1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

UUSI PÖYTÄKONE AUTOCAD YMS. PIIRTO-OHJELMIA (AUTOCAD), KUVANKÄSITTELYÄ JA GRAFIIKKAA VARTEN

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi cadie 10.01.2008.

  1. cadie

    cadie Member

    Liittynyt:
    10.01.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys ystävät,

    aikomukseni on hankkia nyt kevään aikana todellakin hyvä kone. Opiskelen arkkitehtuuria ja tarvitsen hyvää konetta erilaisille piirto-ohjelmille, mm. AutoCAD 2008 Architecture jne. Ohjelmat todella vaativat hyvää konetta, jossa hyvä suorituskyky ja erityisesti näytönohjain. Eli photoshoppia yms. grafiikkaohjelmistoja myös käytän.

    Aikomukseni olisi kasata itse ko. kone. Siinä määrin tarvitsen osien ostopäätökseni kanssa apua, että mitkä komponentit ovat erityisen hyviä ja hinta myös suht. kohdallaan. Osaan itse kasata koneita ja asentaa ohjelmistoja ja käyttää konetta hyvin, mutta olen vielä ns. "aloittelija" itse tietokoneen komponenttien tekniikasta ja niiden suorituskyvystä, joten haluan todella hyvät osat, jotka myös toimisivat hyvin keskenään.

    Hyvät ystävät, voisitteko ehdottaa erilaisia koneen pakettivaihtoehtoja? Mistä osista siis kasaan?

    Hinta haarukka saisi olla pelkälle koneelle, ilman näyttöä yms, koteloineen n. 1000-1300 euron paikkeilla. Näytön ajattelin ostaa myöhemmin, väh 24", josta voi myös ehdottaa järkeviä ostoehdotuksia..? Koneelle toivoisin erityisen hyvää näytönohjainta ja komponentteja, jotka toimivat hyvin keskenään.

    Voisitteko kertoa myös hyviä paikkoja mistä voi/KANNATTAA tietokoneen osia ostaa? Onko esim. verkkokauppa hyvä mesta?

    Kiitokset kaikille vastanneille!
     
  2.  
  3. Vatez

    Vatez Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    556
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tässä olisi hyvä paketti.

    E: Jos kaipaat hiljaisempaa koteloa kuin tuo Sonata III niin voit ottaa tämän.
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2008
  4. juggeli

    juggeli Regular member

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    350
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se onkin taas sitten toinen juttu miten tuollainen pelinäyttis soveltuu 3d mallinnukseen. Itse noista kyllä juurikaan tiedä muuta kuin että ammatti 3d mallinus tarvitsee oikean ammattinäyttiksen tuohon tarkoitukseen.
     
  5. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tulet tarvitsemaan hyvän grafiikka kortin,joka on yhteensopiva autocad ohjelman kanssa,tässä on ollut vaikeuksia kautta aikojen.Monet kortit käyttävät nopeaa GDDR3 muistia.Käy lukemassa tuolta siellä myös vinkkejä ja vihjeitä.
    http://www.futurecad.fi/fm_305_web.pdf
    Tuossa olisi kaksi melko hyvää korttia FX 4600 ja FX 5600.
    http://www.digitoday.fi/data/2007/0...vidian+tehokortit+ammatlilaisille/20078731/66
    Lisäys:tuolla on hiukan keskustelua autocadista joka ei toimi.
    http://www.tietokone.fi/foorumi/keskustelu.asp?threadid=67798
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2008
  6. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No nuo ammattikortit maksavat suunnilleen tuon budjetin verran.
    Eivät kuitenkaan eroa noista nVidian nopeamman luokan korteista muuta kuin lähinnä ajureiden osalta.
    Että ellei jostain syystä ole ihan pakko saada sellaista niin 8800GTS on varmasti hyvä vaihtoehto.

     
  7. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jees näinhän se on,tuo kallein noista oli jotain 2700€.Luulen myös että toimii muillakin kunhan on OpenGL ja DirectX® 9 tuki,mutta ei mikään nopea kun sisältyy joku raskas laskentaosa 3D:lle.Mutta ihan kokeilun arvoinen on myös 3DLabs Wildcat Realizm 500,jonka hintaa en tiedä.
     

Jaa tämä sivu