Näin on. Itse hommaan e4400:n, näyttää nyt olevan reilusti varastossa ja e4300:n hinnalla. Tulevaisuutta ajatellen hyvä prossu, nimittäin jos joskus jaksaa sitten tehon puutteessa perehtyä kellottamiseen, niin e4400 isolla väyläkertoimellaan on erittäin passeli vähän väylää kestävään asrockiin.
Taidanpa laittaa viikon sisällä ton intelin ja asrock ja radeonin ja muuten riittääkö se poweri jonka näytin topicin alussa pyörittää tätä yhdistelmää? Ja tarviiko vaihtaa muisteja ?
Kyllähän tuolla c2d prossulla saa paljon parempaa vastinetta tässä tapauksessa rahalle. Päästään samalla eroon agp-näyttiksestä ja 939 prossuista joissa joutuu maksamaan ylimääräistä vähän menekin vuoksi. Muistit toimii ja pitäisi powerin riittää...
Juu, okei. Toi kone on jo tositehokas. Itse tein Topicin, enkä silloin joskus 1kk sitten vielä tajunnut paljon mitään uusista osista. 'Hei tos on joku core 2 duo 1,8ghz. PASKAA. Hei tos on IP4 3,5ghz isompi kellotaajus, toi on nopeempi' Olin sillon joku tollanen.. ;PP Joskus vaikka tuntuu, että tuokin kone vanhentuu heti, periaatteessa se on melko paskapuhetta. (tietyllä tavalla) Pitää tietää minkälainen pelaaja on kyseessä, Esim minä: Jos ei ole varaa uusiin osiin, niin pelaan hyvää peliä vaikka 480 x 640 + kaikki graffat pienimmällä. Vaikkakin olen saamassa vähän huonompaa pakettia kuin tuo, mutta kyllä se tätä vie 6-0 : IP2 350Mhz, 195Mt SDRAM, Integroitu paska näyttäri.. Kone on 6V vanha, ja vielä tukittu Windows XP:llä jota tämä ei jaksa pyörittää. -PELIKONE!- hahah!
Toimiiko tuo näyttäri hyvin tossa emossa ku näytönohjaimen valmistajan sivuilla lukee että bus standard x16 ja tossa emossa on vaa 1x paikka . Haittaako se?
Blue93 opettelee sitten muokkaamaan edellisiä viestejä, niin ei tarvitse kirjoittaa aina uutta kun jotain jää sanomatta. "Jos huomaa viestin kirjoittamisen jälkeen että jokin kohta ei mennyt ihan oikein niin kohtaa painamalla viestiketjussa oman viestin päällä, pääsee kyseistä viestiä muokkaamaan." http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/145689
mistä sie sen 4x paikan luit ku ei lue täällä http://www.verkosta.fi/index.php?showproduct=16616 En rupee väittämään vaan varmistan nyt tässä ku laitan kohta tilauksee
Jostain foorumilta olen tuon tiedon saanut. Hiemanhan tuo 4x nopeus heikentää suorituskykyä mutta ei se ero niin suuri ole että kannattaisi olla huolissaan muuta kuin todella tehokkailla näyttiksillä...
DDR muistit ovat käytännössä nopeudeltaan samaa luokkaa kuin DDR2 muistit. Erot ovat todella pieniä...
On, aika hemmetin iso onkin, nopeus nimittäin, kun ddr-muisteilla normi on 400mhz niin ddr2:sta on 800mhz-versiot.
Muistan tuon Niin ddrrät on menneisyyttä ja ddr2/3 tulevaisuutta. Ei muuta ero paitsi 800mhz kellottuvat paremmin ja kuten jartar sanoi niin käytännön ero on melkeinpä mitätön. No 3d markeissa voi tulla muutama huntti pojoja lisää.. Blue93: Paketti on täydellinen tilaukseen vain. Uusi emo,prossu, pci-e näyttis mitä muuta tarvitsee??? Wowwi pyörii graffat tapissa varmaan =) PRossu on yli 3x tehokkaampi näyttiksestä puhumattakaan! melkein ainakin..