uusi pelihiiri

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi CoB92 12.02.2007.

1. CoB92

CoB92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei Datadog toimita postilla tuotteita..joten ostan kai sen logitech mx518 mallin. Varmasti hyvä sekin
    edit. typo

Viimeksi muokattu: 15.02.2007
  2.  
  3. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Komponenttien toimitusaika vaihtelee saatavuuden mukaan muutamasta päivästä pariin viikkoon, ellei tuotetta ole varastossa.

Ainaki ton perusteel lahettaa, vai kysyitko sahkopostilla?

4. CoB92

CoB92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kysyin sähköpostilla saatavuutta ja toimituskulujen hintaa niin he vastasivat etteivät myy verkon kautta
    edit. Jimssi on alkanut myymään tuota Deathadderia 10€ halvemmalla (69€) kun nuo kaksi muuta verkkokauppaa jjoten laitoin sittenkin tämän hiiren tilaukseen :)
    edit2. eihän muuten optiseen hiireen (tässä tapauksessa DeathAdderiin) tarvi hiirimattoa? itse en ainakaan ole käyttänyt tällä microsoftin optisella

5. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ehdottomasti tarviit. Jos vetelet tolla paljaalla poydalla ni noi hiiren tassut kuluu pilalle hetkessa.

6. CoB92

CoB92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ok..onko maton laadulla niinkään väliä? riittääkö esim. tavallinen 2.5€ halppismatto?

7. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  8. Deladar

Deladar Guest

Hiirimaton hinta jolla tekee mieli pelatakkin kuukauden jälkeen on yleensa ainakin 15€ - 20€. Oma hiiri on Creative Fatality ja en parempaa pelihiirtä ole käyttänyt (ja olen käyttänyt eri hiiriä TODELLA paljon)

Matoksi olisi esim hyvä joku metallilevy jossa on päällä teflonpinta ja pohjassa kumimatto.

9. CoB92

CoB92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    väitätkö siis että minun pitäisi maksaa päälle 100€ hiirestä ja matosta... joku raja sentään

10. opaaliola

opaaliola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Anteeksi kun heitän tähän väliin mutta oisin itekki ostamassa uutta hiirtä ja kun tällä palstalla kerran on paljon kehuttu tota mx518:a nii sitä vähän tutkailin eri arvosteluista. Pixmaniakilla hinta 38€+posti 12,50€. Tässä hiiressä dpi 1600 mutta merkkaako toi dpi-määrä niin hirveästi. Ja tarkalleen mitä tuo kyseinen DPI edes merkkaa..? Jos kerran monen mielestä mx518 on kuitenkin hyvä, niin kai sen voisi ostaa. Olen käteen jo kokeillut kaverin luona ja ihan hyvältä tuntui verrattuna tähän oman fujitsu-pakettikoneen optiseen hiiren niin kädessä kuin muutenkin tuntumalta konetta käyttäessä. Nyt vaan kertokaa mulle n00bille [;)] onko niillä dpi-arvoilla nyt niin HIRVEÄSTI väliä.
    Kiitos ;)

11. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No ei sillä niin hirveästi ole väliä. Hyvin pysyy perässä tämä mx518 vaikka on "vain 1600dpi". Vanha mx510 oli 800dpi, enkä huomannut sitä negatiivista kiihdytystä koskaan, mitä noilla halppishiirillä ilmenee. Mutta kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa että miten se istuu käteen, jos se on mahdollista. Olin itse aluksi ostamassa razerin hiirtä, kaverilla kokeilin eikä istunut käteen ja tulin toisiin ajatuksiin ja tilasin mx518:n ja olen ihan tyytyväinen :)

12. opaaliola

opaaliola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jjuu selevä =) Tuo se varmaaan on seuraava ostos maluulen. Eikun vaan tilailemaan, tilailemaan....... ^^

13. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo hyvän hiiren valitsit. Oletko millaista mattoa ajatellut käyttää hiiren kanssa? Tuo breathen kangasmatto toimii itsellä ainakin ihan hyvin, eikä hintakaan ollut päätähuimaava. Alle kympillä taisi irrota.

14. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ma vetelen viela Mx510 ja erittain hyvin pelittaa.

15. opaaliola

opaaliola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 16.02.2007
  16. Ley

Ley Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielenkiinnolla lukenut tätä ketjua. Itsellä perus-optinen a'la Logitech (19€) ja kangas-hiirimatto (2€), ja uskallan väittää että pelaamiseen ei tuo mitään merkittävää eroa jos ostaisin 60€ hiiren ja 25-40€ hiirimaton. Nettiräiskintöjä pelatessa kalliiden hiiriensä kanssa leikkivät saavat selkäänsä siinä missä joku toinen perusoptisella potkii meikäläisen persuksia. Eli ensin kannattaa pistää hiiren säädöt pelistä kuntoon ja testailla eri säätöjä kauemmin kuin 5 minuuttia ja jos ei millään ilveellä saa hommaa toimimaan niin sitten hiiri-kauppaan.

No mikä siinä jos rahaa on pistää niin ostakaa vaikka joka pelille oma hiiri ei siinä mitään, mutta perus-optisella pärjää uskomattoman pitkälle, uskokaa pois. Eikä tarvii vetää nyt sitten hernettä nenään, että mitä tuut tänne valittaa toisten hiiristä jne jne. kuten sanoin, ostakaa mitä haluatte. Halusin vain tuoda oman mielipiteeni julki, kiinnostaa tai ei.

17. apilas

apilas Guest

Tottakai sillä perusoptisellakin pärjää! Ja itse pelasin ihan ensimmäiseksi pakettikoneen mukana tulleella rullahiirellä ja olin täysin tyytyväinen. Mutta se, että olin silloin täysin tyytyväinen niin ei tarkoita sitä, että tuo rullahiiri on täysin verrattavissa tämän päivän kovanluokan pelihiiriin.

Ja jos on viimeisen päälle prossut, näytöt, näyttikset, muistit jne. niin kyllä sen 30€-60€ pystyy vielä sijoittamaan kunnon hiireen. Vaikka erot eivät olekaan päätä huimaavia niin pieniä eroja löytyy joka tapauksessa. Tosin kuten mainitsit niin monelle riittää se ~15€ hiiri. Mutta niinhän monelle riittää myös esim. ~150€ näytönohjainkin siinä missä toinen ostaa 300€:n tai jopa ~600€:n näyttiksen.

Siinä olet oikeassa, että hiirtä pitää myös osata säätää. Eli paketista vetäisty hiiri tarvitsee lähes aina sitä pientä hienosäätöä, jotta saadaan paras teho irti!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.02.2007
  18. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo netistähän minä tuon tilasin.

19. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Pointti on hyvä, mutta asioille kuten negatiivinen kiihdytys (rajallisesta optisesta moottorista johtuva ilmiö jossa optiikka ei pysy nopean liikkeen perässä vaan heittää kursoria yleensä päinvastaiseen suuntaan) tai juuri yksinkertaisesti huono optiikka hiiressä ei voi peruskäyttäjä yhtään mitään. Usb-väylää voi kellottaa, mutta kaikille hiirille se ei auta.

Hiirihän ei tunnetusti tee pelaajaa mutta paremmalla hiirellä voidaan optimoida suorituskykyä ja minimoida virheiden määrää, varsinkin hiiren väärästä toiminnasta johtuvia.

20. opaaliola

opaaliola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    -Itellä hiirenä pelittää fujitsun pakettikoneesta nostettu optinen perushiiri ja toiminut aivan loistavasti kun otetaan huomioon että on kuitenkin ihan tavallinen "perushiiri". Hiirimattona toimii 1€:n Ikeasta ostettu hiirimatto. Ei näissä mitään vikaa. Mutta kun olen ostamassa uutta konetta tämän ruoskan tilalle niin samalla voisi sijoittaa esim. nyt näihin hiiriin ja mattoihin. En nyt kuitenkaan niin himopelaaja ole (oikeastaan tarkemmin ajatellen ei viime aikoina ole tullut pelattua kunnolla ollenkaan..), että pitäisi hommata 100€:n super-hyper-ultra-mahtavan-utopisen-jumalainen-loistavan tasoinen hiiri ja samantason huippuluistava ja tarkka ja pehmeä ymsymsyms mitä näitä nyt on hiirimatto.

Kyllä tuo mx518 on "peruskäyttöön" luultavasti myös ihan hyvä ja toimii hyvin myös silloin kun tekee mieli vähän hedutella :) Vaaaii..? Mielipiteitä?

21. opaaliola

opaaliola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä unohtui vielä äskeisestä viestistä :) Elikkäs näinhän se asia on.

Jaa tämä sivu