1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi kone

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Ichigami 16.10.2007.

  1. Ichigami

    Ichigami Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli, olen ostamassa uutta konetta ja tarvitsen apua. Itse koneen ostan osina Multitronic.fistä, mutta olen sen verran evo etten osaa valita hyviä osia jne. Ainoat asiat jotka on pakko olla mukana on 3Gigaa ramia, ja 320gigan kiintolevy. Maksimihinta 1000e. Ja kiintolevyn pitää olla nopea. Periaatteessa kone tulee pelaamista varten, joten aika hyvä näytönohjain myös, käyttöjärjestelmää ei tarvitse lisätä listaan, tai laskea hintaan mukaan. Kiitos. (Voitte lähettää listan osoitteeseen Liikala91@gmail.com, tai vastata tänne.)

    EDIT: Voi hitto, nyt vasta huomasin tuon toisen osion.. Noh, antaa olla tässä nyt sitten, toivottavasti saan täällä apua. :E
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2007
  2.  
  3. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. Kiedis

    Kiedis Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    427
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiedä onko sillä käytännössä kauhean suurta eroa, mutta itse ostaisin samantien tulevaisuutta ajatellen 4 gigaa sitä muistia, eli 4x1gt patukkaa, enkä 2x1gt + 2x512. Hintaero noilla kahdella versiolla on huikeat 16 euroa, joten kannattaa miettiä kumman ostaa. Kuten sanottu, en tosiaan tiedä onko niillä kauheasti eroa käytännössä, mutta itse ottaisin samantien neljä gigaa.

    Minkä takia Q6600:lla ylikellotus on suositeltavaa? Kysyn jälleen tietämättömänä, en kritisoidakseni. Toki kellotaajuus on aika matala, mutta eikös siinä riitä tehoja kumminkin aika hyvin?
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2007
  5. Ichigami

    Ichigami Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, 4gigaa meinasin itsekkin ensin ottaa, mutta jostain kuulin että Windows XP tukee vaan 3a gigaa, ja Vistaa en aio ottaa. Onkohan tämä väite sitten tottakaan? :|
     
  6. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Siksi koska se on erittäin helppoa, ei tarvitse kuin muutamaa lukua muuttaa niin prossun käyttöikä pitenee muutamalla vuodella ja vielä ilmaiseksi.

    32-bit XP:hen ei saa kuin sen vajaa 3gb muistia. Kyllähän se kone toimii 4gb:lläkin, muttei niin paljosta muistia ole mitään hyötyä. Itse ottaisin Vistan.
     
  7. lacto

    lacto Member

    Liittynyt:
    16.09.2007
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuolla multironicille ei ole tunig toweria, eli joku toinen cooleri on otettava. Joku toinen voi suositella jotain, koska itse en tiedä tarkemmin.
     
  8. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Siinä tapauksessa Zalman CNPS9700 NT. Ei tuo cooleri mikään pakollinen ole, jos et aio ylikellottaa. Muulloin prosessorin mukana tulevalla boxed-tuulettimella pärjää aivan hyvin.
     
  9. Ichigami

    Ichigami Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noh, ei se multitronic ole nyt pääasia, vaikka niin sanoinkin. Voihan osat tilata eri paikoistakin.
     
  10. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin, jos aiot kasata itse. Multitronicista tuo kone kyllä lähtee halvimmalla, jos Suomesta tilaat. Coolerin voit tilata muualta.
     

Jaa tämä sivu