1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi kone kuvankäsittelyyn (ja satunnaiseen pelailuun)

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Petku 16.12.2007.

  1. Petku

    Petku Member

    Liittynyt:
    16.12.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli tarkoituksena olisi hommata pätevä paketti kuvankäsittelyyn ja yleiskäyttöön, ja toisarvoisesti silloin tällöin pelaamiseen (mitään maksimi resoja en kaipaa, kunhan pelit pyörivät pelattavasti).

    Kotelo: Antec Sonata III

    Emo:Abit IP35-E
    Prossu: Intel Core 2 Quad Q6600

    Vai olisiko joku AMD kustannustehokkaampi? Jos, niin mikä emo AMD:lle?

    Näyttis: ASUS Radeon HD 2600 PRO 512 Mt PCI-E
    Riittääkö satunnaiseen pelailuun, onko joku muu hinta-/tehosuhteeltaan parempi?

    DVD: Samsung 20x saria-ata DVD+/-RW Dual Layer (SH-S203)
    Kovo: Samsung T166 (320 Gt, 7200 RPM, sarja-ata II) HD321KJ

    Näyttö: HP W2207h
    Olisko tuommonen HP hyvä vai mikä? Mitään Eizoa minun ei kannatta ostaa itselle, koska ammattimaisemmat editointihommat teen muualla. Siinä 300€ pinnassa pitäisi pysyä.

    Hiiri, näppis ja softat löytyvät valmiiksi. Kipuraja paketin hinnalle on siinä 1000€. Ehdotuksia, kiitos.

    EDIT: En ole enää vuosiin seurannut tietotekniikan kehitys ja viimeisimmän koneen olen kasannut joskus 10 vuotta sitten, joten aika pihalla olen näistä hommista. Missä paketti kannattaisi Tampereen-seudulla kasauttaa, softat saan kyllä itse toimimaan?
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2007
  2.  
  3. Zuzzuxa

    Zuzzuxa Member

    Liittynyt:
    06.12.2007
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ota ihmeessä ip-35 eikä tota ip35-e.... se on sen verran parempi...
     
  4. Petku

    Petku Member

    Liittynyt:
    16.12.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitä siinä on parempaa, jotta siihen kannattaisi investoida yhtään enempää?
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2007
  5. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos olet tuolloin osannut kasata, niin nykyiset pikalukko viritelmät ovat lastenleikkiä. ;)

    Kannattaa näytönohjaimeksi harkita 8800GT:tä. Sillä pyörii pelit vielä ensi vuodenkin puolella kohtuullisesti. Tuo X2600 Pro alkaa jo viimeisimmissä peleissä jäädä jalkoihin. Muuten näyttää oikein asialliselta. Muistia tuohon vielä 2-3Gt DDR2 800MHz, mutta ei PQI:tä yhteensopivuus ongelmien vuoksi. AMD:tä ei tällä hetkellä kannata harkita kuin ihan budjetti koneisiin. Näytöstä en osaa mitään sanoa, kun itselläni toimii vielä 21" putki, eikä ole tarvinnut näyttömarkkinoita tarkkailla. :)
     
  6. Petku

    Petku Member

    Liittynyt:
    16.12.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Todellakin muistia olisi hyvä olla :) Kolme gigaa taitaa olla 32 bittiselle XP:lle oikea määrä. Pitänee harkita myös tuota parempaa näyttistä.

    Kiitos neuvoista. Eiköhän näillä päästä konetta hankkimaan, eikä se itse kasaaminen voi olla vaikeaa.
     

Jaa tämä sivu