1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi näppis ja hiirimatto

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Warrat 20.07.2011.

  1. Warrat

    Warrat Member

    Liittynyt:
    20.07.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pelivarustukseni tarvitsee uudistusta kun vanha halpisnäppäimistö on saavuttanut kohta n.8 vuoden iän ja hiiri n.5 vuoden iän. Hiirimattoa en ole edes käyttänyt pitkiin aikoihin menetettyä uskoni 2000 luvun alkupuolella halpismalleihin.

    Ostin eilen uudeksi hiireksi kavereiden paljon kehuman MX518 seuraajan G400:sen ja hiiri toimii kuin ajatus (ellei paremminkin). Etsittyäni näppäimistöjä/hiirimattoja, en saanutkaan enää niin selvää vastausta mikä olisi hyvä malli ostaa.

    Hiirimatoista etsin jotain ohutta ilman massiivista rannetukea olevan mallin. Olen katsonut superohutta Razerin sphexiä mutta kokeiltuani sen pintaa herätti se minussa epäilyksen onko se kovin mukava käyttää? Sillä ei ole merkitystä onko hiirimatto millin paksu vai muutamia millejä, pääasia että hiiri luistaisi hyvin ja se olisi kohtuu huomaamaton.

    Näppäimistöä minulla olisi tarkoitus käyttää koodauspuuhissa, kirjotuskäytössä sekä pelaamisessa, joten logitechin G-sarja tuntui hieman liian massiiviselta/raskaalta siihen tarkoitukseen. Razerin Lycosa on näyttänyt hyvältä vaihtoehdolta, mutta olen lukenut liian monia käyttäjätarinoita missä napit ja oikean yläkulman paneeli ei toimi toivotusti. Olen katsonut myös microsoftin X6:sta joka tuntui näiden vaihtoehtojen jälkeen parhaalta, mutta en sitten tiedä onko se sitä oikeasti? Näppiksen pitkä elinikä olisi toivottava ominaisuus koska kun tykästyn johonkin, en halu heti siitä luopua (kuten ylläolevista vanhojen vehkeiden iästä huomaatte =) )

    Joten kertokaa kokemuksia hyvistä näppiksistä/hiirimatoista, kaikki tarinat on enemmän kuin tervetulleita!

    edit. Muokattu tiedot oikeiksi
     
    Viimeksi muokattu: 20.07.2011
  2.  
  3. QicCa

    QicCa Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2009
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuosta Lycosasta; kyllä pelaa hyvin ja kestänyt pari vuotta tässä kovassa käytössä mutta kannattaa puhdistaa ajoittain roskista yms. ja päivittää firmware Razerin sivuilta. Tuo on ihan ominaista, että näppäimet jumittuu Lycosassa mutta muuten on kyllä loistonäppis omasta mielestäni. Makrojen tallennus on helppoa eikä näppis vie tilaakaan koska siinä ei ole erillisiä makronäppäimiä, vaan jokainen näppäin voi toimia makrona.
    Vaihtoehtoja voisi olla vaikka sitten tuon X6:n pikkuveli X4, tai Razerin leiristä Arctosa. Arctosasta ei kokemuksia mutta siitä on karsittu nuo Lycosan herkut eli luulisi löytyvän vähemmän ongelmia :)

    Ohuita hiirimattoja tarjoaa esim. Qpad, Roccat ja Razer. Itellä ollut Razerin Goliathus Control edition ja täytyy sanoa että mahtava matto. Toiminut kaikilla hiirillä mitä olen kokeillut moitteettomasti. Ainoa huono puoli tuossa on, että se on 'löysä', kankainen matto eli sen täytyy olla kovalla alustalla, ei puoliksi ilmassa.
     
  4. Pc_P

    Pc_P Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2010
    Viestejä:
    2,517
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    48
    Arctosa näppis on täydellinen ^^
    Ei mitään ongelmia ainoa ero taitaa olla lycosaan että valot puuttuvat.

    (omistan)
     

Jaa tämä sivu