Nyt ohjekirjanen kätösiin. Tai, kuten mulla niin emon mukana tulleella dvd:llä täydelliset ohjeet miten seikkaillaan biosin ihmeellisessä maailmassa. Lataa tuo levyltä, otaksun että tuli emon matkassa. Selkeä homma se on kun hieman tutkii ja esc-näppäimellä pääsee aina palaamaan lähtötilanteeseen. Mutta kerro missä mennään. e. Noh pistetään tähän vielä että kone käyntiin jolloinka rämpytät del-näppäintä ja kasvain sanoi...
Ensin alkuun pahoittelut, olitkin jo aikaisemmin biosissa tutkaillut asioita. Olin hieman näsäviisas neuvoessani tuota boottijuttua. Emon mukana tulleelta dvd-levyltä drivers, niitähän voi sitten myöhemminkin valmistajan sivulta päivitellä. Virusohjelman netistä, joku voisi suositella kevyttä ohjelmaa. Näytönohjaimen ajuri ellei integroitu. Mitähän vielä? Ensin alkuun nämä asiat ja sitten aletaan tuumailla sitä ytimen aukaisujuttua. Kerrotko vielä emolevyn mallin? Niin ja kellotusjuttu sitten jos tuo avaaminen onnistuu, se onkin vain aina tapauskohtaista eli ei kannata lähteä "soitellen sotaan", saattaa käydä kuin porukoille Raatteen tiellä. Asiata kannattaa lueskella jonkin verran ja varmuudeksi jäähdytyksen tulisi olla kunnossa. Mutta tutkaile sitä myöhemmin, onhan se tosi mielenkiintoista puuhaa. Ajurit kuntoon nyt ja windowsin päivitykset joita pukkaa varmaan parikin päivää, anna rauhassa asentua. Ja se virustorjunta jos ei ole jo niin äkkiä päälle...
Tuota emo on ASRock N68C-S UCC. Ja nyt on Dvd levyltä asennettu ajurit vielä pitää asentaa virustentorjunta ja päivitellä näyttiksen ajurit. Tosiaan olen toisella koneella että älä säikähdä ! =) Edit: Tuota niin miten on se kellotus ja ytimen aukaisu? Prossucooleri on jokin nexus fan quiet 80mm ja emo on tosiaan tuo ASRock N68C-S UCC.
Suosillelisin vielä törsäämään D) vaikka kolmisenkymppiä,ehkä hieman enemmän prossucooleriin. Täällä porukat ovat suositelleet muutamia kun lukaisee ketjuja läpi. Metsään ei mennä niillä, ottaen huomioon kevyen kellojen noston. Itse tuskailin vakiocoolerin äänen kanssa ja sitten, kuitenkin päätin ottaa käyttöön tuon amd:n quiet´n cool tsydeemin. AsRocin emolla vastaava ominaisuus. Johan "sirkkeli" hiljeni ja on jopa siedettävä 2300 rpm. Okkei hyvä että nyt toimii. Ei se kuuta taivaalta tuo jos hieman nosteleekin kelloja, kaiken kaikkiaan koneesta pitää pitää muutenkin huolta ja turhat ohjelmat veks jotka hidastelet/ovat jouten. Ensin tämä. Sampan 128 830 käynnistys 8 sek. -> sammutus 4 sek. e. typox
Tuota miten se ois se ytimen aukaisu homma? Ja mihinköhän tällä vakio coolerilla kehtais kellotella , 2,5ghz? Ja ei tuo tuulettimen ääni minua itseä ainakaan haittaa. edit, koht tulee lämpöjä normi kelloilla pelailun jälkeen.
No joo yritin aukasta niin ei auennut =( ei voi mitään kai sit. Testasin Autokelloilla ja kellotin 2,5ghz lämmöt 37Celsiusta, ja pelatessa nousee varmaan 50Celsius. Kestäisköhän vielä kellottaa vähäsen?