Uusi kone ei käynnisty!!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Maake53 03.06.2006.

1. Maake53

Maake53 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi mahtavaa!!Ei mennyt edes kauan tämänkin koneen kanssa turhatessa.Tänään on kone tullut postiin vihdoin ja viimein :D..Ei siinä mennyt kun 2.5kk odotteluun ja 100€ laskuja kaupan päälle.Emohan siitä oli hajalla, muttakun piti tuota näyttistä sielä käyttää johon meni 50€ ja kun koko koneen sinne sitten lähetin niin kasauksesta ne tietty otti sitten toiset 50€.Ei näitten koneitten kans ikinä pääse helpolla..:mad:

2.  
  3. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    No pääasia että kone on kunnossa, vaikka tuollaista 100€ ylimääräistä kustannusta ei kukaan toivo.

4. Hz4

Hz4 Guest

Ei sullakaan hyvin menee:D No näyttää siltä, että ei ennen koulun alkua Core 2 Duo prosessoria näy joten taitaa mennä kklla eteenpäin:D nytjo 2vk mennyt tilauksesta.

5. Maake53

Maake53 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onnneksi en ole ainut ;D.Ton koneen kans oli kyllä kaikki maholliset säädöt ja mutkat matkassa.Eipä tuu hetkeen ostettua uuta :D.Ei kesällä sais tilata mitään ku on joka paikas kesätyötekijät töissä ja niittenki tuuraajia..

Viimeksi muokattu: 07.08.2006
  6. Hz4

Hz4 Guest

Jep kuten DNA asiakas palvelussa:D Soitin sinne ja kyselin DNA tukkiutumista. Sieltä vastasi "Marjutta... eiku Marja"

7. Maake53

Maake53 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nonniiin poijjjaat!.. VOI #$%!&!, arvakkaas toimiiko tää romu vieläkään.Nyt se sitten otti ja jysähti wintoosan asennukseen..Sata-ajurin saa ladattua levyltä ja sitten latailee hetken ja jysähtää..Voiko olla että tuo mun kovo ei tue tuota emon piirisarjaa.Mikromajasta soitettiin yks päivä ja sanoivat että voi olla yhteensopivuus ongelmaa ton kovon kanssa kun heillä heittää blue-screeniä kun käynnistivät koneen(luulivat että koko kone ostettu sieltä ja pitäs mennä wintoosaan.)Mistäs moinen sitten olis pitänyt tietää?!..en oo tommosesta kuulukkaan että ei sopis ton kans!.Sanokaa ny joku millä ton saa kuntoon!!!!

8. Maake53

Maake53 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huh!, tais ratketa.Toinen Sata-ajurilevy toimi..kyllä nyt koetellaan hermoja ;)

9. teppoI

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    @Maake53

Pientä epäonnea koneitten kanssa ? :D

10. rioshin

rioshin Guest

Huhhuh, mitä onnea koneen kanssa.

Itse muutaman vuoden tietokoneiden huoltoa työkseni tehneenä olen päätynyt siihen ratkaisuun, että aina kun nykyään ostan uuden koneen, annan kaupan suosiolla pähkäillä sen toimintakuntoon.

Sen jälkeen jos jotain osaa tarttee vaihtaa, hoidan itse, mutta itse koneen kuntoon laittamisen saa liike aina hoitaa.

11. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    On tämäkin kyllä ollut viestiketju...ei ehkä vieläkään kone kunnossa...

Joo, niinhän minäkin annoin paikallisen liikkeen kasata koneen ja sitten vain tein loput hommat...niin ja tietty hyvin humisee...liian monta emoa ollut rikkinäistä jo alunperin ja joutunut kuitenkin liikkeeseen viemään tarkistettavaksi, niin rahaa tuo vie samalla lailla...

12. Maake53

Maake53 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mitähän mä oon tehny ansaitakseni tän :(.Siis ei tää oo enää mahdollista.Tökkää sitten blue-screeniä wintoosa asennuksessa!Eli onko toi kovo sittenkin jotenki ei-yhteensopiva tai jotain!?Jos mun pitää uus kovoki vielä hommata niin sitten toi kone lentää aika kuaniissa kaaressa ja kauas! :/.Nyt alkaa palaa kyllä käämi jo totaalisesti..keksikää ny vielä joku ratkasu tähän.En halua maksaa enää..:D

13. teemu20

teemu20 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    BIOSin päivitystä vois kokeilla ja CMOSin nollailua.
    Kokeile näitä sata-ajureita: ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/sata_driverdisk/nvraid_32v105.zip
    Kokeile single channelina eli toinen muistakampa pois.
    Jos sinulla ei ole xp:n asennuslevyssä sp2 niin tee sellainen levy.

Edit: taisitkin jo päivittää sen

Edit2: ei vaan se olikin joku muu joka päivitti :)

14. teppoI

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Oletko testaillut muisteja memtestillä tai muulla?

15. Maake53

Maake53 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    OK, kokeillaan nyt sitte taas kaikkea.Vähä kyllä epäilen että vika on silti tossa kovossa, että se ei jotenki sovi ton emon kans kun ne mikromajastaki niin epäili.

16. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Kannattaa nyt kokeilla vaan kaikkea mahdollista, sillä eipä kai ajan kulumisella ole enää mitään merkitystä, koska jo kuukausia on kulunut...;)

Voit tietty kokeilla jollakin toisella kovolla, jos saat lainaan jostakin...? Käytettynä noita kovoja kai saa aika halvalla, jos sellaisen tarvitsee...?

17. tuure2

tuure2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekkin annan kaupan kasata seuraavaksi koneen kun tämänkin kanssa meinasi mennä hermot kun eka olin unohtanu osan ruuvi torneista emon alta mutta onneksi kopassa oli valmiiksi jo pari niin ei emo kärähtänyt ja sitten päivän pohdin että miksi hurahtaa vaan pariks sekaks päälle niin olin unohtanut emon lisävirta liittimen irti ja nytkin dvd-asema ja kovo on purkka viritelmällä kiinni kun kopan ohjeet oli niin sekavat. :D

18. Maake53

Maake53 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eilen tuli testattua, noita ajureita jota [bold]teemu20[/bold] tarjoili ja ei vaikutusta.Yhdellä muistikammallakin testasin ja ei vaikutusta.Memtestiä en löytänyt illalla/yöllä, joten menee tälle päivälle kun pääsen töistä..

Edit:Mistähän noita käytettyjä kovoja sitten vois saada halvalla?!

Viimeksi muokattu: 08.08.2006
  19. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  20. Maake53

Maake53 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kattelin tuolta jo vähä tossa aikasemmin ja ei iskenyt mitään mieleistä silmään..Onko sitä nyt sitten sanottu jossain, että tuo kovalevyni ei ole yhteensopiva ton piirisarjan kassa?!Kovo on Maxtor Diamondmax 10 200GB Sarja-ata.En ole ite semmosta löytänyt ainakaan mistään missä sanottas moista.

21. teemu20

teemu20 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisi myös kokeilla toisella näyttiksellä. Esim. joku vanha pci-näyttis. Windowsin asennus-cd:kin saattaa joskus olla viallinen.

Jaa tämä sivu