Uusi kone hakusessa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Harlie 04.03.2007.

1. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no voi anteeks etta unohdin lisata kopan, voi vittu mika pilkunnussia...

Ja tohon mun pakettiin viitaten on jo todettu etta koppa puuttuu

Viimeksi muokattu: 12.03.2007
  2.  
  3. Harlie

Harlie Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ja ite olen jo lisänny sen tohon pakettiin ja siitäkin on linkki.

Stanner: olisko hyvää ehdotusta sitten halvemmasta emolevystä, koska kellotella en aio.

Prossustakin vois viel pistää mielipiteitä. E6400 vai E6300 vai E4300, kun en aio kellottaa?

Viimeksi muokattu: 12.03.2007
  4. labelloAD

labelloAD Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

5. Harlie

Harlie Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kyllä mä tiedän että tota Aceria Anttilassa myydään, mutta en nyt kuitenkaan ole ostamassa sitä todennäköisesti, kuten aikasemmistakin viesteistä ilmeni...

emolevy ja prossu-jutuista sais pistää vielä mielpiteitä...

Viimeksi muokattu: 13.03.2007
  6. Stanner

Stanner Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen budjettikoneissa suosinut aina noita persekiven(asrock) halpoja emolevyjä. Ainakin mulla ne on toiminut. Eipä tosin ole tarvinnut juhlia ylikellotuksilla, mutta jos ei aio ylikellottaa niin en näe mitään syytä miksei tyytyisi asrockkiin. Noissa asrockeissa kannattaa tarkistaa, että löytyy riittävästi liitäntöjä/korttipaikkoja omiin tarpeisiin. Niitä meinaa voi olla karsittu.

Esim joku tämmöinen:
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23113
    Tossa mallissa mua kyllä vähän hämäsi, että tiedoissa lukee takana olevan vain 2 usb liitäntää. Onkohan se liian vähän? Niitä voi mennä yllättävän paljon, kun alkaa pistää kiinni kaikkia hiiriä, printtereitä, joystickeja yms laitteita. 4-6 saisi ainakin mun mielestä olla takapaneelissa. Löytyyköhän perskiveltä parempaa mallia. Saahan noita usb liitäntöjä toki erillisellä pci kortilla lisää aina.

7. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  8. Stanner

Stanner Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noista E4300 on halvin ja myös vähän hitaampi. Mutta vain vähän. Kannattaako se muutaman kymmen euro sitten maksaa siitä pienestä teholisäyksestä. Varsinkin kun..... ;)
    ........
    Ja tiedän, että sanoit ettet aio ylikellottaa, mutta tuon E4300 saa kellotettua 2.4ghz:iin niin yksinkertaisesti, että menet biosiin ja vaihdat sieltä fsb 200 lukeman 266:een. Tallennat biosin ja käynnistät koneen uudelleen. Ei edes tarvitse vuodattaa hikipisaroita tuon takia, eikä tarvitse tehokkaampaa tuuletinta eikä mitään. Eikä tarvitse pelätä, että prosessori hajoaisi tuon vuoksi, koska kellotus on tuolle prosulle erittäin pieni. E4300@2.4ghz vastaa nopeudessa vakio E6600 mallia.

9. Stanner

Stanner Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei missään nimessä tuota 4coredual-vsta:ta. Se tukee vain pci-e x4(vaikka joissakin tiedoissa lukeekin x16) mikä tekisi esimerkiksi suoraan sen ettei geforce 8800gts tulisi toimimaan, tälleen jos ajattelee tulevaisuutta. Myös tuosta 1950prosta ei välttämättä saa kaikkea irti kaikissa peleissä.

10. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No jos on tulossa 8800gts nayttis niin ei missaan nimessa sitten... Olen taysin tietoinen etta tossa on vain 4x pci-e vayla, ja etta 8800 sarja ei toimi tuossa.

Jos on ton kaliiperin osaa tulossa koneeseen niin emoksi esim Abit IB9 ( mutta silloin Sata dvd poltin, koska muuten winukan asentamiseen tarvitaan korppuasemaa )

Ps. ei kukaan osta Asrockia tulevaisuutta huomioon ottaen... Luulin etta kyseessa on jokin budjettikone jossa taytyy pihistaa osissa

11. Stanner

Stanner Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin. Mutta kyllähän joillakin persekivillä kohtuu pitkälle pärjää, jos ajattelee, että ostaa siihen jossain vaiheessa toisen gigan muistia ja jossain vaiheessa päivittäisi 8800gts näytönohjaimen niin kyllä sillä 3 vuotta pystyy jollain tasolla pelaamaan uusiakin pelejä. Varsinkin, jos noita dx10 pelejä alkaa tulemaan tuosta kohta. Pcie x4 voi olla todella paha pullonkaula, jos et pysty vaihtamaan edes dx10 näyttistä missään vaiheessa.

En suosittele tuota 4coredual emoa kuin vain niille jotka käyttää vielä vanhoja DDR muisteja ja/tai AGP näyttistä. Sellaisillehan se on tarkoitettukin. Jos rakentaa uutta kokoonpanoa niin ei kyllä kannata.

Jaa tämä sivu