1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi kone tulossa, kannattaisiko vaihtaa prosessori?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Kurmeli 01.01.2008.

  1. Kurmeli

    Kurmeli Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulle olisi tulossa uus kone lähiaikoina:

    AMD Athlon 64 X2 6000+
    nVIDIA GeForce 8800GT 512MB tai GeForce 8800GTS (G92) 512MB
    4GB DDR2 800MHZ
    Windows Vista
    Asus M2N


    Tarkoitus olisi pelata uusia pelejä, ja tulevaisuudessa taidan ostaa Crysiksenkin. Kuulin, että tuo prosessori ei välttämättä olisi hyvä kovin kauaa, ja se kannattaisi vaihaa Intelin Duo tai Quad Coreen.
    Tulisiko hintaa lisää, jos paikallisessa tietokoneliikkeessä jouduttaisiin vaihtamaan prosessori Intelin prosessoriin, onko se iso urakka heille ja onko Intelillä parempitehoista prosessoria, joka mahtuisi samaan hintaluokkaan.

    Vai onko niin, että tuo AMD:n prosessori kestää vielä pitkään?

    EDIT: Emolevy lisätty tietoihin.
     
    Viimeksi muokattu: 01.01.2008
  2.  
  3. Ph4r

    Ph4r Guest

    Minun vinkkini:

    Ota prossuksi Intel Core Q6600; neliydinta tulee käyttämään tulevaisuuden pelit (jos meinaat pelaillä tällä koneella pidempäänkin)!

    Ota 8800 GT; ~100e halvempi, on mielestäni VIELÄ parempi hinta/laatusuhteeltaan.

    Ja emoksi Abit Ip35-E; vaikka onkin hieman kalliimpi, on hinta/laatu parempi, ja näyttiksessä säästämäsi rahat menevät osaksi tähän, ja taskuun jää vielä kivasti!

    Muistahan ottaa 64-bit Vista, jos meinaat 4gb muistia tonne änkeä!

    Korjatkaa, jos olen jossain väärässä, mutta mielestäni en ole ;)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.01.2008
  4. Kurmeli

    Kurmeli Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mutta Ph4r, onko tuollainen kokoaminen iso homma, että he veloittaisivat paljon tuosta kokoamisesta, jolloin hinta nousisi?
     
    Viimeksi muokattu: 01.01.2008
  5. Ph4r

    Ph4r Guest

    Riippuu aika paljon kaupasta.

    Jos olet ostamassa konetta Verkkokauppa.com:ista, kannattaa koota itse tai etsiä vaihtoehtoinen kauppa, sillä kokoaminen siellä 150e- 200e.

    Itselläni on kone tilauksessa, tilauspaikkana Jimm's Pc Storesta, jossa kokoaminen 50e.¨¨

    Itse maksan mielelläni ~50e kokoamisesta, tuo ei ole vahvin alani.

    Joten.. Kyselehän kaupalta kokoamisen hintaa, ja päätä sitten.

    Älä ihmeessä maksa yli 100e tuosta kokoamisesta..
     
  6. Kurmeli

    Kurmeli Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lähetimpäs sähköpostia tuolle tietokoneliikkeelle, jossa kerroin kaikki tietokoneen osat mitä siihen haluaisin + kokoaminen ja kysyin paljonko sille tulisi hintaa. Otin 1 gigan muistia pois paketista ja Vista 32-bit, siitä taitaa lähtä n. 30e pois.

    Kiitoksia vastauksista Ph4rille!
     
  7. T0nDee

    T0nDee Regular member

    Liittynyt:
    01.06.2007
    Viestejä:
    726
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli sinulla tulee olemaan nytten 3x1gb? Sinuna ottaisin ehkäpä 2x1gb ja 2x512mb kammat, jolloin muistit toimisivat Dual Chanellissa.
     

Jaa tämä sivu