puhelimeen. Ainut huonopuoli Androidissa on se, että siinä ei ole ilmaista navigointia.
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2011
  6. Wall3tz

    Wall3tz Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen luultavasti ostamssa puhelin pakettia dnapro:lta ja kyseisten puhelin vaihtoehtojen pitäisi löytyä pienellä googletuksella dnapro
    Jotenka maksimi hinta olisi itse puhelimelta 15 euroa.
    Linkin lisääminen epäonnistui, koska foorumi estää linkkien lisäämisen uusilta käyttäjiltä.
     
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Sieltähän löytyy mm:

    Samsung Galaxy Ace
    3,5 tuuman kosketusnäyttö
    5 MP kamera
    Samsung Social Hub
    Android 2.2

    Samsung Galaxy S Plus
    Aiempaa nopeampi prosessori
    Uusin Android 2.3 (Gingerbread)
    Tehokkaampi akku
    4 tuuman kosketusnäyttö

    Nämä kaikki vaihtoehdost ovat hyviä. Jos aiot Nokian ostaa, niin osta Symbian 3 puhelin. Koska Nokia päivittää Symbian 3 käyttistä aika paljon, ja sen ulkoasu muuttuu...
    5 MP kamera, HD-videotallennus

    Nokia N8
    3,5 tuuman kosketusnäyttö
    12 MP kamera, Carl Zeiss optiikka
    Teräväpiirtovideokuvaus
    Ilmainen Nokia Kartat -navigointi
    Puhelin on SIM-LUKITTU
     
  8. Wall3tz

    Wall3tz Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitä mieltä sinä olet tuosta E7, qwerty näppäimistö huokuttelee aika paljon, suositteletko vai sanotko kannattaa olla ostamatta?
     
  9. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Se riippuu sinusta. Haluatko ilmaisen navigoinnin ja paremman kameran/Qwerty näppiksen niin osta Nokia E7. Tai haluatko nopeamman ja paremman nettiselaimen jossa toimii flash hyvin ja enemmän sovelluksia niin osta Android luuri. Itse en lähtisi enää ostamaan Symbian puhelinta. Koska Nokia jättää sen pian pois kelkasta ja tilalle tulee WP7 käyttis ja tällähetkellä Meego. Nokia E7 olisi muuten hyvä puhelin, jos siinä olisi eri käyttis ( Jälleen kerran minun mielipiteeni!)
     
  10. Wall3tz

    Wall3tz Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen luut että N9 tulee olemaan ainut Meego pohjainen puhelin minkä nokia julkaisee, jotenka N9 jää ostamatta, itse ainakin uskon että Nokia jyrrää ton Symbianin kanssa seuraavat 2 vuotta. Jotenka luultavasti N8/E7 tulen ostamaan.
     
  11. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ja jos näihin päädyt, niin mieti tärkeitä ominaisuuksia. Haluatko hyvän kameran vai riittääkö huonompi? Tai tykkäätkö enemmän oikeasta QWERTY näppiksestä vai "Virtuaalisesta".
     
  12. Wall3tz

    Wall3tz Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taidan tyytyä E7, tää qwerty näppäimistö houkuttelee niin paljon, että pakko kai se semmoinen on hommata, ja tuskimpa tämä 8 megapikselin kamera mahdo olla kovinkaan huono.
     
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    "Nokia E7:stä löytyvä 8 megapikselin kamera käyttää niin kutsuttua Full Focus -tekniikkaa. Fixed focus -kameran tapaan nokialaisissa käytetty Full Focus ei sisällä ollenkaan automaattista tarkennusta, vaan on kokoajan samassa tarkennustilassa. Full Focus -kameroissa kuva on tarkka 50 cm etäisyydeltä aina äärettömyyteen asti. Täystarkennuskameroiden edut tulevat esiin tilavaatimuksissa ja kameran toimintanopeudessa. Kamera mahtuu huomattavasti automaattitarkenteista pienempään tilaan, sillä tarkennukseen tarvittavaa mekaniikkaa ei tarvi laitteeseen mahduttaa. Lisäksi kuvatessa ei tarvitse odotella tarkennusta. "

    Nokia N8 kamerassa on erillinen tarkennus, eli se tarkentaa siihen kohtaan mihin haluaa. nokia E7 tarkennus on valmiiksi laitettu, eikä sitä voi muuttaa.

    Kopiointi paikka ja arvostelu: http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2011/02/26/katsaus_nokia_e7_-alypuhelimeen
     

Jaa tämä sivu