1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi konepaketti ostoon. Katsokaas onko ihan ok.

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi opaaliola 15.05.2007.

  1. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs paljon kiitoksia näistä kahdesta viestiketjusta:

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/506886#3065280

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/478492

    Kaikista noiden ketjujen vastauksista oli todella paljon hyötyä miettiessäni tuota omaa pakettiani! :) Nyt vaan vielä varmistan että onko kaikki kokoamani osat ihan ok, jotta saan tuon paketin postiin :)

    Elikkäs paketti olisi tässä.

    Famikosta meinasin nyt sitten ostaa ja ostanen varmaankin Logitechin Mx518 hiireksi ja G11 näppikseksi. Onkohan tuo 1Gt DDR2 ihan riittävä että ei nyt varmaan 2 gigaa tarvitse lähteä ostamaan. Ja vaikka pitäisi niin eikös kannattaisi ostaa kaksi kpl noita yhden gigan kampoja, sillä tulee paljon halvemmaksi kuin yksi dual-kampa :/ Ehdottakaa jos muuttaisitte jotain tuossa paketissa ja perustelkaa vastauksenne. Kiitoksia paljon :)

    Edit: Kiitos snäppi! En olekkaan hirveästi tuota sivustoa käyttänyt ennen ja minä jo vähän ihmettelin kun koko ajan silleen "temppuili" minulla tuo hintaseuranta :) No, kuitenkin korin osoite on nyt päivitetty :)
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2007
  2.  
  3. schnappi

    schnappi Guest

    laitappa uusi linkki koriin... ei toimi muuten!!

    eli kun teet korin niin paina vasemmalta "linkki tähän koriin" ja sit liität osoitteen tänne
     
  4. jamili

    jamili Member

    Liittynyt:
    01.01.2005
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noh, jos oot miettiny Vistaa käyttöjärjestelmäksi niin todellakin kannattaa ottaa se 2GB muistia.
     
  5. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Selvä, kaksi gigaa otan. Mutta onko siis sama ottaa kaksi yhden gigan kampaa yhden dual-kamman sijasta? Säästäisi jonkun verran..
     
  6. jarxi

    jarxi Member

    Liittynyt:
    28.10.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saattaa jäädä ahtaaksi p150 kotelossa toi näyttis. Itsellä P180 ja siinäkin tiukassa lisävirtapiuhan takia.
    Ja muistista - on sama
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2007
  7. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksia tähän mennessä tulleista vastauksista :)

    Eli nyt lisäsin sen toisen gigan sitä muistia ja vaihdoin Antecin P150:n P180:een+Neo He 500w poweriin, sillä olisihan se ikävää jos ei kaikki osat mahtuisi kyytiin (P180 on minusta myös hienompi kun tuo P150). Lisäsin pakettiin nyt myös hiiren ja näppiksen. Eli kokonaisuudessaan tämä paketti nyt näyttäisi tältä.

    Tuota kiintolevyä vielä mietin että onko sillä mitään väliä että onko se kiintolevy IDE vai sarja-ata? Otin tuohon nyt sarja-atan.

    Nyt kertokaas minulle että onko tuo paketti nyt ihan järkevä ostos että saadaan postiin ;)
     
  8. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kovoksi samsung t166, ja 8800GTS mahtuu hyvin P150 koppaan
     
  9. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Thtorsten sinä olet sitten ihan varma siitä että se mahtuu? Jos se mahtuu niin ihan sama se on ottaa, niin saan säästettyä ihan mukavasti.

    Kovon vaihdoin.

    Eli paketti olisi tämä :)

    Edit: Kirjoitin thtorstenin nimen väärin :)
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2007
  10. MattiMies

    MattiMies Regular member

    Liittynyt:
    22.03.2007
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on 8800GTS ja P150-kotelo ja kyllä se 8800GTS sinne mahtuu.
     
  11. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Otan nyt kuitenkin sen P180, sillä se on minusta hienompi, siinä on enemmän tuulettimia, otan siihen tehokkaaman powerin kuin tuossa P150 on ja jotenkin se vain vaikuttaa paremmalta.

    Tässä on nyt koko paketti kaikkine korjauksineen yms. Kiitoksia kaikille auttaneille, toivotaan että tuo kone tulee toimimaan kunnolla ;)
     
  12. thtorsten

    thtorsten Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Neo He 430w on jo yllinkyllin tolle kokoonpanolle, jää vielä paljon virtaa yli.

    Tosta huomaat että 500w Neo he on silkkaa rahantuhlausta
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2007
  13. widetrak

    widetrak Guest

    noh en nyt tiedä jos 500w on 14e kalliimpi niin eikö se ole sama ostaa varman päälle että tulevaisuudessakin riittää...
     
  14. miles_

    miles_ Guest

    Kyllä se 430w yllin kyllin riittää, katos kun eiköhän koneista yritetä tehdä ei-niin-virtasyöppöjä. Tulevaisuudessa 300w varmaan riittää hyvin.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.05.2007
  15. widetrak

    widetrak Guest

     
  16. Juhokki

    Juhokki Member

    Liittynyt:
    15.01.2007
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jokohan oot pistäny tilaukseen ton paketin, mutta toivonmukaan tää vielä kerkeää :)

    Elikkäs kannattais kattoa semmonen kotelo, missä on virtalähde mukana (ainakin minun mielestäni)

    Esimerkiksi Antec Sonata II 450W virtalähteellä riittäisi tuohon ihan hyvin ja hintaa sillä verkkokaupassa muutama päivä sitten oli 112,90 €

    Eli säästäisit tuossa aika paljon, toisinkuin nyt, kun tilaat kotelon ja virtalähteen erikseen.
     
  17. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Smart ja Truepower ovat sontaa ja ne kannattaa jättää kauppaan.
    Seasonic tai Corsair voisivat myös olla asiallisia jos lompakko vain kestää.
     
  18. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa-a. Ei se nyt hirveä hinta ole jos on powereilla 14 euron ero, mutta siis jos tuo p150 maksaisi sen n.120€ ja p180+poweri n.210€ niin onhan siinä kyllä jo vähän eroa :) Minä nyt olen harkinnut tuota p180 juuri sen takia, että siinä on paremmin laitettu nuo tuuletusjärjestelmät jne.. p150 on vain yksi tuuletin mutta kyllähän silläkin varmaan pärjää. Ja kyllä, koneistahan yritetään tehdä mahdollisimman vähän energiaa kuluttavia (ainakin olisi hyvä ihan koko maapallon kannalta). Nyt kuitenkin tuo kotelo mietityttää. Voinhan minä tietenkin (ihan mielelläni) ottaa sen 430W powerin, mutta silti jotenkin tekisi mieli tuota p180 :) Onko kellään kokemuksia p180?? Olisi nyt hyödyllistä tietää. Samoin myös jos joku pitää p150 parhaana kotelona mitä maa päällään kantaa, niin palautetta otetaan mielellään vastaan :)

    @Juhokki: En ole vielä laittanut pakettia postiin. Kaiken pitää olla kunnossa ennen sitä :)

    Olisit voinut kyllä perustella tuon, että miksi se pitäisi juuri semmonen ostaa, sillä tuo vastaus ei käytännössä tarkoita mitään ;) Ei millään pahalla nyt kuitenkaan :D

    Ja mainitsit Sonata II:n. Mitä nyt minä olen kuullut, niin niistä on kyllä ihan kiitettävästi virtalähteitä poksahdellut, että en kyllä sitä mielelläni ota..

    Vitsi että on vaikeeta elämä :)
     

Jaa tämä sivu