1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta Kaapelimodeemia hankkimassa

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi mrmork 02.10.2012.

  1. mrmork

    mrmork Member

    Liittynyt:
    22.08.2012
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jep eli tarvis uuden langattoman kaapeli modeemin joka tukee tota DOCSIS 3.0 standardia

    tällä hetkellä on cisco 2325 joka bootailee about kerran päivässä..

    Paikallisesta kaupasta saa ton Cisco EPC3010 modeemin 65€
    olisiko jotain vaihtoehtoa sille? halvempi? parempi?
    joku noista gigantin modeemeista?

    Nettinä on 10/1 mutta voipi olla että vaihdan nopeampaan kunhan saa modeemin joka tukee nopeampia liittymiä
     
  2.  
  3. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Muutamaa Motorolan Surfboard malliston modeemia olen käyttänyt ja ollut niihin tyytyväinen. Mutta en osaa sanoa onko ne parempia kuin Ciscon. Hinnat noissa taitaa pöyriä aika samoissa.
     
  4. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    cisco epc3825 on aika näppärä laite, löytyy wlan ja 4 paikkaa piuhoille, itsellä oli tuollainen käytössä kun asuin kaapeli taloudessa ja olin erittäin tyytyväinen. hintaa on tosin enemmän kuin tuolla epc3010 mutta ei tarvitse erillistä wlan reititintä.
    niin ja tuo wlan toimi erittäin hyvin tuossa purkissa 40/10 liittymällä sai 5-10ms ~39,5mb/9,5ms tuloksia speedtestillä, eli ei langaton hidastanut menoa noilla nopeuksilla tippaakaan.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Cisco EPC3825 on täälläkin käytössä ja oikein tyytyväinen olen ollut, toisin kuin edelliseen Ciscoon mallia EPC3000. 3010 lienee tuosta 3000:sta kehitetty versio, mutta ainakin minulle osui sellainen EPC3000, joka kävi erittäin kuumana ja oli jumissa viikottain kunnes jäikin jumiin. Vaihdoin sen ensin takaisin vanhaan Motorolaan, mutta operaattori antoi sitten tilalle tuon uuden Ciscon, jotta voisi kaupata korkeampia nopeuksia.

    Ennakkoluuloistani huolimatta tämä uusi Cisco 3825 on siis toiminut luotettavasti ja ongelmitta. Sen lämpeneminenkin on 3000-malliin verrattuna kohtuullista, mikä voi ennustaa parempaa toimivuutta jatkossakin.
     

Jaa tämä sivu