1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta nokia s60 -puhelinta ostamassa.

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi korkki_ 06.09.2009.

  1. korkki_

    korkki_ Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Morjens!
    Olen ostamassa uutta puhelinta ja tällä hetkellä on 3 s60 puhelinta päässyt rankasta syynistäni finaaliin asti. Eli N79, N85 ja N86 8Mp.

    Aloitetaan N79:stä
    Kävin kokeilemassa puhelinta kaupassa, tuntui muoviselta ja helposti rikkoontuvalta. Näppäimetkään eivät vastanneet odotuksiani, tosin kyse voi olla siinä ettei se ole oikea puhelin, pelkkä toimimaton mallikappale. Muuta huonoa en ole tällä hetkellä löytänyt. Hinta on näistä kolmesta halvin.

    N85: Julkaistu samaan aikaan N79:n kanssa (jos afterdawniin on uskominen) mutta päivityksiä ei enään tehdä tähän puhelimeen, joka on huono asia. Huomasin myös tämän keskutelun http://keskustelu.afterdawn.com/t.c...ongelma_nokia_myontaa_mutta_ei_korjaa-785212/. Hyvän tuntuinen puhelin teknisten tietojen perusteella, joskin vikoja näköjään löytyy. Niistä olisi kiva tietää lisää. Puhelinta ei myöskään enää myydä Elisa Shopitissa, toisin kuin N79:ä, joka kummastuttaa.

    N86 8Mp: Uusin puhelin näistä kolmesta, ja kallein myös. Kaikin puolin hyvän olonen puhelin, joskaan en ole tätäkään päässyt vielä kokeilemaan kädessä. Miinuksena huomasin, että puhelin ei tue Nokia PC Suitea, onko tämä mahdollista? Ainakaan Nokian sivuilta ei voi lataa tähän puhelimeen sopivaa Pc Suite -ohjelmistoa. Okei, hieman tutkittuani asiaa, selvisi että siihen voikin ladata samanlaisen(?), eli Nokia Ovi Suiten. Ajaako tämä saman asian kuin PC Suite?

    Näistä puhelimista siis lisää tietoa kaipasin, ja jos on joku selvästi parempi puhelin tiedossa, niin sitäkin voi ehdottaa. Hintakatto max 500 €, mielellään paljon alle.
    Käytöstä sen verran että PC Suite on pakollinen, jotta saan kalenterimerkinnät ym. koneelta puhelimeen. Kameraa tulee käytettyä jonkun verran, 5 Mp kamera riittää aivan mainiosti minulle puhelimeen.
    Nettiä tulee myös käytettyä puhelimella (mm. Opera Miniä ja Youtubea). Ja puhelin on ollut mulla yleensä ahkerassa käytössä. Edellinen puhelin mulla oli N73 joka oli älyttömän hidas, eli nopeutta saa olla uudessa puhelimessa.
    Ja vielä kysyisin, että mikä hyöty tosta "Navi Wheel" -näppäimestä on ja mitä se tekee?

    Kiitoksia avusta! :)
     
  2.  
  3. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi "korkki"!

    Aiheesi on minulle kaikista tutuin mihin pystyisin vastaamaan täällä afterdawnin foorumeilla. Johtuen siitä, että olen käyttänyt molempia puhelimia omanani. Tällä hetkellä n86 8mp mallia.

    Okei eli n79 sanon sen verran, että sitä nyt ei ole erityisesti ylistetty eikä kehuttu. Perus älypuhelin muiden joukossa. Pitää todellakin paikkansa, että n85 ja n79 julkaistiin samaan aikaan, eli lokakuussa 2008.

    Sain lokakuussa n85 puhelimen ja olin siihen alusta asti tyytyväinen. Kivan kokonen ja uutta näyttöteknologiaa nimeltään AMOLED, 16M colors käyttävä. AMOLED siis on vielä vähän puhelimissa esiintyvä virtapihinäyttöteknologia. Kun siihen tottuun niin vanhaan TFT-näyttöihin on vaikea palata. Myös silloin uusi 3.2 versio s60 miellytti. Mukaan tuli visuaalisia lisäyksiä yms. N86 puhelimessa on myös AMOLED näyttö sekä tämä uusin 3.2 versio.

    N86 8mp sain sen tultua kauppoihin kesäkuussa( eli se on aivan tuore malli) Yleinen mielipiteeni on, että n86 on parempi.

    Erityisesti haluan mainita 8 megapixelin kameran jossa on huomattavasti parempi kuvanlaatu verrattuna 5 megapixseliin. Se syrjäytti vasta puolitoistavuotta palvelleen canonin 7.1 megapixelin pokkarin. Kuvissa on kohinaa vähän. Kameran tekniikka on myös paljon kehittyneempi kuin näissä 5 megapixelin kamerakännyköissä kuten n85, eroten mm. mekaanisella linssisulkijalla. Tämä siis säätelee valon pääsyä, ja auttaa liikkuvasta kohteesta kuvan ottamiseen. Kamera myös toimii ja tarkentaa nopeammin. Kamera sai jonkun vuoden kännykkäkamera palkinnon tässä taannoin. Ainoa miinus on xenon salaman puute, kesällä tämä ei ole ongelma eikä mikään. Mutta talvella kuvaaminen jossain valaistamattomassa paikassa voi olla vaiketa. Molemmissa puhemilimissa on dual-led salama. Eli kaksi suht-tehokasta ledisalamaa.

    Listaan n85 ja n86 mallien tärkeimpiä erovaisuuksia, että erottaisit ne helposti. Kamerahan näissä on se merkittävin ero, siksi tein siitä oman kappaleen.

    - n86 on laadukkaampi fyysisesti kuin n85. n85 on muovia, n86 taas on metallikehys naarmusuojatun lasin ympärillä. Muutenkin rakenne on tukevampi. En tarkoita että n85 olisi mikään helinäkeiju :)

    - molemmissa puhelimissa on sama akku. N85 akku kestää tehokäytössä pari kolme päivää. N86 taas reilun päivän. Eli akunkestoissa on eroa.

    - N86 on navigointi parempi kompassin ansiosta. Molempiin saa ovi maps 3 version asennetuksi, joka huomattavasti parempi kuin 2.0. N86 se tulee 3 betaversio ainakin minulla mukana.

    -kameroiden huima ero.

    -n85 on naviwheel, n86 ei ole. (selitys löytyy myöhemmin) Ideana se on hyvä, mutta toteutus ainakin ekassa softaversiossa on vähän kankea. Voi olla että sitä on parannettu myöhemmissä softaversioissa... Itse käytin sitä kappaleiden selailuun.

    - mielestäni n86 omaa paremman näppäimistön sekä ulkonäon verrattuna n85. Tämä on tietysti jokaisen oma mielipide.

    - n86 on reilu 50 megahertziä tehokkaampi prossu verrattuna n85. Tämä oletetusti syö akkkua enemmän. Kännykässä jo reilu 50 megahertziä tekee paljon. Tämä näkyykin siinä, että n86 softa toimii sulavammin ja nopeammin.

    Olen itsekkin lukenut, että n85 ei saa enää softapäivityksiä jatkossa. Mutta oma softani on alkuperäinen ensimmäinen lokakuulta. En ole sitä pävittänyt koska, tämä myyntiintulosofta oli tarpeeksi vakaa. Kolmas ja ehkä viimeinen päivitys julkaistiin niihin aikoihin kun n86 tuli myyntiin. Onhan toki mahdollista että päivityksiä vielä tulee, mutta epätodennäköistähän se on koska toisenlainen tieto on jo annettu julkisuuteen asti. Jos en olisi saanut uutta puhelinta, niin olsiin varmasti päivittänyt ekasta softasta kolmoseen.

    N86 myyntiintulosofta oli vakaampi kuin n85. Mutta siihenkin julkaistiin jo heti alle kuukauden markkinoilla olon aikana päivitys joka korjasi bugeja. Nyt jo kolmannesta ohjelmistoversiosta on ilmoitettu. Ilmestymispäivämäärä on toistaiseksi tuntematon. Päivitykseen on luvattu tavallisien bugikorjausten lisäksi erityisesti parannuksia kameran toimintaan ja kuvanlaatuun vaikeaissa kuvaisolosuhteissa. Sehän passaa mulle :)

    Myyntipakkaukset ovat muuten idententtiset. PAITSI. N86 mukana tulee suljetut kuulokkeet jotka ainakin minulle istuu korvaan. Äänenlaatu näissä on tasan yhtä hyvä taviksen korvaan kuin sennheiserin 60 euron suljetut kuulokkeet. Niitä nokialaisia olen siis käyttänyt alusta asti. N85 mukana tulee normaalit kuulokkeet, ei nekään mitenkään surkeet ole.

    N85 sisältää naviwheelin. Tämä on siis samalla tekniikalla toteutettu naviohjain kuin applen ipodeissa, jos olet kokeillut joskus?

    N85 toimii vanhalla tutulla pc suitella. Mutta toimii myös uudella OVI suitella. Ovi suitessa on kaikki samat toiminnot kuin pc suitessa. Uudistettu käyttöliittymä. N86 toimii ovi suitella. Mutta veikkaisin 99 % varmuudella että toimii myös pc suitella. Tällä hetkellä kuluttaja voi periaatteessa valita kumpaa ohjelmaa haluaa käyttää. Itse opittelin n86 myötä ovi suiten käytön. Aluksi sitä oli vaikea oppia käyttämään, mutta nyt en enää palaisi vanhaan ovi suiteen. Luulen että hamassa tulevaisuudessa nokia lopettaa pc suiten tukemisen, koska tätä ovi prändiä rakennetaan kovaa vauhtia. Kalenterimerkinnät yms. saat ihan varmasti koneelle.

    Nettisurffaaminen molemmilla onnistuu yhtähyvin. Ei eroja.

    Eli tässä kaikkea mitä tähän hätään keksin. Kysy ihmeessä lisää jostain. Mieti myös vähän pidemmälle taas tarpeitasi. Niin keskustellaan taas lisää :)
     
    Viimeksi muokattu: 06.09.2009
  4. korkki_

    korkki_ Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Huh! Noin asiantuntevaa vastausta en osannut kyllä odottaa, mutta kiitos kuitenkin! :)
    Tosiaan, N86 kiinnostaa kyllä enemmän, mutta hinta on aikas suolanen. Onko tämä sitten sen n.450 euron arvoinen? En usko että Navi Wheel on mulle kovin tarpeellinen, joten sillä ei ole vaikutusta puhelimen valintaan. Jos varmuuskopiot saa uuteen puhelimeen Ovi Suiten avulla, niin Pc Suitekaan ei ole pakollinen. N85 Akkukesto on plussaa, mutta N86 nopeus korvaa sen (ainakin luultavasti).
    Käytöstä vielä lisää:
    - Mitä isompi näyttö, sen parempi. Tosin näytön koko on sama molemmissa puhelimissa niin tälläkään ei ole merkitystä.
    - Musiikkia ja radiota tulee kuunneltua suht ahkerasti puhelimella.
    - Kuvaamista harrastan jonkun verran kännykkäkameralla, kuvanlaatu onkin plussa. Myöskin galleria saisi olla nopea (toisin kuin N73, jossa se takkuili pahastikin). Videoitakin tulee katsottua silloin tällöin puhelimesta.
    - Nettiä tulee myös käytettyä ahkerasti, mm. Opera Miniä ja Youtubea joista mainitsin jo ylempänä. Ja myös muitakin ohjelmia, kuten pelejä, sähköpostisovellusta (Gmail) ja meseä.
    - Viestejä tulee myös kirjoiteltua suhteellisen ahkeraan, joten näppäinten tulee olla hyvän kokoset. Tämä selviää tosin vain kokeilemalla.
    Muita asioita en tähän hätään keksi mutta kerron jos sellasia ilmenee vielä.

    N85 mietityttää kun siihen ei tule enään ohjelmistopäivityksiä, jos jotain vikoja ilmeneekin, niin mitäs sitten.. Kun taas N85 kamera saattaisi riittää minulle, kun en puhelimella pääasiassa kuitenkaan kuvaa.

    N86 taas on uusi, joten siihen tulee varmasti vielä päivityksiä jonkun aikaa. Uudempi on aina uudempi, joten siinä on paranneltu (luultavasti?) N85 ym. vanhempien puhelinten vikoja. Tosta myyntipakkauksesta sen verran, että kuulokkeilla ei niin väliä ole kun omaan jo hyvät ja toimivat kuulokkeet.

    Ja seuraavan puhelimen tulis siis kestää Vähintään sen 2 vuotta, mielellään enemmänkin.

    EDIT: Kävin kokeilemassa N86 Elisa Shopitissa ja hyvähän tuo oli. Ja nopea, vaikka oli ties mitä ohjelmiä päällä. Hetken räpellettyäni sain kuitenkin puhelimen jumiin (olin käynnistänyt Games -ohjelman enkä ollut sulkenut sitä kunnolla). Sen jälkeen en pystynyt edes avaamaan Viestit -ohjelmaa, vaan puhelin jumiutui aika hyvin. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki toimi taas normaalisti, ja Viestitkin avautuivat nopeasti :) Näppäimet tuntu kyllä aluks oudolta mutta kirjoittaminen sujui ainakin ilman onglemia, hyvänä puolena näppäimistä voisi mainita sen että ne olivat tarpeeksi erillään toisistaan. GPS-signaalia puhelin ei kyllä jostain syystä suostunut löytämään, syynä mitä luultavammin se että puhelin on sisätiloissa.
    Taas heräsi yks kysymys: Ei kai GPS-signaalin vastaanottamiseen/lähettämiseen tarvitse nettiä puhelimessa? Eli sitä GPS:ää voi huoletta käyttä ja suunnistaa sen avulla ilman, että netti on päällä? Tosin ne itse kartat täytyy varmaan tuossakin puhelimessa ladata sitten netin kautta..

    EDIT2: Ja vielä se, että mitä hyötyä on siitä Nokia Maps -lisenssistä mikä tulee puhelimen mukana? Saako siis lisenssin omaava ääniopastetun navigoinnin, vai mitä eroja navigoinnilla ylipäänsä on lisenssin kanssa ja ilman?
     
    Viimeksi muokattu: 07.09.2009
  5. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä jos textistäni oli apua. Päätin antaa oikein kerralla ja kunnolla takaisin. Ja onhan se varmaan mukava lukea vähän syvällisempää tietoa, kuin vaan lukea kommentti: "sain joulupukilta, ja on maailman paras kännykkä"
    Aivan kuten sanoinkin tämä on vahvin alueeni. :)


    Navi wheeliä minäkään en koe tarpeelliseksi, en ole sitä hetkeäkään kaivannut. Varmuuskopiot saat puhelimesta tietokoneelle ja takaisin ovi suitella. Tai oikeastaan tarkemmin sen pikkuohjelmalla nimeltä Content Copier. N86 on 8gb sisäinen muisti plus muistikorttipaikka. Eli pystyt ottamaan myös puhelimen muistista varmuuskopion muistikortille. Ja tietenkin saat lisää tallennustilaa tuon 8 gigan lisäksi.

    Kyllä itsekkin olen sitä mieltä että nopeus menee akunkeston edelle, kun puhutaan näistä kahdesta puhelimesta. Puhelimen softasta sanon vielä sen, että täytyy ottaa huomioon että se on vasta toinen versio. Kolmas on syksyn aikana tulossa. Tuo n-gage(games) ohjelman bugisuus tuli minullekkin eilen esiin, kun leikin puhelimella. Se vain jymähti, ja jouduin käynnistämään puhelimen uudestaan.

    Näytöt ovat samankokoisia ja yhtähyviä molemmissa puhelimissa. Itse asiassa tietokone teki uutiskommentin juuri sopivasti tänään tästä vielä harvinaisesta OLED tekniikasta, mikä kummassakin mallissa on.

    Tässä linkki, hyvä artikkeli, kannattaa lukea:

    http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=38788&tyyppi=1

    Musiikinkuuntelu on puhelimella kätevää. Äänenlaatua saa säädettyä eri musiikkityyleillä, sekä bassontoistolla. Myös teho on hyvä, eli kuinka lujaa sitä musiikkia tulee kuulokkeisiin. Puhelimen kaiutin ei ole parhaimmasta päästä. Parhaimmat taitaa olla noissa xpress musiceissa, nimensä mukaisesti. Mutta äänenlaatu on silti kohtalainen ja joskus kuuntelen myös kännykän omilla kaiuttimilla. N86 on paremmat kaiuttimet, kuin n85. Muuten eroa ei ole mutta n86 kaiuttimet särisevät vähemmän.

    Radiosta en osaa sanoa kummankaan puhelimen suhteen mitään. Koska hädin tuskin olen koko ohjelmaa käynnistänyt. Ei tule kuunneltua radiota kuin autossa... :)

    Kuvausmahdollisuudet ovat tämän puhelimen parhaimpia puolia. Uskaltaisin jopa väittää että se on markkinoiden paras kännykkäkamerapuhelin, perustuen siihen vuoden paras kännykkäkameratitteliin ja testeissä se on pessyt pahimman kilpailijansa Samsung omnia HD:n jossa on myös 8 Mpix kamera.

    Unohdin ekassa viestissäni mainita laajakuvalinssistä jonka n86 sisältää, toiseksiainoana puhelimena markkinoilla tietääkseni. Se on mukava lisä kun mahtuu siinä legendaarisessa ryhmäkuvasssa kaikki kuvaan ennen kun tulee seinä vastaan. N85 ei ole laajakuvakulmalinssiä.

    Galleria toimii sulavasti n86. N85 ainakin ekassa softaversiossa vähän hidastellen. Toki kuvien määrä vaikuttaa nopeuteen, koska se lataa ne auki. Itselläni on ollut parhaimpana hetkenä 300 kuvaa, eikä mitään huomattavaa hidastelua ole esiintynyt kertaakaan. Videoiden katselu onnistuu ihan siinä missä muukin molemmilla puhelimilla. Yksi etu on n86:sella. En tiedä oletko huomannut kameran ympärillä kulkevaa Kickstandiä. Tämä pitää puhelimen mukavasti pöydällä pystyssä videoita katsellessa.

    Tuo kuva havannoillistaa sen toiminnan hyvin:

    http://www.gsmarena.com/showpic2.php3?sImg=reviewsimg/nokia-n86-8mp/gal/gsmarena_006.jpg

    Netin selailun kokemus ei ole mulla se vahvin alue, mutta sitäkin on tullut harrastettua. Netin selailu on ihan sulavaa, nokian oma selain ei ainakaan jumita. Youtube ja Facebook kuvakkeet löytyy valikosta valmiina ---> eli eikun katselemaan...
    En näe mitään ongelmaa mesen asentamiseen puhelimelle. Sähköpostin luku onnistuu Gmailin omalla ohjelmalla, tai sitten voit käyttää nokian mail for exhange ohjelmaa.

    Näppäimistö on mielipide asia. Mutta olen samoilla linjoilla kun sinä. Näppäimet ovat tarpeeksi erillään toisistaan, ja niissä on tarpeeksi tuntoa painettaessa. Varsinkin päälikannen näppäimet ovat hienosti läpinäkyviä. Tiesitkö muuten että "valikkonäppäimessä" on vilkkuva valmiustilavalo?

    Ohjelmistopävitysten suhteen n86 on todella turvallisempi vaihtoehto. Koska sille tulee tulemaan varmaan vielä monta päivitystä. Kun taas n85 päivtyspäivät on luetut.

    Sitten gepsistä:

    Puhelimessa on Ovi Maps 3. Kartat ovat asennettu valmiiksi.
    Sijainnin löytymiseen ja opastukseen ei ole pakko käyttää misään vaiheessa dataa. Mutta nykyään kaikissa puhelimissa on A-gps ominaisuus. A-gps = avustettu gps. Tämä tarkoittaa sitä, sijaintia hakiessa ja kartalla pysymisessä puhelin käyttää taustalla kokoajan vähän dataa. Kuluneen datan määrä on täysin suhteessa siihen kuinka paljon käytät gepsiä. En osaa sanoa tarkkaan kulutusta. Mutta mulla on gepsi päällä parisen tuntia kuukaudessa ja laskua tulee semmonen 4€. A-gps nopeuttaa navigointia huomattavasti. Oikeastaan ilman sitä et voi navigoida nopeasti. Sijainin köytäminen voi kestää jopa 5-10 min. A-gps päällä sijainti löytyy alle puolessa minuutissa.

    Sisällä gps singnaalin löytyminen on siitä kiinni kuinka vahva on peitto taivaaseen. Eli jossain kauppakeskuksessa on paljon sementtiseinää ja ties mitä välissä ennen ulkoilmoja, tällöin gps singnaali löytyy harvoin. Mutta normaalissa omakotitalossa gps singnaali ainakin minulla löytyy.

    Hinnasta vielä sen verran, että jos käytät paljon nettiä, niin olettaisin sulla olevan kiinteähintainen datapaketti, tai ottavan sen piakkoin? Jos sellainen on niin a-gps voi pitää huolettomasti päällä.

    Sijainnin löytäminen ja karttojen katselu ei siis maksa mitään, mutta opastettu kävely ja ohjausnavigointi on maksullinen. Maksu hoidetaan lisenssillä. Lisenssin saa kätevästi ovi maps ohjelmasta muutamassa minuutissa. Hintoja en löytänyt. Mutta muistaakseni viikko oli n. 7€ ja vuosi 55€. Kuukauden hintaa en muista. Nämä hinnat ovat siis Euroopan alueelle ääniopastus. Koko maailma on sitten kalliimpi. Lisenssiin sisältyy karttojen päivittäminen kun sellainen on tarjolla.

    Useimpien puhelimien mukana tulee ilmainen navigointilisenssi mukaan. Se vaihtelee mallikohtaisesti kuukaudesta vuoteen. Mulla tuli paketin mukana aktivointikoodi puolen vuoden ilmaiseen navigointiin, ja se päättyy joulukuussa. Mutta eri toimituserissä on eroja, esim. 5800 xpress music on kuuluisa siitä miten myyntipakkauksen mukana tuleva ilmaislisessi vaihtelee pituudeltaan.

    Tämänhetkisestä navigoinnista täytyy sanoa sen verran että se olisi loistava ilman yhtä pientä ja suurta ongelmaa. Puhelin kertoo kaistat mitä voi käyttää, ääniopastus tulee ajallaan ja karttaa on miellyttävä katsoa 3D tilassa. Yksi paha ongelma on se että tässä uudessa 3. versiossa on paha bugi. Bugi on sellainen että ajo-opastus sekoilee. Senpä takia koko sovellusta ei voi ladata netistä tällä hektellä.(se on jo valmiina n86 puhelimessa). Uutisen mukaan Nokian viestinnästä kerrottiin, että ongelma korjataan niin pian kuin mahdollista ja korjaava päivitys julkaistaan heti kun mahdollista. Eli kyse ei ole kuin pienestä bugista uudessa ohjelmistoversiossa, ongelma on vain se että bugi on niin näkyvä että se haittaa koko ohjelman käyttöä. Tämän halusin sanoa ettei tule sitten aivan yllätyksenä.

    Ja sitten se tärkeä kysymys, onko tämä 450€ arvoinen puhelin?
    Ominaisuuksiltaan hinta on kohdallaan. Laadultaan hinta on kohdallaan, ainakin näin 2 kuukauden käytön jälkeen. En näe mitään estettä etteikö tästä puhelimesta olisi seuraavalle kahdelle vuodelle, ja useammallekkin. Totuus on se että puhelimia saa kyllä halvemmalla, mutta ominaisuudet eivät ole sitten niin hyvät. N86 on tavallaan nokian lippulaivamalli n97 rinnalla. Eroa on vain ulkonäkö ja se että n97 on kosketusnäyttö. N86 taas loistaa n97 ohi huomattavasti paremmalla kamerallansa. N97 on haukuttu keskeneräisestä softasta. Se on aivan lelu verrattuna n86, vaikka puhelimet on olleet molemmat markkinoilla n. 2 kuukautta.

    Toivottavasti saat selkon tuosta navigoinnista. Se on vaikea selittää lyhyesti ja ytimekkäästi. Siitä tulee pakolla "romaani" :)
     
    Viimeksi muokattu: 09.09.2009
  6. korkki_

    korkki_ Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllähän tuosta kaikesta selkoa sai. :) Huomasin tuon Kickständin ja vaikuttaa ihan kivalta keksinnöltä.
    Ja Tulihan tuo puhelin ostettua tänään, kuumotus oli liian suuri. Mutta kyllä se oli sen arvonen, ei mitään ongelmia ollut tähän mennessä (3 tuntia puhelinta räplätty). Ja nopeakin on. Tota valikkonäppäimen valoa en ole itse vielä huomannut tai sitten se on asetuksista pois päältä. Täytynee katsoa..
    Tällä hetkellä mulla ei ole kiinteähintaista datapakettia, vaan 25 Mt kuukaudessa neljän euron hintaan. Mutta kyllä se kiinteä varmaan täytyy hommata.
    Tuo "pieni" bugi ei ole paha juttu, kun en käytä gps:ää päivittäin kuitenkaan. Ja hyvä juttu että se on työn alla, niin sekin korjaantuu.

    Vielä kerran kiitos avusta loistavan puhelimen valinnassa! :)
     
  7. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noni, onneksi olkoon!

    Valikkonäppäimen valo löytyy asetuksista. Muistaakseni valmiustilan sykkivä valo nimeltään.

    Tuolla 25 mt paketilla voit pitää a-gps päällä ihan huolettomasti, jos käyttö ei ole päivittäistä. Niin sujuu navigointi sitten huomattavasti nopeammin!

    Yhden asian haluan sanoa, mitä ei tajua jos ei osaa ajatella oikein.
    Jos joudut avaamaan takakannen, esim. puhelimen mennessä pahasti jumiin. Älä vedä kantta irti puristamalla metallikehystä, koska silloin vedät kansi osaa, ja puhelimen toista osaa irti toisistaan. Liukumekanismi saattaa antaa silloin periksi ja tulee "klappi" eli kansiosasta tulee periksiantava, eikä enään jämäkkä!!! Itse olen avannut takakannen about 4 kertaa kahden kuukauden aikana. Avaan liukukannen auki ja puristan kameralaukaisija näppäimen kohdalta molemmilta puolilta, eli kosken vain tähän "alempaan osaan" vetäessäni takannen auki.

    Saako muuten udella kumman värin valitsit? Itselläni on Indigo, eli harmaa :)
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2009
  8. korkki_

    korkki_ Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos vinkistä, täytyy olla varovainen kun avaa takakuorta.
    Löytyihän tuo minullakin tuo valo, näkee tosin vain pimeässä sen hyvin.
    Meni päivässä se 25 Mt kun vähän pyörin netissä ja katoin videoita youtubesta. Täytyy kyllä hommata se rajaton netti niin ei ole mitään hätäpäivää.
    Ja Indigo tuli myös minulle hommattua :)
     
  9. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei.

    Joo eihän se 25 mt riitä mihinkään kun nettiä selailee. Gps käyttöön se riittää ja satunnaiseen sähköpostien tarkasteluun. Valmiustilan sykkivän valon näkee vaan pimeässä hyvin, mutta iltojen hämärtyessä se näyttää hienolta. Käytän sitä vielä siihen, että onko tullut viestejä tai puheluja :)
     

Jaa tämä sivu