1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi tietokoneko vai uusi win10?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Hese_57 20.11.2016.

  1. Hese_57

    Hese_57 Member

    Liittynyt:
    07.04.2008
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla käynyt niin että win7 kaatuilee ja sammuttelee konetta sekä on hidas. Olen ajatellut että lataan uudestaan käyttiksen, mutta.....aktivointitarra hävinnyt jonnekin. Nyt olen ajatellut jos ostaisin uuden käyttiksen tai uuden koneen jossa on jo käyttis mukana ja tuosta vanhasta koneesta ottaisin noita parempia osia jolla saisin sitten viriteltyä paremman koneen.
    Mutta hinta ratkaisee paljon, jos jostain saisi edullisesti uuden käyttiksen ei mitään kopioita vaan ihan varman ja toimivan. Onko ehdotuksia mikä kauppa niitä myisi edullisimmin? Täällä Tampereella on muutama kauppa josta niitä saa hinta kaikissa melkein sama. Mutta onko ulkomailla edullisimpia, jos sieltä tilaisi?
    Jos kaikkilla käyttiksillä on microsoftin monopoli hinta, sitten ehkä uuden koneen katselu.
    Mitä asiantuntijat sanoo näihin ajatuksiini kumpi olisi viisaampi vaihtoehto?
    Ja onko ehdotuksia uudeksi koneeksi hinta haarukkana 500-600€. Vanhasta saan 550w virtälähteen, SSD, DVD. Näytöt on, kaiuttimet on.
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
  4. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
  5. Hese_57

    Hese_57 Member

    Liittynyt:
    07.04.2008
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo linkki tuonne Huutoon ihan ajatuksen arvoinen. Oletko itse kokeillut kun kerroit että toimii? Uskallanko kokeilla?
    Ainakin huomattavasti edullisempi kuin Verkkokaupasta ostettu. Sillä näytti olevan myynnissä myös asennuslevyn kanssa. Silloin olisi asennuslevykin itsellä.
    Muistan joskus alkuaikana kun tietokoneet tulivat sai olla tarkkana mitä uusia osia koneeseensa laittoi. Näin ainakin viisaammat mulle kertoi. Mitä nykyään jos esim. vaihtaa uuden emon ja prossun niin alkaako win10 herjata jotain sopimatonta?
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2016
  6. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Mulla on itellä tuolta samalta myyjältä ostettu seiska eikä mitään ongelmaa toimivuuden kanssa. Varmaan toista tuhatta positiivista palautetta niin kyllä sen uskaltaa ostaa. Ihan laillisia ovat.

    Emon ja prossun vaihdon jälkeen pitää asentaa windows uudelleen. Kymppi pitää ilmeisesti sitoa johonkin tiliin niin myöskin oem-version voi asentaa uudelle koneelle. Kympin käyttäjät varmaankin kertovat tuosta lisää.
     
    Malperi kiitti tästä.
  7. Malperi

    Malperi Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    149
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Kiitos wallulle nyt tiedän luotettavan myyjän miltä voin ostaa win10:D
     

Jaa tämä sivu