1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta pelikonetta ostamassa

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Woeriew 03.08.2008.

1. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei nyt niin hirveesti;)

Toi sonata III on ihan hyvä kotelo.

2.  
  3. Woeriew

Woeriew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eniwei onko nyt nii paljo hiljasempi? :p mutta tää kiinnostaa eniten jos vaa jaksatte selittää/laittaa linkin missä on selite ^^ --> Hyötysuhde koteloilla?? Mitä auttaa yms :p kiits.

4. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ihan hiljainen sonata III kotelokin on, mutta sen alkuperäinen tuuletin kannattaa vaihtaa hiljaisempaa(on äänekäs ainakin jos sen nopeuden säädin on täysillä), mutta sen nopeuden säädin ollessa minimissä, niin ääni on ihan hiljainen:)

5. Woeriew

Woeriew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyötysuhde? kukaan jaksaa selittää? ^^'

6. Woeriew

Woeriew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oho.. unohtu kiintolevy lisätä toho jimmssin listaan >.> joten... Hinnaksi tulee täysin sama. Jimmssin listassa normi 19'' näyttö ja arnadas 19'' wide. sitten olis kotelo... Hei jos näytönohjain ja muisti on täysin samat paitsi vaa että tekijä on eri niin ei vissiin kummiskaan paljoon mitään eroja? Tai ei sitten ollenkaan? :s

7. Jonagold

Jonagold Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Huvitaa lukea näitä "Arnada -faneja"
    Rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan että taitaapi olla itse Arnadan edustaja hieromassa täällä kauppoja. ;) Aika noloa jos ei muuten mene kaupaksi...

8. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    sama muakin ihmetyttää;)

Taitaa olla just jotain Amandan sakkia.

Tuommoinen mainostaminen täällä on kyllä ihan turhaa.

9. Horloger

Horloger Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä taas ihmettelen miksi joka toisessa viestissä voi suositella ja mainostaa esim. Jimm'siä ilman purnaamista. Jos joku taas suosittaa Arnadaa niin johan alkaa urputus. Miksi näin? Kysyn tätä ihan rehellisesti. Kummastakaan minulla ei ole sen kummempaa kokemusta, koska tilasin oman tulevan koneeni muualta. Onhan se hyvä jakaa omia kokemuksiaan eri liikkeistä, mutta yltiöpäinen yhden puljun (oli se sitten mikä tahansa) fanittaminen/dissaaminen ilman konkreettista syytä tuntuu aika naiivilta.

Viimeksi muokattu: 08.08.2008
  10. silky2

silky2 Guest

ARNADA

Elikkä tossa Arnadan kotelossa on ilmeisesti Nexusin Caterpillar silent case, jossa on ääntä eristävää materiaalia ja Nexusin real silent tuulettimet. Tästä pääsee valmistajan sivuille.

Ja tässä olis vielä linkki kotelon suomenkielisiin arvosteluihin ja sisälle katsaukseen.

Arnada käyttää myös Nexusin erillistä virtalähdettä jossa on yli 80% hyötysuhde. Tuolta enemmän tietoa tästä.

"The Nexus 80-plus series power supplies are guaranteed to provide you with over 80% efficiency. This means the power supply is using the power it is drawing from the wall outlet more efficient and less electricity is wasted. Obviously this is better for the environment and it saves you on your electricity bill! A more efficient power supply also results in a cooler power supply. So less cooling is needed and we are able to make the power supply even quieter."

Tossa vielä ote, mitä Nexusi lupailee ja tarkoittaa yli 80% hyötysuheella. Jos ei maallinen muuten ymmärrä niin tarkastellaan vaikka näitä kahta lauseketta:
    "it saves you on your electricity bill!"
    "So less cooling is needed and we are able to make the power supply even quieter."

Jimms

Tuossa Jimssin tarjoamassa paketissa on tuo Antecin Sonata koppa joka on hyvä vaihtoehto näille "budjettikoneille". Sillä siinä on "OEM" virtalähde, joka meinaa mahdollisimman halpaa virtalähdettä joka myisi kopan mukana. Jos kyseessä on halpa kiinalainen virtalähde voi se joko pitää melua tai menettää ajan kuluessa tehoaan. Pahimmillaan joku päivä kärähtää, mutta arvosteluista se on saannut hyvät pojot. Elikkä ihan luotettava kaveri. Antecin konetta ollaan myös kehuttu niin melukkaaksi kuin hiljaiseksikin, riippunee varmaan mitä koppa pitää sisällään. Tuosta vielä lisätietoa Antecista.

Ja ilmeisestikkin myös tuossa antecin koneessa on 80% hyötysuhteella toimiva virtalähde, mikäli tuosta kuvasta katoin oikein. Oli siellä
    "80 plus" tarra virtalähteen kyljessä".->

Antecin kotelo ja virtalähde

"Ensimmäisen Sonata-kotelon virtalähteet tulivat kuuluisiksi taipumuksestaan syttyä tuleen kun käyttäjä sitä vähiten odotti ja jätti toiminnallaan ikävän varjon kaikkien Antecin virtalähteiden ylle. Näiden surullisenkuuluisten tapausten jälkeen Antec on kuitenkin todistanut osaavansa tehdä myös hyviä powereita, kuten NeoHE:t. Sonata kolmosen virtalähde on Antecin viimeisimpiä malleja, Earthwatts EA-500. Se on nimensä mukaan 500-wattinen virtalähde, joka on speksattu toimimaan yli 80% hyötysuhteella."

"Kiintolevyjen ollessa asennettuna, jää ilman kulkuun vain kaksi kappaletta noin sentin korkuisia rakoja. Tämä jos mikä heikentää jäähdytyksen tehoa ja hiljaisuutta korostavassa kotelossa harmittavasti nostaa melutasoa melkoisesti."

Johdanto ja muuta pakertamista

Sit jos on viel vaikeeta miettiä, että kummasta lähet ostamaan niin kannattaa vaikka kysyä viime tingassa tarjousta. Kattoa kumpi kuullostaa paremmalta tai/ja miettiä kummalta saisit nopeammin koneen ulos ja kummasta on enemmän huonoja kokemuksia. Arnadasta en oo viel ite oikein kuullut mitään negatiivista muutaku että "he mainostelevat" näillä foorumeilla ja mitä tää yks tuol kirjoitti, että sivuilla oli ollut kirjoitusvirheitä. Tämä on mielestäni tyhmää, sillä samat komponentit niissä koneissa on eivätkä ne pisteet ja pilkut sitä konetta pyöritä. Jimssistä oon sen sijaan kuullut aika paljon. Jo pelkästään 3-4 viikon tilausaika kertoo aika paljon. Liikkeestä voi myös käydä lukemassa oma kohtaisia kokemuksia:

http://www.kaupat.com/k/arvostelut.php?selected_shop_id=417

Eipä siinä mitään. Siellä on niin paljon hyviä kuin huonoakin arvosteluja. Mutta jokainen fiksu ihminen tajuaa, että mikään yritys ole täydellinen ja olis kyllä kiva lukea mitä omakohtaisia kokemuksia ihmisillä on asioidessaan Arnadalla. Täältä ainakaan saannu mitään muuta irti ku koko foorumi täynnä naperoita, jotka ei kestä tervettä kilpailua. Kyllä kritiikkiä saa antaa, mutta aiheesta!

Loppu tervehdykset
    ps: Kaiken kaikkiaan sanoisin, että jos Jimssin kone tulee huomattavasti halvemmaksi, ostaisin näin "budjetti" mielessä sen. Mutta jos lähenee samaa hintatasoa, miksi ei ostaisi laadukkaampaa vaihtoehtoa?

pss: En itsekkään tajua Horlogerin tavoin, miksi foorumissa on täysin sallittua mainita joka topicissa Jimssi, mutta Arnada ollaan pistetty näinkun jo täällä ollaan mainittu ns. "pannaan".

Taitavat Jimssin veljekset joko itse pesiytyä täällä tai vähintäänkin maksavat mainonnasta. Ja jos multa kysytään niin epäilen kovasti, että kumpikaan niin Jimssi kuin Arandanaan tuskin mainostelee täällä klo kolmelta yöllä. Tai sit niille käy aika kalliiks ylityö korvaukset.

Tota tekstiä tuli niin paljon, että päätin sitten jotenkin helpottaa sitä lukemista ja kategorioida. Näin pitäis löytyä tieto mitä siitä haluaa lukea

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.08.2008
  11. silky2

silky2 Guest

Muisteista, että on niissä jotain pieniä eroja mitä me tavikset emme huomaa. Ilmeisesti joissain on ne latenssit jotenkin suuremmat ja tommosta. Ihme säätöä mistä en ole erikoistunut. Muistikampa mikä muistikampa, mitä sun tulee ottaa huomioon on millä taajuudella ne toimii ja mikä DDR on kyseessä. DDR2 on nopeampi kuin DDR1 ja samoin 800Mhz on nopeampi kuin 677Mhz. Semmosta....

Juu eipä oikeastaan. Oikeastaan eron huomaa vain tarroissa ja paketista. Ellei sitten valmistaja ole ylikellottanut sen jo tehtaalla. Joillain valmistajilla parempi tuuletin systeemi näytönohjaimessaan. Joillain taas nätimmät tarrat. Asusilla on yleensä tapana pistää jokin oma kellotusohjelma näytönohjainten mukana. Tämä tietenkin nostaa taas näytönohjaimen hintaa.

Myös mitä voisi ottaa huomioon on, että joidenkin näytönohjaimien mukana tulee joku kiva peli, joidenkin mukana joku kiva pelidemo. Itse sain tommosen hauskan asusin CD:levy kotelon, nahkalla tottakai.

Eli vielä tiivistettynä, ei niissä muuta eroa ole ku oheistuotteet ja tarrat. Oleellisinta eroa on mekaniikassa ja softa puolessa, mutta sekään ei merkityksellistä.
    Maallinen ei kuitenkaan eroa huomaisi, ainakaan käytössä.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.08.2008
  12. Woeriew

Woeriew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos todellakin luulette että olen joku mainostaja nii se on sitten teidän ongelmanne :D Kummastakaan kaupasta ei tiennyt paskaakaan ennen kuin tässä viestiketjussa kerrottiin mulle. Jos edellisissä viesteissä näyttää että olisin kokoajan arnadan puolella johtuu siitä kun olen niin tottunut noihin valmispaketteihin enkä osannu koota mistään jimm:stä osista jotain konetta, enkä myöskään tiennyt suunnilleen mitään noista komponenteista kun kerrotaan ne yksitellen koko ''nimessään'' Esim:
    4GT DDR2 800MHz (PC-6400), Vitesta, Dual-kit, 240-pin DIMM 69.00 € Ei kertonut mulle yhtikäs mitään ja sentakia olinkin valmispaketin puolella (ja myös valmispaketteja tossa alussa jimm:sltäkin katoin, enkös? Sekin johtuu juuri tästä. Noh nyt sentää tiiän vähä enemmän noista nimityksistä yms, että saan selvää että mikä komponentti on kyseessä ja suurinpiirtein miten hyvä. Jiim:ssiltä olin kokoamassa jo pakettia ja melkein jo tilaamassa kunnes huomasin kiintolevyn puuttuvan ja se sitte nostiki hinnan samaks ku toho arnadan valmispakettiin. Muttajooh, en enää muista mitä kaikkea selittelin tos ylempänä joten en sitte selittele enenpää :D Sanon vaa että iha normi nuori täällä joka on ostamassa uutta konetta omilla rahoilla ekaa kertaa ja sen takia haluaa tietää että mistä saisi parhaimman koneen johonkin tiettyyn budjektiin nähden.

Ja kiitti sulle silky2, oot ollu aika helvetin suuri apu täs ^^ Ite en ainaska olis jtn. tuntemattomia jaksanu noin paljon auttaa :D Kiitos avusta :p

-Yks kysymys kyl olis... Tuolla arnadan sivuilla, niin eiks siel voi ollenkaa tilata netin kautta sitä konetta vaa pitääks sinne soittaa/lähettää sähköpostilla viestiä? o_O Ite en ainakaa näe mtn. nettitilausta siellä. Ja pitääkö kone myös hakea paikan päältä espoosta vai lähettääks ne sen postissa?

Viimeksi muokattu: 09.08.2008
  13. silky2

silky2 Guest

Joo, en mä usko Woeriev että kyse olis ollut susta. Täällä vaan porukka ei tunnu kestävän tervettä kilpailua. Ei tajua, että ilman kilpailua jouduttais maksaa AMD;n näytönohjaimista ja Intelin prosessoreista mansikoita.

Yritän vaan korjata ennakkoluuloja ja muita väärin ymmärryksiä. En mä muuten. Itekkin oon vaan yks tavis joka odottaa sopivaa hetkeä koneensa ostoon. Oon jonkin aikaa täällä seuraillut ja vaan ihmetellyt miks Jimssin pitää olla täällä monopoli asemassa ja muut liikkeet ovat tabu.

Välillä jopa oikeesti alkaa mietyttämään, että missä mennään. Täällä näköjää porukkaa bännätty ku on maininnut jonkun muun liikkeen. Ite välillä oikeesti alkaa miettiä...

*edit:Q*
    - Elikkä sun varmaan kannattaisi lähettää sähköpostia, että miten toimitaan.

"TOIMITUS AIKA 2-7 PÄIVÄÄ
    YMPÄRI SUOMEA!"
    - Tuosta voisi päätellä, että kai sieltä voi noutaa mutta eiköhän se postittaminenkin nyt 2000 luvulla onnistu yritykseltä kuin yritykseltäkin.

Woevir kattele mikä susta tuntuu hyvältä ja älä anna muiden vaikuttaa siihen sun ratkaisuus. Eikä kannata sokeasti täällä uskoa kehen tahansa. Ota vielä selvää, ennenkuin teet päätöksen. Google toimii tänä päivänä tosi hyvin.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.08.2008
  14. Woeriew

Woeriew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu huomasin nuo jutut jo ja laitonkin sinne jo sähköpostia menemään :) Ja Arnadasta oon jo päättäny ostaa kun ei enää tän asian kanssa jaksa painia ja mielestäni hyvä vaihtoehto se on ^^

15. silky2

silky2 Guest

Se on varmasti ihan hyvä vaihtoehto. Ainakin hyvä hinta/laatusuhde.

16. Jonagold

Jonagold Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Anteeksi kun teetin teille ylitöitä.

Minusta olisi ihan hyvä, että pienemmätkin yritykset saisivat asiakkaita. Näin saadaan entistäkin kovempi kilpailu aikaiseksi ja kuluttajathan siitä hyötyvät.

Tässä "foorumimainonnassa" on vain se huono puoli, että jos tekee virheen ja joutuu noloon tilanteesee, se ei ainakaan paranna yrityksen mainetta.

Itse ostan tietokoneeni osina, joten en kuulu Arnadan enkä Jimm'sin asiakkaihin, mutta en moiti myöskään kumpaakaan liikettä. Varmasti ovat molemmat hyviä ostospaikkoja niille, jotka haluavat hyvän pelikoneen valmiiksi koottuna.

Jos kuitenkin aiot jatkaa foorumimainontaa (Mikä voi joskus tuoda tulostakin)
    Vinkki1: Älä moiti kilpailijoiden yrityksiä.
    Vinkki2: Älä tuputa jatkuvasti omaa yritystäsi.
    Vinkki3: Älä kerro kaikkea omasta yrityksestäsi.
    Vinkki4: Vältä kertomasta vain hyviä puolia yrityksestäsi. Koeta keksiä jotain heikkouksiakin.
    Vinkki5: Älä ole heti hieromassa kauppoja, vaan anna asiakkaan päättää rauhassa mistä ostaa.
    Vinkki6: Muuta tyyliäsi, kun kirjoitat eri tunnuksilla.
    Vinkki7: Vaikka haluaisitkin, että kaikki ostaisivat yrityksestäsi, niin ehdota muitakin ostopaikkoja. Tärkeinä foorumimainonnassa on tulla tunnetuksi, ei välttämättä saada ihmisiä ostamaan heti.
    Vinkki8: Harjoittele foorumimainontaa omalla foorumillasi kaikessa rauhassa ennen kuin siirryt muille foorumeille.

Lisää vinkkejä voin lähettää sähköpostiin :p

But really!
    -Jätä foorumi mainonta [ammattilaisille]-

17. silky2

silky2 Guest

Jonagold, toi oli tosi kaunista. Pidän homman mielessä seuraavan kerran kun yritystä rakennan. Toistaiseksi tälläinen perusopiskelija tienaa leipänsä Prisman kassalla.

Hienoa, että ymmärrät kuinka tärkeää kilpailu on mutta ota itse vinkeistäsi vaari. Huomaathan, että olet itse osa syyllinen omiin vinkkeihisi.

Ei, en silti ymmärrä mitä itse kostut vinkistä numero 1. Entäpä vinkkisi numero 2 ja mietitään hetki hiljaa mielessämme mikset noudata vinkki numero 5?

... Näin ollen, voin vinkkaista sulle jonkun hyvän foorumin niin pääset vaikka harjoittamaan yhdessä Jimmsin kanssa vinkki numeroa 8.

Eikös tää topicci ole muuten mennyt jo aika Off topicin puolelle? Etenkin kun tuntuu olevan jo loppuun käsitelty, mutta porukalla tuntuu olevan kovin kiire mustamaalata kilpailijoitansa? -lukekaa raamattua pojat! Sen mainitseminen foorumilla tuskin on teille ongelma, sillä toistaiseksi sitä kuulee ilmaiseksi joka sunnuntai kirkossa, eikä yksikään osapuoli hyödy rahallisesti.

18. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    -Mainonta kielletty
    -Osoitteet kielletty

Ja pidetään se kielenkäyttö asiallisena, ei kiroilua! Eikä mennä täysin offtopicin puolelle!

Viimeksi muokattu: 11.08.2008

Jaa tämä sivu